اخبار داغ

توقعی که از کشتی به عنوان ورزش ملی، مذهبی و بومی ما ایرانی‌هاست، از هیچ رشته‌ای نیست؛

خیرآبادی: «دبیر» نیازمند کشتی نیست؛ کشتی نیازمند اوست/ شاید «پولادگر» می‌خواهد کشتی هم به سرنوشت وزنه‌برداری دچار شود!

خیرآبادی: «دبیر» نیازمند کشتی نیست؛ کشتی نیازمند اوست/ شاید «پولادگر» می‌خواهد کشتی هم به سرنوشت وزنه‌برداری دچار شود!
مربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: کشتی کارهایی کرده که بقیه فدراسیون‌ها برای پیشرفت‌شان از ما پیروی کنند، دوست دارید کشتی دچار سرنوشت وزنه‌برداری شود؟!
[
جمشید خیرآبادی، مربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی و رئیس هیأت کشتی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا پیرامون حواشی مجمع سالانه فدراسیون اظهار داشت: کشتی بار سنگینی روی دوشش قرار گرفته؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم، این بار سنگین را بدون کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نمی‌تواند حمل کرد و به تنهایی به دوش کشید.
,
 
,
وی در ادامه بیان داشت: اتفاقات دیروز تقابل نیست؛ بلکه درخواست کمک فدراسیون از وزارت‌خانه بالادستی بوده تا این رشته بزرگ در مسیر رسالت بزرگ اهتزاز پرچم کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف بین‌المللی تنها نباشد؛ وگرنه نمی‌توان این مسیر را به سرانجام موردنظر رساند.
,
 
,
خیرآبادی درباره بودجه موردبحث گفت: همه فدراسیون‌ها حق اخذ بودجه و حمایت را دارند و باید به همه بودجه مناسب پرداخت کرد اما توقعی که از کشتی به عنوان ورزش ملی، مذهبی و بومی ما ایرانی‌ها هست، از هیچ رشته‌ای نیست و باید به لیاقت کشتی بودجه بدهند.
,
 
,
او در این رابطه عنوان داشت: بالغ بر ۱۰۰ مدال طلای جهانی و المپیکی، همین‌طور بیش از ۶۰ درصد مدال‌های تاریخ ایران در المپیک را کشتی گرفته؛ آیا به همین اندازه از بودجه کل ورزش به کشتی اختصاص یافته؟ نه. بودجه فدراسیون هم نسبت به تورم‌های اخیر افزایش نداشته. برای المپیک حداقل ۴ سال حمایت و برنامه‌ریزی شکل می‌گیرد نه به این شکلی که هست!
,
 
,
مربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی تصریح داشت: اگر وزارت‌خانه با رئیس دل‌سوز و نگرانِ فدراسیون کشتی به چالش ادامه بدهد، دودش نه تنها به چشم کشتی بلکه به چشم همه ورزش ایران اعم از وزارت‌خانه و کمیته و همه خانواده خواهد رفت. هزینه این چالش را یک ایران خواهد داد. اگر علی‌رضا دبیر یک ریال از این بودجه‌ها را خرجِ خودش کرد، اصلاً دادگاهی‌اش کنید!
,
 
,
خیرآبادی همچنین تأکید داشت: باید با این تفکر حمایتی از کشتی مقابله کرد یا کنارش ایستاد؟ مسئولین وزارت سطحی‌نگر نباشند و روبه‌روی کشتی قرار نگیرند، بلکه به کشتی کمک کنند. در المپیک کل امید کاروان ایران به ۳، ۴ رشته است و کشتی اصلی‌ترین آن‌هاست. واقعیت را کتمان نکنیم؛ عملکرد قابل‌دفاع کشتی یعنی آمار و وزارتی‌ها خوب می‌دانند که آمار چیست.
,
 
,
سرمربی اسبق تیم کشتی فرنگی آذربایجان ابراز داشت: خودم در هیأت استان از جیب شخصی برای کشتی خرج می‌کنم اما اگر این موضوع باعث شود دیگر به من بودجه ندهند، چرا این کار را ادامه بدهم؟ برای فدراسیون هم راه‌های درآمدزایی مازاد بر بودجه ماست و ربطی به بودجه وزارت ندارد. این حق ماست و دبیر دارد حق کشتی را می‌گیرد.
,
 
,
وی در مورد انتقادات پیرامون ساخت‌وساز فدراسیون اذعان داشت: پولادگر گفته مگر وظیفه شماست که بودجه را برای ساخت‌وساز خرج می‌کنید؟ خب شما که انجام نمی‌دهید و اصلاً کاری به این مسائل ندارید! ما در بی‌امکاناتی بمانیم و کسی هم توجه نکند؟ سازه‌هایی الان داریم که سال‌ها آرزوی‌مان بوده و الان به یک آرامشی در این حیطه رسیده‌ایم.
,
 
,
رئیس هیأت کشتی استان کردستان در این رابطه بیان داشت: انتظار دارند مَچَل‌شان شویم؟ نمی‌شود بچه‌ها را به استخر بیرون برد و یا همیشه در رستوران نگه داشت؛ بنابراین برای تقویت روحیه و بدن‌شان هم استخری ساخته شده و هم رستوران. کشتی کارهایی کرده که بقیه فدراسیون‌ها برای پیشرفت‌شان از ما پیروی کنند، دوست دارید کشتی دچار سرنوشت وزنه‌برداری شود؟!
,
 
,
خیرآبادی پیرامون جلوگیری از اعزام مربی، پزشک و ماساژور خاطرنشان ساخت: تیم امیدها را یک بار به مسابقات جهانی بردم؛ روس‌ها در آن جا حداقل ۱۸ مربی و حتی یک آشپز با خودشان برده بودند اما ما فقط ۲ مربی داشتیم. چطور با این امکانات ضعیف و این جلوگیری‌ها به جنگ لشگر متد روز برویم و نتیجه بگیریم؟ روز مسابقه اگر این مسائل رخ بدهد، تمام تلاش چند ساله اردویی و هزینه‌های میلیاردی حرام می‌شود.
,
 
,
وی در این رابطه تصریح داشت: با این کارها نه تنها صرفه‌جویی نکرده که داریم جلوی نشاط جامعه را می‌گیریم. باید بررسی کارشناسی توسط خبرگان کشتی در وزارت صورت بگیرد تا این موضوع حل بشود و کل ورزش ایران از آن نفع ببرند. 
,
 
,
این پیشکسوت کشتی همچنین عنوان داشت: در صورت ادامه این روند تمام برنامه‌های ما خراب می‌شود و فدراسیون معطل می‌ماند. دبیر یک حرف قشنگی زد؛ او گفت که بیایید هزینه‌های اردو و اعزام‌های ما را بدهید دیگر چیزی نمی‌خواهیم. خب برای یک اعزام بیش از ۶۰ تا ۷۰ هزار یورو هزینه هست؛ شرکت هر کشتی‌گیر ۳۰۰ فرانک و هر شب هتلش ۱۸۰ فرانک پول می‌خواهد.
,
 
,
خیرآبادی در نهایت گفت: پولادگر بنشیند و محاسبه کند؛ آیا بی‌راه گفته‌ایم؟ کشتی پس از مدت‌ها با ریاست دبیر به وفاق رسیده و همه سر یک سفره هستند. دبیر نیازمند کشتی نیست بلکه کشتی نیازمند اوست. او با ارتباطاتش تا الان پول آورده و خرج کشتی کرده اما نباید جلویش ایستاد و توی کارش گذاشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه