اخبار داغ

سرپرست ثبت اسناد و املاک استان سمنان:

سند مالکیت ۹۵ درصد از اراضی ملی استان سمنان صادر شد/ ثبت ۱۴۵ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان سمنان

سند مالکیت ۹۵ درصد از اراضی ملی استان سمنان صادر شد/ ثبت ۱۴۵  هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان سمنان
یحیایی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از اراضی ملی در سطح استان تثبیت شده و اسناد آنها نیز صادر شده است، گفت: در این حوزه رتبه سوم کشوری راه کسب کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علی یحیایی سرپرست ثبت اسناد و املاک استان سمنان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند ثبت اسناد گفت: سازمان ثبت اسناد تمامی خدماتش را به صورت برخط ارائه می دهد.

یحیایی با بیان اینکه الکترونیکی شدن در فرایند کوتاه کردن صدور اسناد بسیار کمک کرده است، افزود: در ادارات ثبت شهرستان های سرخه، شاهرود، میامی، مهدیشهر، گرمسار، دامغان، سمنان این روند انجام شده و پرونده ها به صورت الکترونیکی صادر می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۵ هزار سند رسمی معاملات در دفاتر اسناد رسمی استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: ۵۷ هزار سند مالکیت در این دفاتر صادر شده است.

سرپرست ثبت‌اسناد و املاک استان بابیان اینکه طی بازه زمانی یک سال گذشته ۵ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال معوقات بانکی این استان از طریق ادارات ثبت‌اسناد و املاک وصول‌شده است، عنوان کرد: درآمد این اداره بیش از ۲۸۱ میلیارد ریال را شامل می‌شود که از نظر درآمدی دومین اداره در سطح استان هستیم.

یحیایی با اشاره به اینکه ۴ ایستگاه ثابت ماهواره ای در زمینه کاداستر ایجاد شده است، گفت: طرح شمیم با این ایستگاهها پوشش داده می شود و در تکمیل بانک اطلاعات تسریع ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از اراضی ملی در سطح استان تثبیت شده و اسناد آنها نیز صادر شده است، گفت: در این حوزه رتبه سوم کشوری راه کسب کرده ایم.

سرپرست ثبت اسناد و املاک استان سمنان در ادامه تصریح کرد: بیش از ۹۳ درصد از اراضی دولتی نیز کار صدور اسناد آنها انجام شده است.

یحیایی با اشاره به فعالیت ۱۱ دفتر ازدواج در سطح استان گفت: ۷ دفتر در سطح استان نیز کار طلاق را انجام می دهند.

وی بابیان اینکه طی بازه زمانی یک‌ساله ۳ هزار و ۶۵۴ واقعه ازدواج در استان سمنان ثبت شد که در مقایسه با سال قبل افزایش این آمار را نشان می‌دهد، افزود: در حوزه طلاق نیز متاسفانه روند افزایشی را داشته ایم.

سرپرست ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به ثبت ۹۲۹ شرکت و موسسه غیرتجاری در سطح استان، اظهار کرد: در حال حاضر کار ثبت ۲۳ هزار و ۸۲۱ انجام شده است که ۴ هزار و ۲۳۹ فقره تغییرات شرکت بوده که کارهای ثبت آن صورت گرفته است.

با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۲۲ پرونده جاری اجرایی داریم، گفت: این پرونده ها در حال رسیدگی هستند و ۲۳۵ پرونده هیئت نظارتی نیز به آنها رسیدگی شده است.

یحیایی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک سندهای مالکیت نیز در دفاتر اسناد رسمی نیز دریافت خواهند کرد، افزود: برای صدور سند، دیگر نیازی به حضور در ادارات ثبت نیست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه