اخبار داغ

یک جامعه‌شناس مطرح کرد:

فرهنگ‌سازی؛ کلید افزایش جمعیت

فرهنگ‌سازی؛ کلید افزایش جمعیت
یک جامعه‌شناس با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی لازمه افزایش جمعیت و فرزندآوری است، گفت: در این راستا دولت باید امکانات لازم را برای خانواده‌ها به وجود آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اردالوند، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر ازدواج پایدار در جامعه اظهار کرد: جامعه زمانی رشد پیدا می‌کند که در آن فردگرایی از بین برود و افراد به سمت جمع‌گرایی حرکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
وی با تأکید بر اینکه زوجین باید مراقب رفتارشان در منزل باشند، اضافه کرد: این موضع زمانی اهمیت می‌یابد که زوجین نزد فرزندانشان احترام یکدیگر را حفظ کنند، در غیراینصورت فرزندان و کودکان از رفتار والدین تقلید کرده و سرخود می‌شوند.
,
 
,
این جامعه‌شناس با تأکید بر اینکه براساس تأکید مقام معظم رهبری باید افزایش جمعیت داشته باشیم، عنوان کرد: حرکت جامعه رو به پیری حقیقتی غیرقابل انکار است، در حالی که باید با ارائه مشوق‌های لازم خانواده‌ها رو به فرزندآوری ببرند.
,
 
,
اردالوند یادآور شد: فرزندآوری ارزش بوده و باید این ارزش در جامعه نهادینه شود، البته مشکلات اقتصادی و معیشتی در عدم فرزندآوری خانواده‌ها موثر است، اما دولت باید امکانات لازم را برای خانواده‌ها به وجود آورد.
,
 
,
وی با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی در ایران متذکر شد: فعالان حوزه جمعیت باید در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی گام بردارند و دراینصورت بسیاری از مشکلات حوزه جمعیتی مرتفع خواهد شد و خانواده‌ها با اشتیاق فراوان رو به فرزندآوری خواهند رفت.
,
 
,
این جامعه‌شناس، نشاط را لازمه هر کشوری دانست و گفت: شادابی و نشاط در جامعه منجر به پیشرفت آن می‌شود و محققان و جامعه‌شناسان باید با ارائه راهکارها جامعه شادابی را برای مردم ایجاد کنند و دولت در این راستا رسالت مهمی برعهده دارد.
,
 
,
اردالوند با انتقاد از وقوع طلاق در جامعه تشریح کرد: متأسفانه طلاق در کشور همچنان وجود دارد و برای جلوگیری از این پدیده شوم باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تا زوجین به راحتی نتوانند درخواست طلاق بدهند و در این راستا نهادهای فرهنگی، دولت، قوای سه‌گانه و حتی مردم نقش تأثیرگذاری دارند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه