اخبار داغ

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه:

کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مرجعی برای مبارزه با آفات در مزارع هستند

کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مرجعی برای مبارزه با آفات در مزارع هستند
ایرج بهرامی گفت: کلینیک ها بعنوان مراکز تخصصی کشاورزی می توانند مرجعی برای مبارزه با آفات در مزارع محسوب شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج بهرامی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: کلینیکهای گیاهپزشکی، مراکز سموم توزیع کشاورزی و انسکتاریوم بر اساس یک دستورالعمل کشوری برای فعالیت از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مجوز می گیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه کلینیکهای گیاه پزشکی با هدف پایش آفات و بیماریهای گیاهی راه اندازی شده اند، افزود: کلینیک ها بعنوان مراکز تخصصی کشاورزی می توانند به عنوان مرجعی برای  مبارزه با آفات در مزارع محسوب شوند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان فارغ‌التحصیل مهندسی کشاورزی با گرایش گیاه‌پزشکی در کلینیک‌های سطح استان فعالیت دارند، افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این مراکز هدایت کشاورزان در مسیر کنترل آفات، علف‌های هرز و بیماری‌هاست که در کنار مراکز عرضه سم مستقر هستند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به رصد فعالیت داروخانه های گیاهپزشکی در سامانه مانیتورینگ، مراکز فروش سموم کشاورزی موظف هستند سموم خریداری شده و فروخته شده را در این سامانه ثبت کنند که با ادامه این روند، امید است ضمن علمی تر شدن مصرف سموم، با کاهش میزان سموم کشاورزی، تولید محصولات سالم افزایش پیدا کند.

بهرامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات عرضه سم به‌صورت غیرمجاز خلاء قانونی در این بخش است، تصریح کرد: در بخش قضایی برای فروشندگان غیرمجاز سم مجازات خاصی در نظر گرفته نشده که برخوردی انجام شود.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش مصرف سم و تولید محصولات سالم و ارگانیک در طی دهه گذشته از نظر کیفی و کمی سطح مبارزه بیولوژیک و غیرشیمیایی در استان در حال توسعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه