اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبر داد؛

نزاع و تصادف رتبه اول پرونده های پزشک قانونی درخراسان جنوبی

نزاع و تصادف رتبه اول پرونده های پزشک قانونی درخراسان جنوبی
توکلی گفت: براساس معاینات بالینی، نزاع و تصادفات رتبه اول تشکیل پرونده‌های پزشک قانونی در خراسان جنوبی را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدعلی توکلی امروز در نشست خبری با اشاره به انجام ۱۵ هزار و ۶۰۷ معاینه بالینی در پزشکی قانونی خراسان جنوبی در سال گذشته، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۱۸.۶ درصد افزایش داشته است که بیشترین فراوانی پرونده ها مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه نزاع با چهار هزار و ۱۶۴ پرونده رتبه اول و تصادفات با چهار هزار و ۱۲۱ پرونده رتبه دوم را در استان دارد، تصریح کرد: این استان از نظر پرونده‌های نزاع رتبه ۲۷ کشور را دارد که بیانگر فرهنگ غنی و آرامش مردم این خطه است.

,

وی با اشاره به اینکه مصدومان ناشی از تصادف در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با چهار هزار و ۱۲۱ نفر، معادل ۲۰ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: در این راستا خراسان جنوبی به نسبت جمعیت هفتمین استان در تعداد مصدومین ناشی از تصادفات است.

,

افزایش ۱۲ درصدی فوتی های ناشی از تصادفات

, افزایش ۱۲ درصدی فوتی های ناشی از تصادفات, افزایش ۱۲ درصدی فوتی های ناشی از تصادفات,

توکلی از افزایش ۱۲ درصدی فوتی های ناشی از تصادفات در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: خراسان جنوبی با ۲۶۱ نفر فوتی ناشی از تصادف، براساس جمعیت رتبه پنجم را در کشور دارد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ فوت ناشی از تصادف در استان ۲۳۳ نفر بوده است، تأکید کرد: بیشترین محل وقوع تصادفات به ترتیب در شهرستان‌های طبس، بیرجند و نهبندان بوده است.

,

وی بیان کرد: در زمینه مصدومین ناشی از حادثه کار ۲۲۵ نفر مصدوم در سال ۱۴۰۰ داشتیم که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است در مورد متوفیان ناشی از حوادث کار شاهد کاهش ۴۳.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه هستیم.

,

توکلی در مورد جسدهای ارجاع شده به پزشکی قانونی جهت معاینه، بیان کرد: طی سال گذشته ۵۹۸ جسد معاینه شده که نسبت به سال قبل از آن ۱۴.۸ درصد افزایش داشته و براساس آمار استانی خراسان جنوبی در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی متذکر شد: در مورد علت فوت‌های تعیین شده، حوادث ناشی از وسایل نقلیه با ۵۱ درصد رتبه اول و بیماری‌های قلب و عروقی با ۷.۳ درصد رتبه دوم بوده است.

,

وی از رشد ۶۵ درصدی پرونده‌های وارده به آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: علت این امر ارجاع معاینه موارد مربوط به مشروبات الکلی به پزشکی قانونی است که در گذشته دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت بررسی این پرونده‌ها را برعهده داشته است.

,

کاهش سقط جنین

, کاهش سقط جنین, کاهش سقط جنین,

توکلی ادامه داد: ۱۲۴ مورد سقط جنین به‌ صورت قانونی در سال ۱۴۰۰ انجام شد که نسبت به مدت مشابه ۱۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در مورد قصور پزشکان، تصریح کرد: در سال گذشته به ۸۸ پرونده قصور پزشکی رسیدگی شده که ۴۸ پرونده به قصور پزشکی رای داده شده است.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه در تمام شهرستان‌های استان به جز خوسف پزشکی قانونی با پزشک مستقر داریم، گفت: پزشکی قانونی خراسان جنوبی با ۴۷ نیروی انسانی در این مراکز به‌ صورت جهادی فعالیت می‌کند و کمبود نیروی انسانی از مهمترین چالش‌های این مجموعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه