اخبار داغ

رئیسی:

تلاش صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط برای آنها امنیت‌ساز نیست

تلاش صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط برای آنها امنیت‌ساز نیست
رئیس جمهور در نشست خبری با نخست وزیر عراق، گفت: تلاش رژیم صهیویستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه برای این رژیم امنیت‌ساز نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز یکشنبه (5 تیر) در نشست خبری با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، اظهار داشت: تشکر می کنم از آقای نخست وزیر محترم کشور دوست، برادر و همسایه عراق برای سفر شان به ایران و همچنین خدمت ایشان و مقامات عالی رتبه همراه شان خوش آمد عرض می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: روابط ما با کشور عراق روابط معمولی و سنتی نیست بلکه روابط بسیار عمیق و ریشه داری است که ریشه در فرهنگ دو ملت  و ریشه در اعتقادات و باورهای دو کشور دارد و این اراده عمیقاً بین مسئولین دو کشور جهت توسعه روابط در همه حوزه ها وجود دارد.

,

رئیس جمهور گفت: در راستای گسترش سیاست ارتباط با همسایگان امروز ما کشور عراق را نزدیکترین ملت به ملت ایران میبینیم و نزدیکترین روابط در حوزه های مختلف را با کشور عراق را داریم.

,

رئیسی با بیان اینکه در بین همسایگان بیشترین روابط را با کشور عراق داریم، تصریح کرد: در مورد روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور مذاکراتی انجام شد و قرار شد در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری روابط گسترش یابد.

,

وی با اشاره به راه آهن شلمچه به بصره، بیان داشت: اتصال ریلی شلمچه به بصره از مواردی بود که درباره آن گفتگو شد و قرار شد هر چه سریعتر این پروژه تکمیل شود تا مراودات بین دو کشور تسهیل یابد.

,

رئیس جمهور ادامه داد: در تسهیل روابط پولی و بانکی بین دو کشور قرار شد گامهای جدیدی برداشته شود که این ارتباط پولی بانکی بین دو کشور کاملا می تواند تسهیل گر همه موارد باشد.

,

رئیسی با اشاره به  اشتیاق ملت ایران به زیارت عتبات عالیات، گفت:  تسهیل زیارت زائران از ناحیه دولت عراق و جناب آقای الکاظمی هم از طریق هوایی و هم از طریق زمینی  قابل تقدیر است تا زائران بتوانند به سهولت و با لغو روادید برای زیارت به ویژه مرقد مطهر امام حسین علیه السلام بروند.

,

رئیس جمهور گفت: برخی از مشکلات زائران در ورود به این کشور مسائل کرونا بود که امروز در ایران و عراق و منطقه متفاوت شده است.

,

رئیسی درباره ارتباط کشورهای منطقه هم بیان داشت: این ارتباط مورد تاکید دو طرف بود و بر این باور هستیم که گفت و گوی مسئولان منطقه می تواند مسائل منطقه را حل و فصل کند و تاکید کردیم حضور دخالت بیگانگان در منطقه مشکل ساز است نه مشکل گشا.

,

وی با بیان اینکه در این دیدار بر مذاکرات مسئولان منطقه با یکدیگر برای حل مساله تاکید شد، تصریح کرد: همچنین رفع  محاصره یمن و یمنی ها و گفت و گوی یمن با یمنی ها مورد تاکید است که می‌تواند مساله یمن را حل کند و به این رنجی که مردم در این سال ها به آن مبتلا شده اند بتواند خاتمه دهد.

, رفع  محاصره یمن و یمنی ها و گفت و گوی یمن با یمنی ها مورد تاکید است که می‌تواند مساله یمن را حل کند و به این رنجی که مردم در این سال ها به آن مبتلا شده اند بتواند خاتمه دهد.,

رئیس جمهور ادامه داد: بدون تردید ادامه این جنگ را بی حاصل می‌دانیم و معتقدیم جز رنج به مردم حاصل دیگری ندارد و هر چه زودتر باید این جنگ خاتمه یابد و آتش بس می تواند گامی در حل مسائل یمن و گفت و گو هایی که بین یمنی‌ها صورت خواهد گرفت، باشد.

,

رییسی تصریح کرد: تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با کشورهای منطقه به هیچ وجه امنیت ساز برای این رژیم نخواهد بود.

,

وی با اشاره به تاکید ایران و عراق در برقراری صلح و آرامش در منطقه گفت: معتقدیم صلح و آرامش در منطقه در پرتو نقش آفرینی مسئولان همه منطقه است و حتی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با حضور بیگانگان در منطقه برای منطقه مشکل ساز خواهد بود و مشکلی را از منطقه ما حل نخواهد کرد.

, حتی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با حضور بیگانگان در منطقه برای منطقه مشکل ساز خواهد بود و مشکلی را از منطقه ما حل نخواهد کرد.,

رئیس جمهور افزود: حسن روابط بین ایران و عراق، روابط دو جانبه و دو کشور را در نقش آفرینی نسبت به مسائل منطقه و هم نقش آفرینی دو کشور را در مسائل بین‌الملل می تواند تاثیرگذار باشد.

,

رییسی تصریح کرد: ما در روزهای سخت عراق در کنار آنها بودیم و همواره در کنار یکدیگر خواهیم بود و این علاقه و ارتباط، ارتباطی است که هرگز رو به سردی نخواهد گرایید و  این ارتباط را روز به روز در حال ارتقاء و گسترش می دانیم.

, ما در روزهای سخت عراق در کنار آنها بودیم و همواره در کنار یکدیگر خواهیم بود و این علاقه و ارتباط، ارتباطی است که هرگز رو به سردی نخواهد گرایید ,

رئیس جمهور کشورمان در پایان بیان داشت: سفر نخست وزیر عراق به تهران می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه روابط دو کشور باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه