اخبار داغ

مدیرکل سازمان زندان‌های استان خبر داد؛

آزادی ۱۴۹محکوم غیرعمد در کهگیلویه‌وبویراحمد

آزادی ۱۴۹محکوم غیرعمد در کهگیلویه‌وبویراحمد
منصور بیژنی گفت: ۱۴۹ محکوم غیرعمد با ۷۷ میلیارد تومان بدهی از زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد آزاد شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور بیژنی در گفت‌وگو با صبح زاگرس با بیان اینکه تحمل حبس در زندانی که با فضایی فرهنگی و تربیتی آمیخته است، فرصت مناسبی برای ندامت از گذشته و تغییر برای آینده است گفت: اصلاح و تربیت زندانیان یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی مهمترین مقوله در خصوص زندانیان را خانواده آنها عنوان کرد و گفت: حساب زندانی از خانواده جداست و  نباید خانواده به دلیل وجود یک عضو زندانی توسط جامعه ترد و مجازات شود.

,

مدیر کل سازمان زندان های استان با اشاره به اینکه ۳۸۶ زندانی حافظ قران در زندان های استان داریم گفت: برگزاری مراسمات مذهبی نوعی روش اصلاح و تربیت در زندان است

,

وی با اشاره به توسعه کیفی اشتغال زندان های کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشتغال زندانیان در کارگاه‌های مختلف مزایای زیادی به همراه دارد و این فرصت را در اختیار آن ها قرار می دهد تا بتوانند فن و حرفه ای را فرا گرفته و بعد از سپری کردن دوره محکومیت خود، به جامعه بازگردند و از آموزش های داخل زندان برای ادامه زندگی خود و خانواده شان بهره ببرند

,

بیژنی با تاکید بر اینکه ۹۲ درصد زندانی های استان از طریق دادرسی الکترونیک از درون زندان کارهای حقوقی آنها پیگیری می شود افزود:در زندان های استان به ۳ صورت اشتغال ایجاد می شود که جرائم کم اهمیت به وسیله شورای طبقه بندی از طریق رای باز زندانی به کارگاه های خصوصی بیرون زندان معرفی و مشغول  به کار می شوند.

,

وی اشتغال درون زندان در کارگاه ها را روش دیگر ایجاد شغل در استان ارزیابی کرد و اظهار داشت : بخش خصوصی و کارآفرینان می توانند با سرمایه گذاری درون زندان با ایجاد کارگاه ها از نیروی انسانی و معافیت های مالیاتی برخوردار شوند.

,

بیژنی اشتغال نشسته را نوع سوم ایجاد شغل در زندان های استان عنوان کرد و گفت: ۹۸۴نفر که ۸۰ درصد محکومین هستند شغل دارند و در طول یک سال گذشته ۱۷۱۴ نفر زندانی آموزش های فنی دیدند که ۱۳۴۵ زندانی موفق به دریافت گواهینامه فنی شدند.

,

مدیرکل سازمان زندان های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال گذشته مجموعا ۳۵۰۳ زندانی در برنامه های قرانی شرکت کرده و ۳۸۶ نفر موفق به حفظ قران از یک جزء تا ۳۰ جزء، ۲هزار ۷۱۵  زندانی در کلاس های قرائت ، ۳۷۱۲  نفر نیز در کلاس اموزش های مذهبی شرکت کردند.

,

وی از حضور ۲۰۸۱ زندانی در برنامه های ورزشی زندان های استان خبر داد و گفت: ۷۲ زندانی بی سواد  موفق شدند با آموزشهای داده شده در زندان با سواد شوند.

,

وی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان زندانیان گفت: در رابطه با کرونا هیچ زندانی فوت شده کرونایی نداشتیم و با برنامه ریزی، رسیدگی بهداشتی، ارفاقات مرخصی و انجام ۱۵  هزار و ۸۲۴ ویزیت پزشکی از سرایت بیماری جلوگیری و زندانی ها را درمان کنیم.

,

بیژنی از دیگر فعالیت های درون زندان رسیدگی به زندان های جرائم غیر عمد را مطرح کرد و گفت: با مشارکت ستاد دیه و خیرین در یک سال گذشته ۱۴۹ زندانی با مجموع بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که ۸۲ درصد از این مبلغ با پیگیری مصلحین و رضایت شاکیان بخشیده شد که این تعداد ۱۳۸ نفر مرد ، ۱۱ نفر زن بود.

,

وی در ادامه گفت:۱ نفر محکوم تصادفی ، ۱ نفر محکوم حوادث کارگاهی، ۳ نفر محکوم صدمه غیر عمد، ۱۲۳ نفر بدهکار مالی و ۲۱ نفرمحکوم مهریه و نفقه این تعداد را تشکیل می دادند و هم اکنون ۱۷۳ نفر زندانی جرائم غیر عمد در استان وجود دارد که بالغ بر ۱۱۶ میلیارد تومان بدهکار هستند.

,

او رسیدگی به  خانواده زندانی ها را از اولویت این سازمان ارزیابی کرد و گفت: در طول یک سال گذشته با ایجاد تفاهم نامه با کمیته امداد و بهزیستی ۶۰۰ خانواده متاهل نیازمند به این نهادها معرفی شده و تا ۳ ماه بعد از زمان محکومیت از این خانواده ها حمایت و مستمری داده و بالغ بر ۶ میلیارد تومان پرداخت داده شده .

,

مدیرکل سازمان زندان های کهگیلویه و بویراحمد از تحت پوشش قرار گرفتن ۴۵۰ خانواده زندانی توسط انجمن های حمایت از زندانیان خبر داد و گفت: با همکاری سپاه فتح ، ستاد اجرایی فرمان امام ، گروه های جهاد و خیرین ۲۵۰۰ بسته معیشتی به خانواده زندانیان اعطا شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه