اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد:

کاهش ۵۰ درصدی تولید انگور در شهرستان خلیل آباد/ صادرات انگور از تاکستان های سرسبز خلیل آباد شروع شد

کاهش ۵۰ درصدی تولید انگور در شهرستان خلیل آباد/ صادرات انگور از تاکستان های سرسبز خلیل آباد شروع شد
شبان از کاهش ۵۰ درصدی تولید انگور در شهرستان خلیل آباد به دلیل بروز خشکسالی، طوفان و تگرگ خبر داد و گفت: صادرات انگور از تاکستان های این شهرستان به کشورهای روسیه، امارات، کویت و هلند و همچنین دیگر استان های کشور آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد بیش از 5700 هکتار باغ انگور دارد، اظهار داشت: کار برداشت انگور از باغات انگور شهرستان خلیل آباد آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه همه ساله بالغ بر 150 هزار تن انگور از سطح باغات برداشت می شد که در سال جاری با توجه به خشکسالی، طوفان و بارش تگرگ کاهش 40 تا 50 درصدی تولید را در شهرستان شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به همت باغداران شهرستان در سال جاری شاهد افزایش کیفیت این محصول هستیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود در سال جاری بالغ بر 90 هزار تن انگور در شهرستان تولید و روانه بازار شود، تصریح کرد: هفتاد درصد انگور تولید شده تبدیل به کشمش و 30 درصد آن به صورت تازه خوری به عنوان صادرات و مصرف داخلی به سایر استان ها و کشورهای هدف نظیر روسیه، امارات، کویت و هلند صادر می شود.

,

وی با اشاره به اینکه کار آماده سازی و صادرات انگور توسط چهار سردخانه شهرستان با ظرفیت هشت هزار تن در حال انجام است، اذعان کرد: باغات انگور این منطقه دارای شرایط ویژه ای از نظر کمی و کیفی هستند بنحوی که انگور تولید شده دارای لطافت خاصی بوده و درآمد اصلی مردم از تولید انگور و کشمش است.

,

شبان با بیان اینکه  کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، عنوان کرد: باید هزینه تولید را کاهش داد و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح فرصت رقابت را مهیا کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه سطح زیر کشت انگور در استان خراسان رضوی نزدیک به 22 هزار هکتار با میانگین تولید 21 تن در هکتار بوده که بیشتر سطح زیر کشت آن مربوط به خلیل آباد است، تشریح کرد: استان خراسان رضوی از نظر سطح زیرکشت انگور در رتبه چهارم و از لحاظ میزان تولید رتبه اول را دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه