اخبار داغ

فرمانده گردان " یارسول " عملیات پدخندق:

۲۰۰هزار نیروی نظامی آموزش دیده آماده پشتیبانی از دشمن در پدخندق بود

۲۰۰هزار نیروی نظامی آموزش دیده آماده پشتیبانی از دشمن در پدخندق بود
سردار واهبی زاده گفت: بعثی ها ۲۰۰هزار نیروی نظامی آموزش دیده و با تجربه از تمام دنیا در بصره مستقر کردند تا آن ها را در عملیات ها از جمله پدخندق پشتیبانی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس یادواره شهدای عملیات پد خندق با حضور سردار واهبی زاده فرمانده گردان حضرت رسول (ص) عملیات پد خندق، و مسئولان شهرستانی و رزمندگان ،جانبازان، خانواده شهدا و حضور پرشور مردم در جوار شهدای گمنام شهرستان بهمئی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سرهنگ مهدی غلامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در یادواره شهدای پد خندق گفت :اگر در عاشورا شجاعت و‌ جانفشانی و آزادگی وجود دارد در عملیات پد خندق نیز وجود داشت .

,

وی ادامه داد : در تیر ماه سال ۱۳۶۷ رژیم غاصب صدام به ایران اسلامی یورش برد و‌در حماسه پد خندق آن آتش سنگین را بر رزمندگان اسلام وارد کرد و‌ رزمندگان تا سرحد جان خود مقاومت کردند.

,

غلامی اظهار داشت : تیپ ۴۸ فتح و رزمندگان شهرستان بهمئی در عملیات پد خندق دلاورانه جنگیدند و ما امروز مدیون شهدا و رزمندگان و خانواده این عزیزان هستیم.

,

وی در ادامه بیان کرد : به فرموده مقام معظم رهبری ،جهاد تبیین برگزاری همین یادواره های شهدا و انتقال آن به نسل های آینده به ویژه جوانان و نوجوانان است .

,

غلامی در ادامه گفت : عملیات پد خندق برگ زرینی برای استان کهگیلویه و‌ بویراحمد به ویژه شهرستان بهمئی است و ما امروز با برگزاری این یادواره بر مقام شامخ شهدا سلام و درود می فرستیم و باید تمام تلاش خود را برای ادامه راه شهدا و آرمانهای شهدا بکارگیریم.

,

سردار واهبی زاده از فرماندهان شجاع پد خندق و فرمانده گردان یا رسول در این یادواره گفت : روزهای جنگ بسیار سخت بود به ویژه در شب های عملیات های بزرگ، چرا که از نظر تجهیزات نظامی بسیار ضعیف بودیم و مقابله بسیار سخت بود.

,

وی ادامه داد : در چنین روزی در عملیات پد خندق رزمندگان اسلام مورد محاصره بسیار سختی توسط دشمن بعثی قرار گرفتند و راه برای خروج وجود نداشت.

,

واهبی زاده ادامه داد : در طول ۸سال دفاع مقدس هیچ روزی به سختی عملیات پد خندق وجود نداشت چراکه هیچ آتش، نیروی نظامی و بمباران شیمیایی اینچنین اتفاق نیفتاده بود و این عملیات برای عراقی ها بسیار مهم و حیاتی بود.

,

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه بیان کرد : عراق و‌همپیمانان شرق و‌ غربش با تمام تجهیزات درجنگ به ویژه عملیات پد خندق شرکت کرد و به دنبال مانوری همچون عملیات فاو برای تغییر شرایط بود و با همین هدف مدت ها برنامه ریزی کرد تا وارد عملیات پد خندق شود.

,

وی در خصوص عملیات و تعداد نفرات آماده عراق برای پشتیبانی و شرکت در عملیات‌های رژیم بعثی علیه ایران گفت : عراقی ها ۲۰۰هزار نیروی نظامی آموزش دیده و با تجربه و توجیه آنهم از تمام دنیا در بصره مستقر کرد تا آن ها را در عملیات ها پشتیبانی کنند و یکی از این عملیات‌ها پد خندق بود.

,

وی ادامه داد : در جنگ پد خندق فاصله رزمندگان اسلام و‌ دشمن عراقی تنها قریب به ۸ کیلومتر بود و تصور جنگ با این آتش سنگین آنهم با این فاصله کم بسیار سخت و‌سنگین بود و آتش بسیار سنگینی توسط نیروهای عراقی بر سر نیروهای اسلام وارد شد‌ و تعداد زیاد از رزمنگان دفاعی درهمان ساعات اولیه مجروح و شهید شدند.

,

واهبی زاده در ادامه گفت : در عملیات پد خندق ۹ گردان تا دندان مسلح به ۱ گردان رزمندگان ما حمله کردند و‌در همان ساعات اولیه در طلاییه پیشروی کردند و  پس از چند ساعت پل های ارتباطی و جاده اهواز را تصرف کرد .

,

این یادواره به همت حوزه مقاومت بسیج ثارالله مرکزی سپاه ناحیه بهمئی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

,

تصاویر تکمیلی/

, تصاویر تکمیلی/, تصاویر تکمیلی/,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه