اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

چرا سامانه‌های «تهران من» و «شفافیت» همچنان خارج از دسترس‌اند؟ / ضرورت پاسخگویی شهرداری تهران به افکار عمومی

چرا سامانه‌های «تهران من» و «شفافیت» همچنان خارج از دسترس‌اند؟ / ضرورت پاسخگویی شهرداری تهران به افکار عمومی
پس از هک سامانه «تهران من» وابسته به شهرداری تهران، متولیان مدیریت شهری خبر از رفع مشکل دادند؛ اما بع رغم گذشت زمانی بالغ بر یک ماه از این اتفاق شهروندان گلایه مندند که کماکان سامانه‌های تهران من و «شفافیت» همچنان از دسترس خارج هستند و شهرداری تهران هیچ توضیحی در این رابطه به افکار عمومی نداده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظهر روز 12 خرداد، اختلال در سامانه‌ اینترنتی شهرداری تهران( تهران من)، از دسترس خارج شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران روز 17 خرداد ماه ضمن تائید هک سامانه اعلام کرد: هک شدن سیستم‌ها و همچنین حمله سایبری با برنامه موساد و منافقین و تمام ضد انقلاب‌ها صورت گرفته شده است.

,

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با تصریح بر این نکته که مسئولان باید مواظب باشند و نقشه دشمن را برهم بزنند، خبر داد که از امروز فعالیت شهرداری مجدد از سرگرفته می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای در عصر روز دوازهم خرداد هک شدن سایت شهرداری تهران را تایید کرد.

,

در اطلاعیه مذکور چنین آمده بود: «به استحضار شهروندان محترم تهرانی می‌رساند، ظهر امروز ۱۲ خرداد ماه، اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه‌ی اینترانتی (داخلی) شهرداری تهران، برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس همکاران خارج کرد. فرآیند رفع این اختلال محدود، به سرعت به‌انجام رسید و در حال حاضر سامانه‌های خدمت‌رسانی شهرداری تهران برای بررسی‌های بیشتر فنی توسط سازمان فاوا، موقتاً از دسترس خارج شده است. سازمان فاوای شهرداری تهران با همکاری نهادهای مسئول در حال بررسی ابعاد موضوع و اقدامات پیشگیرانه برای حفظ کیفیت خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان محترم است. ماهیت اخلالگران و شیوه‌ی فعالیت آن‌ها، پس از بررسی نهایی توسط نهادهای مسئول اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

,

, ,

 

,

این اتفاق بهانه ای بود برای شادمانی رسانه های معاند آن سوی مرزها که با رویکردی منسجم تیترهایی با مضمون «هک دوربین‌ها و سامانه‌های اینترنتی شهرداری تهران در آستانه سالگرد آیت‌الله خمینی» را روی خروجی خود قرار دادند.

,

اما به رغم این اطلاعیه چند روز پس از انتشار اطلاعیه سازمان فاوای شهرداری تهران کماکان در سایت تهران من اختلال وجود داشت تا جایی که یکی از روزنامه ها در روز 19 خردادماه مطلبی با تیتر «سامانه «تهران‌ من» هنوز قادر به ارائه خدمات الکترونیک شهری به شهروندان نیست» را منتشر کرد.

, «سامانه «تهران‌ من» هنوز قادر به ارائه خدمات الکترونیک شهری به شهروندان نیست»,

 

,

درخواست تغییر رمز عبور

, درخواست تغییر رمز عبور , درخواست تغییر رمز عبور ,

سازمان فاوای شهرداری در تاریخ 28 خرداد اعلام کرد که ...«... با توجه به لزوم ارتقاء سطح امنیت سامانه "تهران من" از کاربران خواهشمندیم حداکثر تا 31 خردادماه نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنند.»

, ...«... با توجه به لزوم ارتقاء سطح امنیت سامانه "تهران من" از کاربران خواهشمندیم حداکثر تا 31 خردادماه نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنند.»,

 

,

, , ,

بسیاری از کاربران با تغییر رمز عبور خود بعد از ضرب الاجل اعلامی فاوا با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند. بطوریکه با رمز ورود جدیدی که بنا به توصیه سازمان فاوا تغییر پیدا کرده است غالب کاربران امکان ورود به صفحه خود در سامانه تهران من را ندارند.

,

 

,

چرا سایت شفافیت از دسترس خارج است؟

, چرا سایت شفافیت از دسترس خارج است؟, چرا سایت شفافیت از دسترس خارج است؟,

این درحالیست که در میان سایت های زیر مجموعه شهرداری پایتخت، ورود به سایت شفافیت(http://shafaf.tehran.ir/ ) نیز تقریبا از همان روزهایی که سامانه شهرداری تهران هک شد، از دسترس خارج و هنوز در دسترس قرار نگرفته است و همین نکته به عنوان ابزاری برای تخریب بیش از پیش شهرداری تهران دست به دست می شود و قاطبه شهروندان با شناخت نسبی از عملکرد شهرداری در ادوار گذشته معتقدند متولیان مدیریت شهر تعمدا از موقعیت پیش آمده پس از هک سامانه شهرداری تهران بهره گرفته اند تا این سایت ها کماکان از دسترس خارج شود با این هدف که برخی از پرونده های فساد و الزامات شفافیت مسئولان شهرداری کمرنگ و از یاد برده شود.

, http://shafaf.tehran.ir/, http://shafaf.tehran.ir/,

با این احوال خبرنگار دانا از ظهر روز دوشنبه در تماس های مکرر با سخنگوی شهرداری تهران و طرح موضوع علت در دسترس نبودن سایت شفافیت و علت عدم ورود کاربران سامانه تهران من را با رمز تغییر جدیدی که با توصیه روابط عمومی فاوا تغییر یافته است را جویا شد.

,

 اما متاسفانه سخنگوی شهرداری تهران با اعلام اینکه در جلسه حضور دارد، پاسخگوی سوال دانا نشد! در حالیکه این تماس ها صرفا با هدف اطلاع رسانی صورت گرفت.

,

با این وجود در آخرین لحظات تنظیم این مطلب یک منبع آگاه در شهرداری تهران به دانا اطلاع داد که شنیده ها حاکی از آن است که سایت شفافیت از فردا سه شنبه در دسترس قرار خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه