اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

تأخیر‌های چندین ساعته در پرواز و علل آن/ عدم پاسخگویی مسئولان صنعت هواپیمایی به این روند

تأخیر‌های چندین ساعته در پرواز و علل آن/ عدم پاسخگویی مسئولان صنعت هواپیمایی به این روند
این روزها تأخیرهای به وجود آمده به دلایل متعدد در پروازهای داخلی آسیب‌های زیادی را به مسافران وارد می‌کند که این روند در مقابل افزایش چندین باره بلیت در سال‌های اخیر معقول نیست و بار این فشار در سایه عدم پاسخگویی مسئولان سازمان هواپیمایی بر دوش مردم است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ بررسی‌ها نشان از این دارد که در ماه‌های اخیر تأخیر در پروازها نسبت به قبل افزایش بسیار زیادی داشته و این روزها مسافران به جهت این تأخیرها مدت‌زمان بسیار زیادی را در فرودگاه‌های کشور بلاتکلیف هستند و مشکل وقتی بیشتر می‌شود که این تأخیرها در برخی موارد از چند ساعت به بیش از یک روز می‌انجامد.

به‌عنوان‌مثال در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه پروازی که قرار بود ساعت ۲۱ روز سه‌شنبه به‌طرف تهران حرکت کند در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه اقدام به مسافرگیری کرد و هیچ یک از مسئولان مستقر در فرودگاه هم در این میان پاسخگوی مسافران نیز نیستند.

بالا بودن سن ناوگان و مشکلات فنی عامل تأخیر

در هفته‌های اخیر مسئولان بعضی از شرکت‌های هواپیمایی در پی شکایات متعدد مسافران اعلام کردند بالا بودن سن ناوگان و کاهش تعداد هواپیماهای فعال و آماده پرواز و تحریم‌های یک‌طرفه امریکا علیه سازمان هواپیمایی ایران از عمده دلایل تایرها در پروازهای مسافری است و تأکید کردند که حتی اگر همه هواپیماها هم زمین‌گیر شوند این شرکت‌ها و سازمان هواپیمایی اجازه پرواز ناایمن را نخواهند داد.

حال مسافران منتظر در فرودگاه‌ها در دوراهی تشکر از مسئولان سازمان هواپیمایی مانده‌اند که به فکر جان آنها هستند یا اینکه انتقاد کنند که چه شد ناگهان در طول چند ماه این‌همه نقص فنی و تأخیر ایجاد شده؟

سؤالی که این روزها مطرح است این است که مدیران هواپیمایی کشور ماه‌ها و سال‌ها پیش به این فکر نبودند که سن ناوگان در حال بالارفتن است و در این ماه‌ها ناگهان از خرابی هواپیماها و نقص‌های فنی غافل‌گیر می‌شوند؟ و راهکاری نبود که به‌جای منتظر نگه‌داشتن مسافران پروازها را مدیریت کنند؟

افزایش چندین‌باره قیمت بلیت پروازها و در پی آن افزایش درآمد ایرلاین‌ها

همه این مشکلات در حالی است که از ابتدای پاندمی کرونا تا کنون به هر بهانه‌ای قیمت بلیت‌ها را افزایش داده‌اند و کسب درآمد نموده‌اند و حالا پاسخ فرسودگی ناوگان را باید مسافران بدهند، و مسافرانی که هزار و یک برنامه‌ریزی داشته‌اند مجبور به‌صرف هزینه‌های چند برابری برای پوشش این تأخیرها در مقصد هستند در حالی که امور جاری آنها نیز عقب افتاده است.

حال مسئولان ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی جوری ادعا می‌کنند که دستشان خالی است که احساس می‌شود مسافران را دارند رایگان جابه‌جا می‌کنند و این در حالی است که یک سفر زیارتی به مشهد مقدس که تا پیش از کرونا با ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان انجام می‌شد اکنون برای یک خانواده ۴ نفره فقط برای بلیت رفت‌وبرگشت حدود ۸ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد.

عجیب اینکه مدیرعامل یکی از ایرلاین‌ها در روزهای گذشته اظهار نمود: با فرض برداشته شدن تحریم‌ها و اصلاح ناوگان هوایی دولت اگر دست از قیمت‌گذاری دستوری بلیت بر ندارد این شرایط ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش راه دانا؛ این روزها مردم هم بلیت هواپیما را گران تهیه می‌کنند، هم انتظار می‌کشند، هم دلهره نقص فنی را دارند، هم‌ زیان این تأخیر را متحمل می‌شوند و هم ژست زیان مدیران را بر دوش می‌کشند و به نظر می‌رسد همه این مشکلات را مردم باید آستین بالا بزنند و برطرف کنند و معلوم نیست نقش شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها و وزارت راه در این میان کجاست؟

همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که در سایر کشورها به‌خاطر تأخیرهای چنددقیقه‌ای همه مسئولان از مسافران و مردم عذرخواهی می‌کنند، اما در کشور ما این روند تأخیر یکی دوساعته عادی و طبیعی به نظر می‌رسد که تداوم این روند موجب آزار مسافران شده است.



به گزارش خبرنگار دانا؛ تمام تلاش ما برای برقراری ارتباط با مدیرعامل سازمان هواپیمایی، سخنگو و حتی روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی بی‌اثر ماند و تنها پاسخ ما از این پیگیری‌ها پیام‌های صوتی بدون پاسخ بود که هنوز در انتظار این پاسخ هستیم و در صورت دریافت اقدام به انتشار آن خواهیم نمود.

البته شایان‌ذکر است که با کمال تأسف این مشکلات به سازمان هواپیمایی ختم نمی‌شود و مشابه این مشکلات در سیستم حمل‌ونقل شهری، اتوبوس‌رانی تهران و اتوبوس‌های بین‌شهری و مترو نیز وجود دارد که در گزارش‌های بعدی به پیگیری مشکلات این وسایل حمل‌ونقل عمومی هم خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
,
,
, بالا بودن سن ناوگان و مشکلات فنی عامل تأخیر, بالا بودن سن ناوگان و مشکلات فنی عامل تأخیر,
,
,
,
,
,
,
,
, افزایش چندین‌باره قیمت بلیت پروازها و در پی آن افزایش درآمد ایرلاین‌ها, افزایش چندین‌باره قیمت بلیت پروازها و در پی آن افزایش درآمد ایرلاین‌ها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, دانا,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه