اخبار داغ

سردار اشتری:

کویر برای قاچاقچیان ناامن خواهد شد/ بیش از 50 درصد زندانیان با موضوع موادمخدر درگیرند

کویر برای قاچاقچیان ناامن خواهد شد/ بیش از 50 درصد زندانیان با موضوع موادمخدر درگیرند
فرمانده کل انتظامی کشور از ناامن شدن نقاط کویری کشور برای قاچاقچیان مواد مخدر با راه‌اندازی پایش تصویری این مناطق خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد کسانی که در زندان‌های کشور به سر می برند به نوعی با موضوع مواد مخدر مرتبط هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در جمع مدیران و کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: نقش شما در مقابله با مواد مخدر بسیار ارزنده است و جا دارد تا از تک تک مدیران، معاونان و کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان و کشور تشکر کنم.

وی با بیان اینکه کسانی که در عرصه مقابله با مواد مخدر فعالیت می‌کنند به نوعی مدافعان سلامت جامعه هستند، گفت: اگر یک کیلو مواد مخدر وارد کشور شود چقدر جوانان ما را آلوده می‌کند و چقدر باعث پاشیده شدن زندگی‌ها شده و چقدر از جرایم با آن انجام می‌شود.

اشتری ریشه بسیاری از مجرمانی که در زندان به سر می‌برند را اعتیاد دانست و اظهار داشت: برابر آمارها و یافته‌های به دست آمده بیش از ۵۰ درصد کسانی که در زندان‌های کشور به سر می برند به نوعی با موضوع مواد مخدر مرتبط هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور مقابله با پدیده خانمان‌سوز مواد مخدر را یک کار انسان‌دوستانه، امری خداپسندانه، مجاهدت در راه خدا و یک نوع عبادت عنوان کرد و گفت: کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید بدانند که چه کار مهمی انجام می‌دهند چرا که تلاش آن‌ها می تواند از آلوده شدن جوانان و آینده سازان این کشور و همچنین وقوع جرایم و اتفاقات ناگوار دیگر در کشور جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه باید با داشتن تجهیزات کامل و آموزش‌های بروز، قوی‌تر از همیشه با این پدیده شوم مقابله کنیم، اظهار داشت: البته یک بخش مبارزه هم فرا مرزی است و باید از راه‌های دیپلماسی کاری کنیم که در کشور افغانستان کشت خشخاش انجام نشود و تحقق یافتن حرف دولت طالبان که اعلام کرده با این کار مقابله می‌کند به صورت جدی پیگیری شود.

اشتری به افزایش ۵۰ برابری کشت خشخاش و تولید تریاک در زمان حاکمیت ۲۰ ساله آمریکایی‌ها بر کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ورود جدی دستگاه دیپلماسی به عرصه مبارزه با مواد مخدر در حوزه بین‌الملل هستیم و از آنان می خواهیم از طریق مجامع بین‌المللی که البته امیدی هم به آن‌ها نیست مقابله با این پدیده را دنبال کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور به ترانزیت محموله‌های مواد مخدر از مرزهای آبی کشور اشاره کرد و گفت: باید در این حوزه هم هوشمندانه‌تر عمل کرده و این مقابله و اقدامات را با تجهیزات و امکانات کافی انجام دهیم و اجازه ندهیم باندها و شبکه‌های قاچاق مواد مخدر نیات شوم خود را عملی کنند.

وی از نا امن شدن نقاط کویری کشور برای قاچاقچیان مواد مخدر با راه‌اندازی پایش تصویری این مناطق خبر داد و گفت: یکی از کارهای خوبی که اخیراً انجام گرفته پایش تصویری کویر به وسیله پهپاد است.

اشتری ادامه داد:در این رابطه تعدادی خلبان و کمک خلبان از هفته گذشته آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و با خرید پهپاد‌هایی که انجام شده و تا پایان سال هم انجام خواهد شد پایش کویر را کامل خواهیم کرد و از این به بعد دیگر نیاز نیست که ماموران به عمق کویر رفته و با قاچاقچیان درگیر شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم استفاده از تجهیزات الکترونیکی و هوشمند برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و گفت: در این خصوص دوربین‌های دید در شب، خودرو و موتورسیکلت‌های تیزرو، تجهیزات الکترونیکی و سامانه‌های هوشمند تهیه و در اختیار یگان‌های مورد نیاز قرار گرفته و سعی می‌کنیم روز به روز سطح توانمندی خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه