اخبار داغ

یادداشت؛

قدرتِ ایران روزهای ایران

قدرتِ ایران روزهای ایران
ایرانی که روزی محل تاخت و تاز قوای متفقین بود و یک اراده از خود نداشت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روز به روز در تمامی زمینه‌ها توانمندتر شده، به طوری که در حال حاضر معادلات منطقه‌ای بدون حضور موثر ایران حل نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ کشورهای جهان دوقطبی بودند یک قطب بلوک شرق به سرکردگی شوروی سابق، قطب دیگر بلوک غرب به سرکردگی آمریکا و هم پیمانان آمریکا بود، کشورهای دنیا برای حفظ بقا و زنده ماندن مجبور بودند یا زیر سلطه بلوک شرق باشند یا زیر سلطه بلوک غرب، و در غیر اینصورت این دو ابرقدرت با پشتوانه نظامی که داشتند با آن کشورها وارد می شدند و تحت سلطه خود قرار می دادند در واقع پشتوانه نظامی شرق که ورشو نام داشت و پشتوانه نظامی غرب که ناتو نام داشت کارکردش تحت سلطه قرار دادن کشورهای بی طرف بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کشور ایران هم تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از این قاعده مستثنی نبود و بخاطر منابع و ذخایر و موقعیت استراتژیک که داشت محل تاخت و تاز همین سرکردگان بلوک شرق و غرب بود. سران بلوک شرق و غرب و هر وقت اراده می کردند به هر کشوری لشکرکشی می کردند و کسی نمی‌توانست و اجازه نداشت چیزی بگوید یا کاری کند و جلوی آنها را بگیرد.

,

منافع ملی آمریکا در تمامی کشورهای دنیا تعریف شده و به خودش اجازه می داد ۱۵ هزار کیلومتر دورتر از مرزهای خودش به کشور مثل ویتنام لشکرکشی می کند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با بیرون راندن آمریکایی ها از خاک ایران، هیمنه غرب و آمریکا شکسته شد ورق برگشت بعد از آن هم امام راحل آن پیر حکیم فرزانه، وعده شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم (شوروی سابق) را دادند که همانگونه شد و با فروپاشی شوروی سابق در واقع هیمنه بلوک شرق هم شکسته شد.

,

در طول چند سال اخیر هیچ کشوری نتوانسته بود در قبال آمریکا عرض اندام کند اما جمهوری اسلامی با منطق دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم و پاسخ به فرمایش رهبر معظم انقلاب که می فرماید دوران بزن در رو تمام شده است توانست هیمنه پوشالی غرب و آمریکا را بشکند که به چند مورد اشاره می کنم.

,

در ماجرای عین الاسد و انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب این فقط تنها یک سیلی بود و انتقام در راه است، دیدیم که دلاور مردان غیور سپاه پاسداران چگونه توانستند پایگاه آمریکایی ها را با خاک یکسان کنند که آنها از ترس آبرویشان هنوز انکار می‌کنند و نسبت به تلفات انسانی و تجهیزات، لاپوشانی کرده و فقط به ضربه مغزی اکتفا کرده اند.

,

در ماجرای دیگر که نشانه اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران است پهباد ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکا در همین آبهای خلیج فارس توسط غیورمردان سپاه پاسداران به خاطر تجاوز به حریم هوایی ایران مورد هدف قرار گرفت اما جرأت پاسخ و عرض اندام در مقابل ایران نداشتند این‌ها هم نشان از قدرت ایران و شکست آمریکاست.

,

این پهپاد قرار بود که تجاری‌سازی می‌شود به همین کشورهای منطقه و گاوهای شیرده، با این حرکت ایران خرید پهپاد منتفی شد و این یعنی هم ضربه نظامی و هم ضربه مالک اقتصادی که آمریکا نوش جان کرد.

,

منظور نگارنده این سطور، رساندن این مطلب است که ایرانی که روزی محل تاخت و تاز قوای متفقین بود و یک اراده از خود نداشت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روز به روز در تمامی زمینه‌ها توانمندتر شده به طوری که در حال حاضر معادلات منطقه‌ای بدون حضور موثر ایران حل نمی شود و یکی از قدرت های منطقه شده و معادله بلوک شرق و غرب را بر هم زده و در سطح منطقه و جهان قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است.

,

نه تنها قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است‌ بلکه حرکت های شیطنت آمیز دشمن را در دریا، هوا و زمین با تمام توان دوبرابر جواب می دهد «اگر یک کشتی توقیف کنید و کشتی توقیف می کنیم» این یعنی خنثی سازی حرکت های دشمن،و اینکه دشمن فکر حمله به مرزهای ایران را باید برای همیشه از سر بیرون کند.

,

 

,

حمید کمالی؛ تحلیلگر مسائل سیاسی

,

انتهای یادداشت/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه