اخبار داغ

معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم مطرح کرد؛

استفاده از موتورسیکلت باید از طریق رسانه و خانواده ها فرهنگ سازی شود/ نخبگان با تحلیل آمار تصادفات راهکار و ایده ارائه دهند

استفاده از موتورسیکلت باید از طریق رسانه و خانواده ها فرهنگ سازی شود/ نخبگان با تحلیل آمار تصادفات راهکار و ایده ارائه دهند
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم بااشاره به اینکه علت 50درصد تصادفات سطح شهر موتور سیکلت است که نخبگان و کارشناسان با تحلیل آمار می توانند راهکار ارائه دهند ، گفت: باید استفاده از موتورسیکلت از طریق صدا وسیما و خانواده فرهنگ سازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  جلیل گودرزی فر در میزگرد ضرورت فرهنگ سازی استفاده از وسال نقلیه شخصی در بین خانواده ها که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد با اشاره به عوامل موثر در استفاده مردم از موتورسیکلت، اظهار داشت:اولین دلیل استفاده مردم از موتور سیکلت مشکلات اقتصادی در جامعه است چرا که خرید و نگهداری این وسیله نقلیه از هزینه کمتری برخوردار است و قدرت مانور موتور باعث می شود که راکب به این موضوع برسد که زودتر به مقصد می رسد.
وی ادامه داد: عامل دوم وسایل نقلیه عمومی است؛ وقتی در زمینه حمل و نقل عمومی زیرساخت های خوبی فراهم نباشد مردم از موتورسیکلت استفاده می کنند. عامل سوم راهکارهای جایگزین مانند ایجاد مسیر دوچرخه است.
علت 50درصد تصادفات سطح شهر موتور سیکلت است
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم با اشاره به عوامل و دلایل افزایش تصادفات موتور سیکلت، عنوان کرد: علت اول قدرت مانور و قانون گریزی است که در این خصوص باید گفت بیش از 50درصد تصادفات در سطح شهر برای موتور سیکلت می باشد.
وی ابراز داشت:نوع طراحی و ساختار وسیله نقلیه باعث افزایش آسیب در تصادفات می شود از طرفی هم طیف بالایی از جمعیت کشور ما از موتور استقبال می کنند.
گودرزی فر با اشاره به مسئله فرهنگ سازی در جامعه برای طیف های مختلف مخصوصا برای نوجوانان و جوانان در مدارس ، گفت: نقش خانواده در کاهش تصادفات بسیار مهم است. امروز خانواده ها چقدر بر استفاده فرزند خود از موتور نظارت دارند و این فرزند چگونه در رعایت اصول ایمنی و قانونی تربیت شده است.
فرهنگ سازی در استفاده از موتور سیکلت در صدا و سیما و خانواده موثرتر است
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این خصوص کدام نهاد ها و سازمان ها متولی هستند، گفت: نمی توان گفت کدام نهاد متولی است بلکه باید همه دست به دست هم در ارتقا فرهنگ جامعه در استفاده از موتور تلاش کنند. البته صدا وسیما و خانواده می تواند دراین موضوع تاثیرگذار تر باشد.
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم عنوان کرد: باید آموزش هایی در زمینه فرهنگ سازی به خانواده ها داده شود. از طرفی آموزش و پرورش می تواند علاوه بر دروسی که آموزش می دهد در زمینه فرهنگ سازی هم اقدامات موثری انجام دهد و نکاتی را مطرح کند.
نخبگان با تحلیل آمار تصادفات راهکار و ایده ارائه دهند
وی ادامه داد: در خصوص تصادفات مخصوصا تصادفات موتورسیکلت آمارهای بسیار خوبی در اختیار اورژانس و پلیس است که می توان با تحلیل این آمار ها و آسیب شناسی می توان در کاهش تصادفات تاثیرگذار بود. باید در تحلیل و ارائه این آمار ها از ظرفیت نخبگان استفاده شود.
گودرزی فر اضافه کرد: ساختار موتور یکی از عوامل آسیب پذیری راکب است که همین موضوع را می توانیم از نخبگان پیگیر شویم و با یک ایده و نظر مناسب در رفع این عامل اقدام کنیم.
وی افزود: وقتی در تصادفات فوتی اتفاق می افتد اثرات مابقی که در خانواده ایجاد می شود بسیار بیشتر است. در برخی از تصادفات فوتی رخ نمی هد ولی فرد معلول می شود که این مسئله هزینه های مضاعفی خواهد داشت و اثرات روحی و روانی بسیاری برای خانواده ها ایجاد می کند.
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم با اشاره به تصادف جوانان و نوجوانان با موتورسیکلت، گفت: این افراد سرمایه های این ممکلت هستند که باید با نگاه ویژه برنامه ای دقیق در این خصوص انجام شود.
فعالیت اورژانس در راستای آموزش همگانی
وی اضافه کرد: رسالت اورژانس درمان است اما در خصوص آموزش همگانی هم فعالیت های خوبی را داشته است. اورژانس در سازمان ها و نهادهای مختلفی حاضر  و کلاس های آموزشی را ارائه داده است.
گودرزی فر گفت: در زمینه فرهنگ سازی و توضیح برخی از مسائل مربوط به تصادفات ، اورژانس آمادگی دارد که مربی برای برگزاری کلاس اعزام کند.
وی در ادامه با اشاره به آماری از تماس ها عنوان کرد: آمار پلیس راهور با اورژانس متفاوت است و دلیل آن این است که اورژانس بر اساس اولویت و فقط برای آسیب های جرحی اعزام دارد.
95هزار ماموریت در سال 1400
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم با اشاره به اینکه اورژانس درسال 1400 به بیش از 95هزار ماموریت اعزام شده است، گفت: از این تعداد ماموریت، 18هزار مورد برای تصادفات که معادل 20درصد می باشد.
وی خاطرنشان کرد: از 18هزار مورد تصادف ، 10263 مورد تصادف مربوط به موتورسیکلت است که 58درصد تصادفات را شامل می شود.
گودرزی فر با اشاره به اینکه آمار فوتی های اورژانس در صحنه است، گفت: در سال 1400 از 18هزار تصادف تعداد 23561 مصدوم بود که از این تعداد 12322 مورد برای موتور سیکلت است که نشان می دهد بیش از 50درصد مصدومین برای تصادفات موتورسیکلت می باشد.
وی عنوان کرد: 10263 مورد تصادف موتور سیکلت ثبت شده است که 12322 مورد مصدوم داشته است که نشان می دهد هر موتور بیش از یک سرنشین داشته است.
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم در خاتمه گفت:  در سال 1400 طبق آمار اورژانس 16مورد فوتی داشتیم که 9نفر راکب و 4نفر سرنشین بودند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا،  , قم فردا, قم فردا, ،, جلیل گودرزی فر در میزگرد ضرورت فرهنگ سازی استفاده از وسال نقلیه شخصی در بین خانواده ها که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد با اشاره به عوامل موثر در استفاده مردم از موتورسیکلت، اظهار داشت:اولین دلیل استفاده مردم از موتور سیکلت مشکلات اقتصادی در جامعه است چرا که خرید و نگهداری این وسیله نقلیه از هزینه کمتری برخوردار است و قدرت مانور موتور باعث می شود که راکب به این موضوع برسد که زودتر به مقصد می رسد.
وی ادامه داد: عامل دوم وسایل نقلیه عمومی است؛ وقتی در زمینه حمل و نقل عمومی زیرساخت های خوبی فراهم نباشد مردم از موتورسیکلت استفاده می کنند. عامل سوم راهکارهای جایگزین مانند ایجاد مسیر دوچرخه است.
علت 50درصد تصادفات سطح شهر موتور سیکلت است
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم با اشاره به عوامل و دلایل افزایش تصادفات موتور سیکلت، عنوان کرد: علت اول قدرت مانور و قانون گریزی است که در این خصوص باید گفت بیش از 50درصد تصادفات در سطح شهر برای موتور سیکلت می باشد.
وی ابراز داشت:نوع طراحی و ساختار وسیله نقلیه باعث افزایش آسیب در تصادفات می شود از طرفی هم طیف بالایی از جمعیت کشور ما از موتور استقبال می کنند.
گودرزی فر با اشاره به مسئله فرهنگ سازی در جامعه برای طیف های مختلف مخصوصا برای نوجوانان و جوانان در مدارس ، گفت: نقش خانواده در کاهش تصادفات بسیار مهم است. امروز خانواده ها چقدر بر استفاده فرزند خود از موتور نظارت دارند و این فرزند چگونه در رعایت اصول ایمنی و قانونی تربیت شده است.
فرهنگ سازی در استفاده از موتور سیکلت در صدا و سیما و خانواده موثرتر است
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این خصوص کدام نهاد ها و سازمان ها متولی هستند، گفت: نمی توان گفت کدام نهاد متولی است بلکه باید همه دست به دست هم در ارتقا فرهنگ جامعه در استفاده از موتور تلاش کنند. البته صدا وسیما و خانواده می تواند دراین موضوع تاثیرگذار تر باشد.
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم عنوان کرد: باید آموزش هایی در زمینه فرهنگ سازی به خانواده ها داده شود. از طرفی آموزش و پرورش می تواند علاوه بر دروسی که آموزش می دهد در زمینه فرهنگ سازی هم اقدامات موثری انجام دهد و نکاتی را مطرح کند.
نخبگان با تحلیل آمار تصادفات راهکار و ایده ارائه دهند
وی ادامه داد: در خصوص تصادفات مخصوصا تصادفات موتورسیکلت آمارهای بسیار خوبی در اختیار اورژانس و پلیس است که می توان با تحلیل این آمار ها و آسیب شناسی می توان در کاهش تصادفات تاثیرگذار بود. باید در تحلیل و ارائه این آمار ها از ظرفیت نخبگان استفاده شود.
گودرزی فر اضافه کرد: ساختار موتور یکی از عوامل آسیب پذیری راکب است که همین موضوع را می توانیم از نخبگان پیگیر شویم و با یک ایده و نظر مناسب در رفع این عامل اقدام کنیم.
وی افزود: وقتی در تصادفات فوتی اتفاق می افتد اثرات مابقی که در خانواده ایجاد می شود بسیار بیشتر است. در برخی از تصادفات فوتی رخ نمی هد ولی فرد معلول می شود که این مسئله هزینه های مضاعفی خواهد داشت و اثرات روحی و روانی بسیاری برای خانواده ها ایجاد می کند.
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم با اشاره به تصادف جوانان و نوجوانان با موتورسیکلت، گفت: این افراد سرمایه های این ممکلت هستند که باید با نگاه ویژه برنامه ای دقیق در این خصوص انجام شود.
فعالیت اورژانس در راستای آموزش همگانی
وی اضافه کرد: رسالت اورژانس درمان است اما در خصوص آموزش همگانی هم فعالیت های خوبی را داشته است. اورژانس در سازمان ها و نهادهای مختلفی حاضر  و کلاس های آموزشی را ارائه داده است.
گودرزی فر گفت: در زمینه فرهنگ سازی و توضیح برخی از مسائل مربوط به تصادفات ، اورژانس آمادگی دارد که مربی برای برگزاری کلاس اعزام کند.
وی در ادامه با اشاره به آماری از تماس ها عنوان کرد: آمار پلیس راهور با اورژانس متفاوت است و دلیل آن این است که اورژانس بر اساس اولویت و فقط برای آسیب های جرحی اعزام دارد.
95هزار ماموریت در سال 1400
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم با اشاره به اینکه اورژانس درسال 1400 به بیش از 95هزار ماموریت اعزام شده است، گفت: از این تعداد ماموریت، 18هزار مورد برای تصادفات که معادل 20درصد می باشد.
وی خاطرنشان کرد: از 18هزار مورد تصادف ، 10263 مورد تصادف مربوط به موتورسیکلت است که 58درصد تصادفات را شامل می شود.
گودرزی فر با اشاره به اینکه آمار فوتی های اورژانس در صحنه است، گفت: در سال 1400 از 18هزار تصادف تعداد 23561 مصدوم بود که از این تعداد 12322 مورد برای موتور سیکلت است که نشان می دهد بیش از 50درصد مصدومین برای تصادفات موتورسیکلت می باشد.
وی عنوان کرد: 10263 مورد تصادف موتور سیکلت ثبت شده است که 12322 مورد مصدوم داشته است که نشان می دهد هر موتور بیش از یک سرنشین داشته است.
معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ قم در خاتمه گفت:  در سال 1400 طبق آمار اورژانس 16مورد فوتی داشتیم که 9نفر راکب و 4نفر سرنشین بودند.
, قم فردا,
,
, علت 50درصد تصادفات سطح شهر موتور سیکلت است, علت 50درصد تصادفات سطح شهر موتور سیکلت است,
,
,
,
, فرهنگ سازی در استفاده از موتور سیکلت در صدا و سیما و خانواده موثرتر است, فرهنگ سازی در استفاده از موتور سیکلت در صدا و سیما و خانواده موثرتر است,
,
,
, نخبگان با تحلیل آمار تصادفات راهکار و ایده ارائه دهند, نخبگان با تحلیل آمار تصادفات راهکار و ایده ارائه دهند,
,
,
,
,
, فعالیت اورژانس در راستای آموزش همگانی, فعالیت اورژانس در راستای آموزش همگانی,
,
,
,
, 95هزار ماموریت در سال 1400, 95هزار ماموریت در سال 1400,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه