اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خبر داد؛

کشت ۵۴۰ هکتار باغات گردو در دامغان

کشت ۵۴۰ هکتار باغات گردو در دامغان
امامیون گفت: در شهرستان دامغان ۵۴۰ هکتار باغات گردو در مناطق رودبار، تویه دروار، سیاه کوه و طزره کشت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در گفتگو با مرآت با اشاره به اینکه گردو یکی از محصولات خشکبار و ارزشمند در کشور است، گفت: گردو علاوه بر ارزش غذایی بالا از جایگاه ویژه‌ای در تجارت خشکبار برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در ادامه افزود: در شهرستان دامغان 540 هکتار باغات گردو در مناطق رودبار، تویه دروار، سیاه کوه و طزره کشت شده است که از لحاظ کیفی شاخص هستند.

,

امامیون با بیان اینکه به دلیل تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و وقوع سرمای دیررس بهاره در بسیاری از مواقع موجب خسارت به شاخه و میوه این درختان می‌شود، اظهار کرد: ازاین‌رو برای برطرف کردن این معضل راهکار شناسایی و معرفی ارقام دیر گل با مقاومت به سرما و آفات و بیماری‌ها انجام شده است.

,

وی تصریح کرد: امسال به‌صورت الگویی تعداد ۳۵۰ اصله درخت با روش سرشاخه کاری در منطقه رودبار اصلاح شد و این طرح از اوایل اردیبهشت‌ماه با روش پیوند تاجی عملیات سرشاخه کاری انجام شد که در زمان اجرای این طرح کارگاه‌های آموزشی پیوند گردو نیز برگزار شد.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با ابراز امیدواری که توسعه این روش کار مؤثری است، گفت: برای اجرای این طرح از محل اعتبارات باغبانی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه