اخبار داغ

نویسنده کتاب «سلبریتی ایرانی»:

سلبریتی ایرانی مهره‌ای منفعت طلب است

سلبریتی ایرانی مهره‌ای منفعت طلب است
طالقانی، سلبریتی ایرانی را یک مهره خواند که فقط برای بقا شهرت و محبوبیت خود تلاش می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، داوود طالقانی در کارگاه اموزشی نهضت سواد رسانه ای انقلاب استان یزد با موضوع «سلبریتی ایرانی؛ بررسی نقش تاریخی سلبریتی های ایرانی در حیات اجتماعی مردم ایران» با اشاره به تعاریف و معانی مختلف سلبریتی اظهار کرد: سلبریتی ایرانی توصیف گر یک وضعیت و برآمده از وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی، شناخته شدن سلبریتی ها از دهه ۸۰ به بعد را یک موج دانست و تصریح کرد: توسعه رسانه های اجتماعی و رسانه های تصویری، پیوند فرهنگ و اقتصاد از دلایلی است که باعث شناخته شدن هر چه بیشتر سلبریتی ها از دهه ۸۰ به بعد شده است.

,

این کنشگر اجتماعی عنوان کرد: در تمام دوره ها، همواره شکافی بین مردم و دولت وجود داشته که امروزه از سلبریتی های ایرانی در راستای پر کردن این شکاف استفاده می شود برای اینکه دولت بتواند با مردم صحبت کند و از طرفی دیگر مردم هم برای تحقق برخی از امیال خود و برای انتقال پیام به دولتمردان، از سلبریتی ها کمک می گرفتند.

,

وی با اشاره به پرسش های مطرح شده در زمنیه رفتار دوگانه سلبریتی های ایرانی، بیان کرد:  در برخی موارد دیده شده که قدرت سلبریتی ایرانی به گونه ای تغییر یافته که مطابق میل مردم و دولت عمل نمی کند و در این جا این سوال مطرح می شود که چه باید کرد؟

,

نویسنده کتاب « سلبریتی ایرانی» با بیان اینکه سلبریتی ها سعی در دغدغه مند نشان دادن خود دارند، گفت: سلبریتی ایرانی با انتشار پیام ها و مضامین خنثی در عرصه های سیاسی و اقتصادی سعی دارند خود را دغدغه مند مردم نشان دهند و این در حالیست که خود در دستگاهی که باعث شناخته شدن او شده دوباره و بدون دغدغه به فعالیت می پردازد و این رفتار دوگانه در جهت حفظ منافع شخصی خود است.

,

وی تصریح کرد: ایجاد قوانینی برای فعالیت سلبریتی ها در کشور، از راهکارهایی است که می تواند رفتار دوگانه سلبریتی ها را از بین ببرد به عنوان مثال مشخص شدن قانون مالیات سلبریتی ها و قانون منع استفاده از سلبریتی ها در صدا و سیما، اما موارد گفته شده کافی نیست.

,

طالقانی تقلید سلبریتی های ایرانی با سلبریتی های خارجی را در راستای مطرح کردن خودشان دانست و اظهار کرد: سلبریتی ایرانی همواره خود را با سلبریتی آمریکایی مقایسه می کند و رفتارهایی که  از خود بروز می دهد در راستای تقلید از رفتارهای سلبریتی آمریکایی است که میتوان به جشنواره کن و رفتار سلبریتی های ایرانی در آن جشنواره اشاره کرد.

,

این کنشگر اجتماعی تلاش آمریکا برای پر کردن شکاف بین سلبریتی ها و مردم را هدفمند دانست و بیان کرد: آمریکا با دانستن فاصله های موجود بین سلبریتی ایرانی و حاکمیت یا مردم، در راستای پیشبرد اهداف خود، از سلبریتی ای که دارای منفعت است حمایت می کند و با تمام قوای رسانه ای از پشت سر او را حمایت می کند.

,

وی افزود: سلبریتی ایرانی برای ادامه بقا، نیاز دارد که در بعضی موقعیت ها از مردم فاصله گرفته و برای حاکمیت سخن بگوید و برای حفظ شهرت و محبوبیت خود در نزد مردم در بعضی موقعیت ها از حاکمیت فاصله گرفته و برای مردم سخن بگوید و این در حالیست که همچنان برای حفظ منافع شخصی خود برای حاکمیت فعالیت می کند و به علت نبود مرجع فکری برای مردم، سلبریتی ها مشهور شده به گونه ای که آمریکا با هدف قرار دادن سلبریتی به عنوان مرجع فکری برای مردم فعالیت می کند.

,

طالقانی انتقاد بدون تعارف و بی مهابا نسبت به سلبریتی و حاکمیت را از راهکارهای بهبود شرایط دانست و افزود:استفاده از سلبریتی به عنوان سفیر در موارد مختلف به خصوص مسائل دیپلماتیک، در راستای  توجیه مسائل مختلف است و توجیه دیگری در این زمینه نمی توان پیدا کرد.

,

انتهای پیام/                        

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه