اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

«حقوق بشر آمریکا» با جنگ و خونریزی تعریف می‌شود

«حقوق بشر آمریکا» با جنگ و خونریزی تعریف می‌شود
کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه «حقوق بشر آمریکا» با جنگ و خونریزی تعریف می‌شود، گفت: این رژیم در حال فروپاشی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصیب نعیمی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: «حقوق بشر» و «حمایت از دموکراسی» دو عنوان پروپاگاندایی بوده که آمریکایی‌ها با سوءاستفاده از این عناوین طی سال‌های گذشته (به‌خصوص چهار دهه گذشته) بیشترین جنایت‌ها را ذیل این شعار مرتکب شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
 
,
وی، ویران کردن عراق، حمایت از تروریست‌ها در سوریه، حمایت از عربستان در کشتار مردم بی‌دفاع یمن و ویران کردن این کشور، اشغال افغانستان، نابود کردن زیرساخت‌های این کشور و به فلاکت کشاندن آن را نمونه‌ای از حقوق بشر ادعایی آمریکایی‌ها عنوان کرد.
,
 
,
این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: مشکلاتی که در منطقه به وجود آمده همه از گور آمریکا بلند می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه آمریکایی‌ها از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی به صورت یکطرفه نه‌تنها علیه مردم فلسطین، بلکه علیه مردم منطقه حمایت می‌کنند.
,
 
,
آمریکایی‌ها پایبند معیارهای بشری و قوانین بین‌المللی نیستند
,
نعیمی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به هیچ‌یک از معیارهای بشری مدنظر قوانین بین‌المللی و عرف جهانی و انسانی ارزش قائل نیستند، بنابراین آمریکا نه‌تنها از جنایات علیه مردم دنیا دست نکشیده، بلکه اموال و سرمایه‌های کشورهای مختلف را به یغما برده‌ است.
,
 
,
وی با تأکید بر دمیدن بر جنگ اوکراین توسط آمریکا یادآور شد: آمریکایی‌ها بحران فراوانی را در اروپا به وجود آوردند، به طوری که اروپا را در بحران فزاینده قرار داد، بدون اینکه خود وارد جنگ شود، بنابراین ابهت، جایگاه و موقعیت آمریکا در حال فروپاشی این و این رژیم روز به روز نزد ملت‌ها منفورتر می‌شود.
,
 
,
این کارشناس مسائل خاورمیانه متذکر شد: آمریکا امروز به جای کاستن دامنه جنگ‌ها سعی دارد جنگ‌های نیابتی را راه‌اندازی کند و این جنگ‌ها را ادامه دهد.
,
 
,
نعیمی در بخش دیگری از گفت‌وگو با «تهران‌نیوز» با اشاره به سگ دربان آمریکا یعنی رژیم صهیونیستی بیان کرد: اگر حمایت سیاسی آمریکا از این رژیم نبود هرگز شاهد وضعیت ناهنجار در منطقه نبودیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی در بدترین و ضعیف‌ترین شرایط قرار دارد و آمریکا برگ برنده خود را که رژیم اشغالگر قدس بوده، از دست داده است و همپیمانان آمریکا در بحران‌های اقتصادی دست و پا زده و از آمریکا باج‌خواهی می‌کنند.
,
 
,
این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: از این رو آمریکایی‌ها نه نزد مخالفان خود مانند جمهوری اسلامی آبرویی دارند (ایران رژیم آمریکا را خوب می‌شناسد و به جنایات آمریکا آگاه است) و نه حتی نزد هواداران غربی خودشان، بنابراین آمریکا با بحران داخلی و خارجی عدیده‌ای مواجه شده است.
,
 
,
نعیمی تشریح کرد: آمریکایی‌ها سناریوهای زیادی ازجمله نشاندن بایدن روی میز ریاست جمهوری داشتند تا با سوءاستفاده از این فرد فرتوت و دارای آلزایمر اهداف خود را پیش ببرند، چراکه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا جولان می‌دهند و انتخاب روسای جمهور آمریکا با این لابی است.
,
 
,
وی تبیین کرد: لابی‌های صهیونیستی مستقر در آمریکا حتی به این رژیم خیانت می‌کنند، بنابراین شرایط نامناسب اقتصادی به آمریکا سرایت کرده و آمریکا از درون در حال پاشیده شدن است و بسیاری آمریکا را عامل بحران کنونی اوکراین می‌دانند و این یک واقعیت است.
,
 
,
حقوق بشر آمریکا جنایت و کشتار است
,
این کارشناس مسائل خاورمیانه تشریح کرد: درست است که آمریکا در صحنه جنگ اوکراین حضور ندارد، اما پشت‌پرده در حال دامن زدن به جنگ است و اواخر دست به دامن کشورهای نفت‌خیز شدند و مقرر شده بایدن سفری به عربستان داشته باشد و از عربستان باج‌خواهی کند.
,
 
,
نعیمی با بیان اینکه سران شورای همکاری خلیج فارس نسبت به آینده خود نگران هستند، ادامه داد: مسئله تأمین گندم و ارزاق، رویارویی با بحران اقتصادی، معضل تولیدات اروپا (با توجه به تحریم روسیه از سوی آمریکا مانند ممنوعیت صادرات مواد سوختی به روسیه)، نبود راهکار برای جایگزین کردن کالا و خدماتی با این تولیدات و عدم توان آمریکا برای جایگزین کردن نیازهای اروپایی‌ها که از روسیه واردات داشتند دست به دست هم داده و بحران را در اروپا و آمریکا به وجود آورده است.
,
 
,
وی افزود: تحریم موسسه یا شرکت توسط آمریکا به بهانه حقوق بشر با پاسخ جدی برخی دولت‌های مرتجع مواجه نمی‌شود، به عنوان مثال تحریم روسیه توسط آمریکا و ایستادگی روسیه موجب شده این تحریم نه‌تنها بر اقتصاد روسیه اثر نداشته باشد، بلکه تأثیر معکوس هم داشت.
,
 
,
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در پی بهره‌گیری از آمریکای ناتوان و ناکام است، تشریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی آن هستند کمبودهای خود را با ثروت کشورهای نفت‌خیز و دولت‌های مرتجع این کشورها جبران کنند و با توجه به آگاهی مردم این کشورها آمریکا کار راحتی برای چپاول ثروت کشورها را ندارد.
,
 
,
نعیمی مطرح کرد: دوران ترامپ گذشت که ۵۰۰ هزار میلیارد دلار پول یامفت توسط آمریکا از برخی دولت‌های مرتجع منطقه گرفته و آن را به عنوان هدیه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد و حتی کارشناسان و سران رژیم صهیونیستی این رژیم را در شرایط خطرناک و از هم پاشیدگی تصور می‌کنند.
,
 
,
وی گفت: سران رژیم صهیونیستی به صراحت عنوان می‌کنند که آنچه ما را سرپا نگه داشته، حمایت تسلیحاتی آمریکا و پشتیبانی اروپایی‌ها است، البته اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که حمایت بی‌حساب از رژیم صهیونیستی به ضررشان تمام شده و می‌شود.
,
 
,
این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه توضیح داد: بنابراین نه‌تنها قدرت آمریکا افول کرده، بلکه هیچ تأثیری بر مقدرات مردم منطقه ندارد، به طوری که این رژیم هر جا رفته جنگ و جنایت از خود بر جای گذاشته و هیچ ثمری برای حتی مردم خود ندارد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه