اخبار داغ

کارشناس حوزه بین‌الملل:

قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران وجاهت قانونی ندارد

قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران وجاهت قانونی ندارد
کارشناس حوزه بین‌الملل با تأکید بر اینکه قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران وجاهت قانونی ندارد، گفت: این اقدامات راه به جایی نمی‌برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رضاخواه، کارشناس حوزه بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران اظهار کرد: قطعاً پاسخ جمهوری اسلامی به این قطعنامه سیاسی و فاقد وجاهت قانونی قاطع خواهد بود و این اقدامات بدون پشتوانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرکردگی آمریکا علیه ایران راه به جایی نمی‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
وی اضافه کرد: ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره دستاوردهای هسته‌ای ایران لزوماً سیاسی بوده و فنی نیست و آمریکا با فشارهای سیاسی روی آژانس تلاش می‌کند ایران را در تنگنا قرار دهد، در حالی که نمی‌داند ایران با این فشارها هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد و از حق خود برای داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نمی‌گذرد.
,
 
,
این کارشناس حوزه بین‌الملل یادآور شد: آمریکا که حامی درجه یک رژیم صهیونیستی است و مقابل جنایت‌های این رژیم سکوت اختیار کرده و خود همراه رژیم اشغالگر قدس در ارتکاب جرم و جنایت است، برنمی‌تابد دولت و کشوری علیه بمب اتمی رژیم صهیونیستی صحبتی مطرح کند.
,
 
,
رضاخواه متذکر شد: رژیم صهیونیستی عضو «ان.پی.تی» نیست، در حالی که کلاهک اتمی دارد و تهدیدی برای دنیا محسوب می‌شود، حال چرا آمریکا و حامیان اروپایی‌اش و برخی دولت‌های مرتجع منطقه بر روی این موضوع سرپوش می‌گذارند.
,
 
,
وی تصریح کرد: ایران اسلامی که عضو «ان.پی.تی» بوده، حق دارد از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار شود و در راستای درمان بیماری‌ها از آن استفاده کند و اکنون مردم دنیا به جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا در دنیا معترض هستند و تظاهرات در آمریکا و اروپا موید این موضوع است.
,
 
,
این کارشناس حوزه بین‌الملل تشریح کرد: سفر رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر چه مبنایی صورت گرفت؟ مگر رژیم صهیونیستی عضو «ان.پی.تی» است؟ قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران بی‌ارتباط به این سفر گروسی نیست.
,
 
,
رضاخواه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی پاسخ قاطع‌تر به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد داشت، ادامه داد: خروج از «ان.پی.تی» توسط ایران در واکنش به سیاست خصمانه آژانس دور از ذهن نیست.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه