اخبار داغ

کارشناس و تحلیل گر سیاسی:

موضع گیری مشترک در برابر آمریکا؛ محور مشترک اعضا بریکس و ایران

موضع گیری مشترک در برابر آمریکا؛ محور مشترک اعضا بریکس و ایران
کارشناس و تحلیل گر سیاسی گفت: در خصوص مساله آمریکا و اروپا یک مواضع مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و اعضا برکیس به ویژه کشور چین و روسیه وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بعد از ظهر روز جمعه سوم تیرماه در نشست ویدئو کنفرانسی سران کشورهای گروه بریکس پلاس که به میزبانی چین برگزار شد، رئیس جمهور چین از از آیت الله رئیسی برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران بریکس و بریکس پلاس دعوت رسمی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمود معلمی کارشناس و تحیل گر سیاسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ پیرامون حضور ایران در بریکس پلاس بیان کرد: بریکس از کشور های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است که این کشورها حدود یک سوم کل اقتصاد جهان را در دست دارند، جمهوری اسلامی ایران هم در سطح غرب آسیا یکی از کشور های مهم این منطقه از جهت منابع معادن و نیروی انساسی ایران است.

,

معلمی گفت: اعضا بریکس می خواهند با جمهوری اسلامی ایران که کشور پهناوری است و همچنین سرمایه های قوی دارد ارتباط قوی تری نسبت به گذشته داشته باشند، همچنین ایران تمایل دارد به کشور های عضو بریکس بپیوند یا حداقل همکاری داشته باشد و این موضوع دو طرفه است.

,

وی افزود: همانطور که سند راهبردی با چین امضا کردیم که در آینده باید به قرارداد های مختلفی تبدیل شود، همین سند با کشور روسیه که عضو دیگر بریکس بوده در حال آمده سازی برای امضا است.

,

کارشناس و تحیل گر سیاسی گفت: در خصوص مساله آمریکا و اروپا یک مواضع مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و اعضا برکیس به ویژه کشور چین و روسیه وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه