اخبار داغ

یادداشت؛

"ملت "ی که مظلوم بود و مظلوم ماند

"ملت "ی که مظلوم بود و مظلوم ماند
شهید بهشتی تنها مرد علم و بیان و قلم نبود بلکه، در میدان مبارزه نیز مردانه جنگیدبه ویژه از آغاز قیام حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۱ به همکاری با جمعیت موتلفه اسلامی پرداخت و به عضویت شورای روحانیت آن انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، زهرا خدادادی در یادداشتی نوشت: شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی، از شخصیت های نادر تاریخ معاصر ایران بلکه دنیای اسلام بود؛مجتهد، فقیه، جامعه شناس، سخندان و سخنران، مدیر، مدبر و مسلط به چهار زبان زنده دنیا.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام, بیدار,
 
,
وی بی تردید یکی از برجسته ترین و موثرترین شخصیت های انقلابی بود که در تمامی مراحل پر فراز و نشیب مبارزه و نیز در گذار انقلاب اسلامی نوپا در سال های اولیه ی پیروزی، نقشی بی بدیل را ایفا کرد.
,
 
,
شهید بهشتی تنها مرد علم و بیان و قلم نبود بلکه، در میدان مبارزه نیز مردانه جنگیدبه ویژه از آغاز قیام حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۱ به همکاری با جمعیت موتلفه اسلامی پرداخت و به عضویت شورای روحانیت آن انتخاب شد.
,
 
,
زندگی دکتربهشتی، سرشار از مبارزه با دشمنان اسلام بود؛ زمانی که حزب توده با تشکیلات قوی در صحنه سیاست کشور حضور داشت، علاوه بر فعالیت ایدئولوژیک با سخنرانی های خود با افکار انحرافی آن ها مبارزه می کرد که این سخنرانی ها موجب دلگرمی و  بالا رفتن روحیه ی جوانان انقلابی می شد.
,
 
,
شهید مظلوم، در پرتو جامعیت بی نظیری که داشت توانست در مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین خدمات را به عمل آورد.
,
 
,
حضور موثر و فعال ایشان در شورای انقلاب اسلامی و تلاش برای جلوگیری از انحراف این شورا توسط غرب باوران، مدیریت مجلس خبرگان قانون اساسی، ایجاد جامعه روحانیت مبارز، هماهنگی حرکت های سیاسی گروه های  باورمند به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، تلاش مستمر برای تشکیل دولت مکتبی شهید رجایی و مبارزه اصولی با جریان آمریکایی با محوریت بنی صدر و نیز تالیف دهها کتاب و از همه مهمتر پافشاری در دفاع از خط امام در برابر خط نفاق، باعث شد که از سوی منافقین و روزنامه های چپ گرا مورد تهمت و افترا قرار بگیرد؛ تهمت هایی که در جامعه منتشر می شد و شهید بهشتی آن ها را تحمل می کرد.
,
 
,
فرصت طلبان و معاندان انقلاب اسلامی به خیال واهی خود می خواستند با زدن انگ ها و تهمت ها او را از سر راه خود و مطامعشان بردارند، اما دکتر بهشتی کسی نبود که با جوسازی ها و کج فهمی های معاندان و جاهلان میدان مبارزه را خالی کند.
,
 
,
 آن ها که با ترور شخصیت  نتوانستند به اهدافشان برسند تنها راه چاره را در ترور فیزیکی ایشان دیدند و سرانجام در شامگاه ۷ تیر ۱۳۶۰ با به شهادت رساندن دکتر بهشتی، مظلومیت ایشان و روسیاهی خود را در تاریخ به ثبت رساندند.
,
 
,
دکتر بهشتی، از چهره های درخشان فکری و سیاسی بود. که با بینش سیاسی قوی  موانع را تشخیص می داد و برای رفع آن ها اقدام لازم را به عمل می آورد. این اندیشه سیاسی و اجتماعی نیرومند، ناشی از ایدئولوژی اسلامی و برداشت صحیح از تعالیم اسلامی بود نه دنباله روی از غرب و یا التقاط میان اسلام و شیوه های غربی.
,
 
,
در اندیشه ایشان، اسلام هم دین است و هم دولت، هم ایدئولوژی است و هم نظامی حکومتی؛ برای همین هم اصرار داشت که ملت باید به کسانی رای بدهند که سوابق آن ها نشانگر باور اسلام انقلابی باشد.
,
 
,
منافقین شهید بهشتی را ترور کردند تا به خیال خامِ خود، انقلاب را ساقط کنند زیرا فکر می کردند که انقلاب به شهید بهشتی وابسته است؛ آن ها فقط توهم سقوط را در سر می پروراندند! انقلاب سالهاست به اذن خداوند و رهبری مدبرانه حضرت امام خامنه ای همچنان قدرتمند و باشکوه به راه خود ادامه می دهد.
,
 
,
گرچه روزگاری دشمن مطهری، بهشتی، مفتح، قرنی، رجایی، باهنر و... را ترور کردند و به شهادت رساندند اما نسلی محکم و راسخ از جنس صیادشیرازی ها، باکری ها، سلیمانی ها، رضایی نژادها، علی محمدی ها و... پای کار نظام ماندند و رویش های انقلاب اسلامی نیز در نسل دهه هفتادی مدافع حرم، هشتادی های بصیر و دهه نودی های سید علی که با سلام فرمانده شان لرزه بر تن دشمنان انداختند، تجلی یافته است.
,
 
,
نسل هایی که پا در رکاب و گوش به فرمان ولی امر مسلمین چون کوه استوار پای تهمت ها و لفاظی های غرب گدایان و کدخدامنشان با بی شناسنامه خواندن، افراطی ، متحجر، خشکه مقدس و کاسبان تحریم ایستاده اند و به دشمنان داخلی و خارجی نشان می دهند که هرگز از آرمان های انقلاب اسلامی کوتاه نمی آیند تا زمانی که این نهضت را به دست فرزند زهرا (س) برسانند. ان شاالله
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه