اخبار داغ

فرماندار کرمانشاه خبرداد؛

۴۴ درصد از واحدهای مسکونی در کرمانشاه استیجاری است/ دو اکیپ برای بازرسی مشاوران املاک

۴۴ درصد از واحدهای مسکونی در کرمانشاه استیجاری است/ دو اکیپ برای بازرسی مشاوران املاک
فضل الله رنجبر گفت: بر مبنای سرشماری نفوس و مسکن، ۴۴ درصد از واحدهای مسکونی در کرمانشاه استیجاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در کلانشهرها باید قراردادهای مستاجرین حداکثر 25 درصد اضافه شود.

فرماندار کرمانشاه افزود: مهمترین ضمانت اجرایی بحث اجاره مسکن مصوبه سران سه قوه است این مصوبه یک ضمانت اجرایی است که برای اجرای آن از طریق دستگاه قضایی موضوع به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده میشود به مدت یک سال اجاره خانه ها قراردادهای اجاره خانه ها تمدید می شود.

وی تصریح کرد: البته تحت شرایط خاص مالکان می توانند قرارداد یکساله مستاجران را لغو کنند شامل مستاجران بدحساب، مالکانی که قصد تخریب و نوسازی دارند، یا اینکه خودشان یا فرزندان می خواهند سکونت کنند.

رنجبر با اشاره به ضمانت اجرایی گفت: دفاتر املاک ملکی بایستی موارد فوق الذکر را اجرا کنند چرا که اگر خلاف آن ثابت شود با طرح شکایت پرونده ها به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده می شود.

وی گفت: دو اکیپ بازرسی از طرف اتاق اصناف، اتحادیه املاک با همکاری نیروی انتظامی کار نظارت را انجام می دهند و قراردادها را بررسی می کنند و در این راستا تذکرات لازم را انجام می دهند.

رنجبر با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در کلانشهرها باید قراردادهای مستاجرین حداکثر 25 درصد اضافه شود، خاطرنشان کرد: تلاش می شود با نظارت این اکیپ ها تخلف در این حوزه را شاهد نباشیم.

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: بر مبنای سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود ۲۶۰ هزار مسکن سرشماری شده که از این تعداد 130 هزار واحد استیجاری بوده است.

وی با بیان اینکه فعلاً سرشماری جدید صورت نگرفته است، تصریح کرد: طبق سرشماری قبلی ۴۴ درصد از واحدهای مسکونی استیجاری بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه