اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا:

گسترش ارتباط با کشورهای همسایه، منافع اقتصادی و سیاسی زیادی برای ایران به همراه دارد

گسترش ارتباط با کشورهای همسایه، منافع اقتصادی و سیاسی زیادی برای ایران به همراه دارد
صدرالحسینی گفت:در قانون اساسی جمهوری اسلامی با صراحت بر گسترش و تعمیق روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و غیرمعاند تأکید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در  گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم به ویژه در ارتباط با کشورهای همسایه گفت: اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم، تعمیق و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه آن هم با محور اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که در قانون اساسی جمهوری اسلامی با صراحت بر گسترش و تعمیق روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و غیرمعاند تأکید شده و سیاست خارجی دولت فعلی نیز در همین راستا است.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: سفرهای مقامات کشورمان به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین سفر مقامات کشورهای همسایه به ایران که طی مدت اخیر اوج گرفته است، منافع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

,

صدرالحسینی عنوان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند دولت جدید، ایجاد اعتماد در کشورهای همسایه و منطقه و تأکید بر طرح موضوع امنیت منطقه‌ای است که محوری اصلی آن فاصله گرفتن از رژیم صهیونیستی و نزدیکی به جمهوری اسلامی است.

,

وی تأکید کرد: ما با ارتباط و گفتگوی بیشتر با مقامات کشورهای همسایه می‌توانیم به منافع مشترک در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بانکی، تجاری و گمرکی برسیم که در این صورت هم کشور ما و هم همسایگان از نظر اقتصادی منتفع خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه