اخبار داغ

کاخ سفید از تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد

کاخ سفید از تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد
همزمان با برگزاری نشست سران کشورهای عضو گروه هفت در آلمان، کاخ سفید از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه فشارهای کشورهای غربی علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین، دولت جو بایدن تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کرد.

در شرایطی که آلمان میزبان نشست سران گروه هفت (G7) است، کاخ سفید بیانیه‌ای با موضوع تشدید فشارهای آمریکا علیه روسیه در رابطه با اوکراین منتشر کرد.

طبق بیانیه کاخ سفید که آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه بیش از ۵۰۰ مقام روسی در زمینه محدودیت صدور روادید اعمال خواهد کرد.

در بیانیه آمده است: «وزارت خزانه‌داری و خارجه ایالات متحده تحریم‌های مسدودکننده‌ای را علیه شرکت‌های نظامی خصوصی فعال در اوکراین، واحدهای نظامی روسیه که در نقض حقوق بشر یا نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در اوکراین دخیل بوده‌اند و مقامات ارشد مستقر شده توسط روسیه در مناطق تحت محاصره یا محاصره شده از جمله وزیران و شهرداران شهرهای مورد مناقشه قرار دارند. اعمال خواهند کرد».

بنا بر اعلامیه کاخ سفید، دولت جو بایدن علیه ۵۰۰ مقام دولتی روسیه به دلیل «تهدید یا نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی اوکراین یا سرکوب مخالفان در روسیه» محدودیت‌های صدور روادید اعمال خواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، آمریکا پیش از این بیش از هزار شخص و نهاد روسیه را هدف تحریم‌های خود قرار داده بود.

اعلام تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو با برگزاری نشست گروه هفت همزمان شده است. این نشست با حضور سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، آلمان و ژاپن و برخی دیگر از سران کشورها به عنوان کشورهای میهمان به میزبانی آلمان در حال برگزاری است.

پیش از این برخی دیگر از سران کشورهای گروه هفت شامل نخست‌وزیر انگلیس و صدراعظم آلمان بر لزوم تقویت حمایت‌ها از اوکراین و تشدید فشارها علیه روسیه تاکید کرده بودند.

آمریکا و متحدان این کشور از ابتدای بحران اوکراین، اعمال انواع فشارها علیه روسیه از یک سو و ارائه انواع کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین را در دستور کار قرار داده‌اند. مسکو از پنجم اسفند ماه سال گذشته از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد و این عملیات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/م

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه