اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

مردم حق دارند بدانند مالیات‌ها کجا مصرف می‌شود/ راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی برای مقابله با فرار مالیاتی در استان قزوین

مردم حق دارند بدانند مالیات‌ها کجا مصرف می‌شود/ راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی برای مقابله با فرار مالیاتی در استان قزوین
عزیزالله عباسپور با اشاره به اینکه قزوین رتبه هفدهم در حوزه درآمدهای مالیاتی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: مردم حق دارند بدانند مالیات‌ها کجا مصرف می‌شود؛ اگر مردم آگاه شوند که مالیات‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور هزینه می‌شود، بدون شک همراهی بهتری با نهادهای مالیاتی خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ عزیزالله عباسپور در نشست خبری با رسانه‎‌های برخط که در سازمان امور مالیاتی قزوین برگزار شد، با تاکید براینکه رویکرد مالیاتی کشور تغییر کرده است، اظهار کرد: در صدد هستیم مطالبه مالیاتی از مودیان به صورت عادلانه و براساس واقعیت‌ها باشد.

مدیرکل امورمالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه حدود ۱ درصد از مالیات‌های دریافتی در حوزه سلامت هزینه می‌شود، ادامه داد: اگر فرهنگ سازی صورت گیرد و مردم آگاه شوند که مالیات‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور هزینه می‌شود، بدون شک همراهی بهتری با نهادهای مالیاتی خواهند داشت.

این مسئول بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین قوانین مالیاتی دارند؛ مردم حق دارند بدانند که مالیات‌ها صرف چه اموری می‌شود و البته این موضوع همراهی شهرداری‎‌ها و سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها را می‌طلبد؛ باید مردم بدانند که مالیات های پرداخت شده توسط آنها در کدام محل‌ها و مصارف هزینه می‌شود.

وی با اشاره اینکه بیش‌از ۹۰ درصد از درآمد استان قزوین از محل دریافت مالیات تأمین می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته ۴هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان سهمیه وصولی استان؛ سهم مالیات‌های مستقیم ۲هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان و سهم ارزش افزوده نیز یک هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان بوده است.

عباسپور با اشاره به سهم ۴ درصدی شهرداری‌ها از درآمد مالیاتی استان، بیان کرد: در بحث ارزش افزوده ۹۶۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری، دهیاری و فرمانداری‌ها واریز کردیم؛ ۳۶۰ میلیارد تومان هم به حساب حوزه بهداشت و سلامت واریز شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۱۶۲درصد رشد داشته است.

مدیرکل امورمالیاتی استان قزوین گفت: کل تحقق درآمدی استان در سال گذشته ۱۱۱درصد رشد داشته؛ ۲۷صدم درصد هم به حساب توسعه ورزش استان معادل ۲۳میلیارد تومان و ۴میلیارد تومان هم برای توسعه ورزش در آموزش و پرورش واریز شده است.

وی ابراز کرد: در سه ماهه نخست امسال مبلغ ۱۶۸میلیارد تومان به حساب‌ شهرداری‌ها واریز شده که این میزان نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۳۶درصد رشد داشته است.

عباسپور تصریح کرد: در سال گذشته ۴۹هزار و ۵۰۰ مورد اظهارنامه داشتیم که از این میزان ۶۲درصد تبصره ماده ۱۰۰ توافقی بوده و ۳۸درصد هم اظهارنامه بوده است.

مدیرکل امورمالیاتی استان قزوین افزود: در سال جاری تا کنون ۴۳هزار و ۴۰۰ مورد اظهارنامه دریافت کردیم که از این میزان ۷۱درصد توافقی و مابقی اظهارنامه بوده است.

این مسئول عنوان کرد: در راستای فرهنگ سازی پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی یک سامانه سوت زنی مالیاتی و یک سامانه ۱۵۲۶ را داریم که مردم می‌توانند از این طریق موارد را گزارش دهند که ما براساس قانون و با دستور قضایی برخورد لازم را انجام می‌دهیم.

وی در پایان گفت: حدود یک و هفت دهم درآمدهای مالیاتی کشور از قزوین تأمین می‌شود و توانستیم  رتبه ۱۶ الی ۱۷ در بین استان‌های کشور را در این زمینه کسب کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه