اخبار داغ

ناگفته های فرمانده سپاه قدس گیلان در رابطه با سردار عارف شهید “مهدی خوش سیرت”

ناگفته های فرمانده سپاه قدس گیلان در رابطه با سردار عارف شهید “مهدی خوش سیرت”
سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به بیان ناگفته هایی از زندگی سردار عارف شهید مهدی خوش سیرت پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در گفتگو با “کافه گفتگو” به بیان ناگفته هایی از زندگی سردار عارف شهید مهدی خوش سیرت پرداخت.

سردار عبدالله پور که از همرزمان سردار شهید مهدی خوش سیرت است در رابطه با مرام و مسلک این شهید عارف می گوید: شهید خوش سیرت شاید تنها فرمانده استان باشد که از آن پایین یعنی از تک تیراندازی شروع کرده و فرمانده تیپ شده است. تمام عمرش جنگ بوده و هیچ وقت تسویه حساب نکرد. او سرباز ارتش بود. بسیجی شد و سپس پاسدار سپاه شد و به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید خوش سیرت جز نادر انسان هایی بود که یک شخصیت چند بعدی داشت، بیان کرد: سردار همدانی در رابطه با ایشان می گفت اگر به آقای خوش سیرت ۸۰ تا سرباز بی نماز تحویل بدهی، ۸۰ روز بعد، ۸۰ نماز شب خوان عاشق شهادت تحویل می گیری. حوزه اثر او، جذبه و بیان او عادی نبود. سخنرانی او در گردان واقعا بچه ها را عاشق شهادت می کرد. اصلا “گردان حمزه” گردان خاصی بود آن هم فقط به خاطر شهید خوش سیرت.

وی ادامه داد: از ویژگی هایش مطالعه زیاد بود. وقتی مقایسه می کنم می بینم خصوصیاتش خیلی شبیه به حاج قاسم سلیمانی بوده است. حاج آقای امینیان در وصف شهادت شهید خوش سیرت، می گفت: او حجت الاسلام است. یعنی حجت اسلام است. یک بار قبل از شهادتش حاج  آقا اسم ایشان را در نماز جمعه برد. شهید خوش سیرت به نزد حاج آقای امینیان رفت و گفت از شما خواهش می کنم اسم من را نبرید. یعنی اینقدر از مشهور شدن پرهیز داشت.

    ماجرای جک های قبل از صبحانه ها در گردان شهید خوش سیرت

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: این سردار شهید گیلانی مداح و قاری قرآن بود. شب های عملیات شعر “ای حسین ای غم تو همدم ما” را مداحی می کرد و ما با هم می خواندیم. ورزشکار و فوتبالیست حرفه ای بود. به شدت دارای ابهت عجیبی بود و همچنان شوخ طبع بود. در جنگ آداب زیادی داشتیم اما او یک قانون هم گذاشته بود که هر روز صبح قبل از صبحانه باید هرکس یک لطیفه بگوید و بعد صرف صبحانه شروع شود.

وی افزود: شاید ۱۰۰۰ نفر از دوستانش در جنگ شهید شده بود، فکر کنید چقدر تحملش سخت بود.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه شهید خوش سیرت مستجاب الدعوه بود و هرچه از خدا می خواست به او می داد، گفت: آن روزی هم که به شهادت رسید، همانطور شد. بالای سر پیکر “شهید مرات”، از خدا خواهش کرد که دیگر عمرش تمام شود، گفت: “خدایا هر چه بود بسته!” و خدا شاهده که آن لحظه می دانستم که دیگر شهید می شود و دقیقا یک ساعت و نیم بعدش هم به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,
,
,
,
,
,
,     ماجرای جک های قبل از صبحانه ها در گردان شهید خوش سیرت,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه