اخبار داغ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد؛

سختگیری بانک های قم برای وام ودیعه مسکن مستاجران

سختگیری بانک های قم برای وام ودیعه مسکن مستاجران
مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به معرفی حدود ۶هزار مستاجر قمی به بانک های عامل برای دریافت وام ودیعه مسکن گفت: راه و شهرسازی قدرت اجرایی روی بانک ها ندارد و متاسفانه بانک ها در پرداخت وام آنطور که باید عمل نمی کنند و نیاز است مدیریت استان به این مسیله ورود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا تعدادی از مستأجران قمی با ارسال پیام های از بانک های استان قم در خصوص عدم همکاری با مستأجران برای پرداخت وام ودیعه مسکن و بهانه های مختلف از جمله اتمام اعتبار گلایه داشتند در این زمینه  صادقی مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: فاز ۳ وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ اجرایی شد و برای استان قم ۷۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۵ ساله و سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شد، البته وزیر راه و شهرسازی اخیرا مصاحبه ای داشته سود وام ودیعه مسکن ۱۳ درصد می شود اما هنوز ابلاغیه ای ارسال نشده است اگر ابلاغ شود عطف به ماسبق نیز می شود.

وی بیان داشت: نزدیک به ۱۱ هزار نفر از مستأجران قمی برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت کردند که نزدیک به ۶ هزار نفر که شرایط دریافت وام را داشتند به بانک های عامل معرفی شدند، و طبق قانون هم همه بانک ها موظف به پرداخت وام ودیعه مسکن هستند.


صادقی گفت: در نظر داریم با نظر معاون امور اقتصادی استانداری قم جلسه ای با شورای هماهنگی بانک ها داشته باشیم تا آمار دقیق پرداخت های وام ودیعه مسکن احصا شود، متاسفانه معمولا بانک ها زیر بار پرداخت وام ها نمی روند و نیاز است مدیریت استان از  شورای هماهنگی بانک ها در خصوص روند پرداخت وام سوال کند و بانک ها را موظف به پرداخت وام ودیعه مسکن نماید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم تاکید کرد: مستأجران در سایت ثبت نام کرده و مدارک از جمله قولنامه ای که مد رهگیری دارد را بارگذاری می کنند قولنامه های دستی با توجه به امکان تقلب برای دریافت وام ودیعه مسکن معتبر نیست.

وی ادامه داد: بعد از ثبت نام درسایتhttp://saman.mrud.ir اگر شخص واجد شرایط بود به بانک معرفی می شود و بانک طبق الگوی پرداخت وام ودیعه مسکن عمل کنند.

صادقی افزود: متاسفانه تا فشار از سوی مدیران روی بانک ها نباشد به راحتی وام ودیعه مسکن را پرداخت نمی کنند و این بخش از مسئله خارج از حوزه اختیارات راه و شهرسازی استان است، البته مطلع هستیم بخشی از وام ها واریز شده اما طبق قانون باید برای همه آن ۶ هزار نفری را که معرفی کردیم وام ودیعه مسکن واریز شود.

مدیر کل راه و شهرسازی قم اضافه کرد: با این وجود حتما پیگیر مطالبات مستاجران خواهیم بود و جلسه ای با معاون امور اقتصادی استانداری قم خواهیم داشت زیرا ما در خصوص بانک ها قدرت اجرایی نداریم و فقط می توانیم به مدیریت استان گزارش دهیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا , , ,  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه