اخبار داغ

رشد ۳۲ درصدی خرید تضمینی گندم/مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود

رشد ۳۲ درصدی خرید تضمینی گندم/مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود
رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به رشد ۳۲ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته تاکید کرد: مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود که در غیر اینصورت با توجه به نیاز نقدینگی کشاورزان کشت سال آینده با مشکل مواجه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیقلی ایمانی در گفت وگویی به افزایش خرید تضمینی در سال جاری نسبت به سال گذشته تاکید کرد و گفت: امسال خرید تصمینی تاکنون نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد کرده و ۳.۷ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران در استان‌ها اشاره کرد و گفت: میزان پرداخت‌ها در برخی از استان ها حدود ۱۰یا ۱۵ درصد خرید است که بسیار رقم پایینی است.

ایمانی این را هم گفت که در بسیاری از استان‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ روز از زمان خرید گندم گذشته اما هنوز مطالبات تسویه نشده است.

این مسئول با اشاره به نیاز کشاورزان به نقدینگی تصریح کرد: کشاورزان برای تسویه حساب پول کمباین داران، هزینه های کارگری و نهاده و غیره نیاز به پول دارند و آنها تحت فشار هستند.

ایمانی ادامه داد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای فصل برداشت گفته بودند که پرداخت مطالبات ۴۸ ساعته خواهد بود، اما متأسفانه به این وعده عمل نشده است.

ایمانی تاکید کرد که علاوه بر این کشاورزان برای کشت بعد هم آماده می شوند که لازم است، بذر، کود و سایر نهاده های مورد نیازشان را خریداری کنند در غیر این صورت کشت با تاخیر و یا بدون استفاده از نهاد ه های ضروری انجام می شود و تولید را در سال آینده کم خواهد کرد.

 استفاده یک واحد کود شیمیایی تا ۹ واحد در افزایش محصول نقش دارد یا استفاده از بذر اصلاح شده می تواند تولید محصول را چند برابر کند که خرید اینها نیاز به نقدینگی دارد.

انتهای پیام/
منبع: فارس

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه