اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارآفرین گرمه‌ای مطرح شد؛‌

از صادرات محصولات دانش‌بنیان به روسیه تا اشتغال‌زایی برای ۱۰۸ نفر

از صادرات محصولات دانش‌بنیان به روسیه تا اشتغال‌زایی برای ۱۰۸ نفر
مجید اجلالی، با ایجاد یک شرکت دانش بنیان و رسیدن به مرحله تولید، موفقیت‌های چشم‌گیری را در این حوزه ایجاد و برای ۱۰۸ نفر ایجاد اشتغال کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از گرمه، در سالهای گذشته با افزایش جمعیت بیکاران و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و حجم انبوه دانشجویان آماده ورود به بازار کار، گرایش جوانان و کارجویان به ویژه دانش آموختگان به مشاغل اداری و دولتی و دارای درآمد ثابت بیشتر شده و جوانان به کار در مشاغلی که دریافتی پایان ماه آن تضمین شده باشد تمایل پیدا کرده‌اند، این در حالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی با گام‌های کوچک راه خود را آغاز کرده‌اند، امروز با رشدی فزاینده جایگاه قابل توجهی در اقتصاد کشور یافته‌اند و تداوم حرکت این کسب و کارها مستلزم فرهنگ‌سازی برای ایجاد زیست‌بوم مساعد کارآفرینی و نوآوری این شرکت‌ها است.

مجید اجلالی، مدیر عامل شرکت آراد لیان فرار آلفا در شهرستان گرمه است که از سال ۹۵ به صورت رسمی کارش را با ثبت رسمی این شرکت آغاز کرد، در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این شهرستان اظهار داشت: این شرکت تنها شرکت دانش بنیان تولیدی در استان خراسان شمالی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ما تنها شرکتی است که موفق شده از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجوز صنایع پیشرفته در خراسان شمالی را دریافت کند، گفت: محصولی که در این کارخانه تولید می‌شود، محصول آلفا آلومینیوم است.

اجلالی با بیان اینکه کار تحقیقاتی این شرکت در سال ۱۳۸۹ شروع و در سال ۱۳۹۳ موفق به تولید ۱۰ گرم آلفا شد، ادامه داد: همچنین در سال ۹۵ این شرکت موفق شد که ۱۰ کیلو در روز و در سال ۹۶ میزان ۱۰ کیلو در ساعت و در حال حاضر ۴۰ تن در سال تولید دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک ,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

, ,

 

,

این کارآفرین موفق گرمه ای با اشاره به اینکه قسمت عمده فروش محصول در داخل کشور انجام می شود، اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال 1401 صادرات این محصول به کشور روسیه آغاز شده و نمونه کارهای ما در کشورهای ایتالیا و اسپانیا نیز تایید شده و امید است که به زودی مسیر صادرات به این کشورها نیز باز شود.

,

اجلالی خاطرنشان کرد: علاوه بر این محصول تولیدی در این کارخانه به شهرهای خوزستان، شیراز، تهران، اصفهان نیز ارسال می شود.

,

وی با بیان اینکه قبل از راه اندازی این کارخانه، محصول آلفا آلومینیوم به صورت 100 درصد وارداتی بوده است، گفت: این در حالی است که در شرایط کنونی 10 درصد محصول وارداتی است.

,

این کارآفرین موفق گرمه ای یادآور شد: یکی از مهم ترین دغدغه های کارخانه ما، مواد خامی است که از کشور هند وارد بندرعباس و بعد از آن به گرمه می رسد، که تلاش ما بر این است تا بتوانیم در قسمت مواد اولیه خام نیز خودکفا شویم.

,

اجلالی بیان داشت: محصولی که در کارخانه ما تولید می شود، فرآوری شده است که به کارخانه های کاشی و سرامیک ارسال می شود.

,

 

,

 

,

, ,

وی با بیان اینکه در حال حاضر 108 نفر به صورت نیروهای مستقیم و تعدادی پیمانکار به صورت روزانه مشغول به کار هستند، اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که تمامی این افراد بومی شهرستان گرمه هستند و هیچ نیرویی از خارج استان جذب نکرده ایم.

,

اجلالی ادامه داد: برای راه اندازی خط تولید اکتیو آلومینا به ظرفیت یک هزار تن به بانک تجارت با تبصره 18 معرفی شده‌ایم که این واحد راه اندازی شود و برنامه توسعه ای بعدی که مدنظر است، قطعا خبر مهم و قابل توجهی برا اقتصاد استان خواهد بود که خط تولید شمش منیزیم است.

,

وی با بیان اینکه موفق شدیم گواهی ثبت اختراع طرح دانش بنیان خود را بگیریم، گفت:  تاکنون وضعیت زمین، دیوارچینی و بخشی از ماشین آلات، پروژه شمش منیزیم تعیین وضعیت شده است و در این پروژه 95 درصد ماشین آلات در کارخانه طراحی، ساخته و نصب می شود.

,

این کارآفرین موفق گرمه ای خاطرنشان کرد: همچنین نکته قابل توجه این است که در کارخانه بخش آلفا نیز 100 درصد ماشین آلات در خود کارخانه طراحی و ساخته شده است.

,

اجلالی خاطرنشان کرد: پروژه منیزیم یکی از پروژه هایی است، اگر مراحل اداری در بانک تجارت براساس موعد مشخص شده برای دریافت تسهیلات انجام شود، 6 ماه آینده تولید شمش منیزیم در خراسان شمالی کلید می خورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه