اخبار داغ

اصل تکریم ارباب رجوع موضوعی فراموش شده در بنیاد مسکن بویراحمد

اصل تکریم ارباب رجوع موضوعی فراموش شده در بنیاد مسکن بویراحمد
مراجعه کنندگان از عدم تکریم مناسب ارباب رجوع و بروکراسی های طولانی مدت در بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد گلایه مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس بحث تکریم وجلب رضایت ارباب رجوع ،یکی از مباحث مهمی است که امروزه در دستگاه های دولتی مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

از هدف های تحول اداری، ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری می باشد سازوکار های لازم در ارائه خدمات مطلوب ومناسب و موثر به مردم تحت عنوان طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری، دارای اهمیت ویژه ای است زیرا علت وجودی هر سازمان و دستگاهی به خدماتی است که به افراد مختلف ارائه می دهد.

,

تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به درخواست‌های کاری مراجعه کنندگان در کوتاه‌ترین زمان، یکی از اولویت‌های نظام اداری سازمان بوده و جلب رضایت مردم از خدمات ارائه شده یکی از شاخص‌های اصلی سنجش کارآمدی و رشد محسوب می شود موضوعی که بنظر می رسد در برخی از ادارات استان به آن توجهی نمی شود.

,

یکی از اداراتی که می توان با بیشترین تعداد ارباب رجوع بین دستگاه های مجری استان سروکار دارد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد زیرا بنیاد مسکن موثر ترین نهاد در عمران روستایی است.

,

با تصاویر و تحقیقاتی که خبرنگار ما انجام داد متاسفانه شاهد روند مناسبی در تکریم ارباب رجوع های بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد نبودیم و بنظر می رسد بروکراسی های طولانی مدت برای متقاضیان به امری آذار دهنده تبدیل شده است.

,

هرگونه ساخت و ساز در حوزه شهری و روستایی، برای اینکه مغایر با طرح تفضیلی شهرها یا طرح هادی روستاها نباشد ، نیاز است تا مالک با مراجعه به مرجع صدور پروانه ، مجوزی را با عنوان پروانه ساخت دریافت نماید و پروسه دریافت آن بر اساس صحبت های مسئولان و کارشناسان بالا دستی بنیاد مسکن در حدود 90 روز طول می کشد اما این مهم در شهرستان بویراحمد بالغ بر 6 ماه به طول می انجمد با کیفیتی که در تصاویر مشهود است.

,

ذبح تکریم ارباب رجوع در تابستان های گرم و زمستان های سرد بنیاد مسکن شهرستان متقاضیان را اذیت می کند و بدون شک ایستادن های طولانی مدت پشت درب و پنجره های این اداره خسته کننده شده است.

,

یکی از ارباب رجوع ها به خبرنگار ما گفت: اگر بنیاد مسکن به صورت الکترونیک نوبت دهی را انجام و تمامی پروسه ها زنجیروار به هم مرتبط بود شکی نیست که رضایت از این دستگاه در صدر قرار می گرفت.

,

وی تصریح کرد: اگر از روند زمان بر بودن دریافت پروانه ساختمانی گذر کنیم بدون شک هزینه های رفت و آمد و خطراتی که برای روستا نشین ها در طی مسیر وجود دارد می تواند آذار دهنده باشد.

,

او دریافت یک امضا را و ارجاع نامه ها به بخش دیگر را بیش از اندازه زمان بر عنوان کرد و اظهار داشت کاهی برای دریافت یک پاراف باید چندین روز مراجعه و در صف های طولانی قرار بگیریم که این روند مناسب نبوده و کارمند و کارشناس باید تا پاین وقت اداری در دسترس ارباب رجوع باشد.

,

مردم داری و تکریم ارباب رجوع ، شجاعت در اجرای عدالت باید در راس امورات کاری همه ما قرار گیرد‌ و باید دستیابی به اهداف تحول و تعالی سازمان از این مسیر عبور کند با انتشار این وضعیت موضوع را در هفته های آینده بیش از پیش مورد بررسی قرار می دهیم و امیدواریم مسئولان برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم چاره اندیشی کنند و تلاش کنند با حذف بروکراسی های طولانی مدت خدمتی شیرینتر را به مردم ارائه و فراموش نکنیم مردم ولی نعمتان ما هستند و کارکنان ادارات مردم سالاری، مردم محوری را در اولویت کارهای خود قرار بدهند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه