اخبار داغ

کارشناس رسانه:

والدین کودکان را به بازی‌های مجازی بومی ترغیب کنند/ پاپالند؛ بازی خلاقانه با نقاشی‌های سیاه و سفید

والدین کودکان را به بازی‌های مجازی بومی ترغیب کنند/ پاپالند؛ بازی خلاقانه با نقاشی‌های سیاه و سفید
سمیه فدایی با بیان اینکه پاپالند، یک بازی بومی مورد تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور است، گفت: این بازی توسط سازندگان بومی کشور ساخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه فدایی کارشناس رسانه و بازی‌های موبایلی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بازی های رایانه ای به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است و نمی توان آنها را از انجام این بازی ها منع کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: والدین نمی توانند کودکان و نوجوانان را از دنیای بازی های رایانه ای دور کنند اما می توانند با انتخاب های صحیح و استفاده به جا، آسیب های این بازی ها را به حداقل برسانند.
,
 
,
فدایی با بیان اینکه پاپالند، یک بازی بومی مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور است، تصریح کرد: این بازی توسط سازندگان بومی کشور ساخته شده است.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: بازی پاپالند یا فرار کله‌ها از جمله بازی‌های موبایلی بسیار خلاقانه و زیبا است که می‌تواند نظر هر بازیکنی را به سمت خود جلب کند. این بازی سبک گرافیکی خاص و بسیار زیبایی دارد که برای بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای جذاب است.
,
 
,
فدایی با بیان اینکه پاپالند داستان پیچیده ای ندارد، گفت: داستان از یک نقاشی سیاه و سفید و کاغذهایی که با قیچی بریده‌ شده‌اند، تشکیل شده و آغاز می شود.
,
 
,
وی ادامه داد: پاپالند درباره یکسری کله است، کله‌هایی که با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند؛ اما به یکباره بیگانه‌ها به سرزمین کاغذی آن‌ها حمله می‌کنند. در همین حال کله‌ها با هم متحد می‌شوند تا با بیگانه‌ها مبارزه کنند.
,
 
,
این کارشناس افزود: بازی موبایلی پاپالند با الگوبرداری از نقاشی‌های کودکانه سیاه و سفید ساخته شده است. همچنین بازی به شکلی طراحی شده که این حس به بازیکن منتقل می‌شود که تمام اجزای تشکیل دهنده بازی روی یک میز قرار گرفته‌اند.
,
 
,
فدایی گفت: طراحی شخصیت‌ها و تمام المان‌هایی که در بازی مشاهده می‌کنید نقاشی‌های سیاه و سفیدی هستند که با انیمیشن‌های زیبایی حرکت می‌کنند. طراحی بازی آن‌قدر زیبا از کار درآمده که مخاطب از آن لذت می برد. در کل سبک گرافیکی این بازی در نوع خودش با بسیاری از بازی‌های خارجی هم رقابت می‌کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه موسیقی یکی دیگر از نقاط قوت بازی است، ادامه داد: موسیقی بازی نیز در کمک به گرافیک و ایجاد فضایی به شدت فانتزی و زیبا بی‌تاثیر نبوده است. صداگذاری بامزه بازی شاید بیشتر از هر چیزی دیگری نظر گیمر را به سمت خود جلب کند، صداهایی که به نظر با دهان ایجاد شده‌اند و شکلی ساده و جذاب دارند.
,
 
,
این کارشناس با اشاره به اینکه گیم پلی بازی پاپالند را می‌توانیم از جمله بخش‌های بسیار هیجان‌انگیز و جذاب آن نام برد، افزود: در گیم‌پلی بازی باید سعی کنید که دشمنان نتوانند شخصیت اصلی بازی را از بین ببرند. تنوع دشمنانی که در طول بازی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید هم قابل توجه است و هر کدام آن‌ها به چالش‌های بازی اضافه می‌کنند. با پیشرفت در بازی می‌توانید قهرمان بازی را قوی‌تر کنید. کلی کله دیگر در بازی طراحی شده که می‌توانید با پیشرفت در بازی آن‌ها را به دست بیاورید.
,
 
,
فدایی بیان کرد: آسیب های بازی های مجازی با بازی های بومی به حداقل می رسد اما مدیریت زمان نیز بسیار اهمیت دارد زیرا کودک و نوجوان متوجه گذر زمان نیستند و والدین باید این مهم را کنترل کنند.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: هیچ گاه بازی های مجازی نمی توانند جایگزین بازی های گروهی و حقیقی شوند اما می توان با انتخاب هوشمندانه آسیب های این نوع بازی ها را به حداقل رساند.
,
 
,
علاقه‌مندان جهت استفاده از این بازی می توانند به سایت بازار یا سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور مراجعه کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه