اخبار داغ

امام جمعه موقت تهران:

برخی تلاش دارند از انقلاب، هویت‌زدایی کنند/ با اقتصاد مقاومتی در قله خواهیم نشست

برخی تلاش دارند از انقلاب، هویت‌زدایی کنند/ با اقتصاد مقاومتی در قله خواهیم نشست
آیت‌الله خاتمی گفت: برخی بر آن هستند که از انقلاب، هویت‌زدایی کنند اما هویت این انقلاب، هویت اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: شما مردم لرستان با مفاخری که دارید، مایه مباهات هستید، لرستان در دو مرحله انقلاب، یکی نهضت دو ماهه روحانیون که به شکست دولت علم انجامید و توطئه حذف قرآن و همچنین در نهضت ۱۵ خرداد مردم و عالمان این دیار نقش آفرینی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: آیت‌الله کمالوند، عالمی بزرگ بود که قاطع برخورد می کرد، همچنین عالم بزرگ و مایه افتخار شهید سید اسدالله مدنی چند سال عالم این دیار بودند و شماها از نفس گرم معنوی ایشان بهره مند بودید.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه مقاومت نیز، تعدادی از سران عشایر این استان توسط رضاخان تبعید شدند و همچنین نکته ای که مایه افتخار است اینکه لرستان خانه تشیع است و مجموعه استان مجموعه ای است که همگی از پیروان اهل بیت(ع) هستند، طاغوت بر عقب نگهداشتن این استان تلاش داشت ولی امروز از سوی مسئولان و آیت اله رئیسی می گویم که عنایت است که به فضل خدا از این استان پرافتخار، محرومیت زدایی شود.

,

آیت اله خاتمی با بیان اینکه مجلس گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه یک مانور است، تصریح کرد: این مجلس اعلام بیعت مردم با آرمان بلند شهیدان است، ایران امروز کشوری پرآوازه است و هر کجای دنیا که پا می گذاری نام تحرک ایران اسلامی است، افتخار ایران این است که امروز سربلند و بانشاط در عرصه های بین المللی حاضر است.

,

وی بیان کرد: سیاست خارجی آمریکا امروز انگار همه کارهایشان را رها کرده اند و به مقابله با ایران نشسته اند و این نشان می دهد اگر ایران ضعیف بود این همه تلاش نیاز نبود، از سوی دیگر اتحادیه اروپا که همراهی هایی با آمریکا دارد تمام دغدغه هایشان ایران شده است، در حالی که در گذشته ایران را کشور جهان سومی می دیدند و کسانی که در ایران سفارت می کردند به گونه ای حقوق فوق العاده می گرفتند که در کشور عقب مانده هستند و ایران را تحقیر کرده بودند.

,

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نیمچه قدرتها از یک سو تحقیر می کردند و عوضی های حاکم بر کشور از سوی دیگر اما به فضل خدا به سمت استقلال رفتیم و با اقتصاد مقاومتی در قله خواهیم نشست، امروز نیروهای مسلح ما قوی ترین نیروهای مسلح منطقه هستند و در منطقه نیروهای مسلح ما مقتدر می باشند و آنچه ما را در دنیا پرآوازه کرده است اسلام و حاکمیت دین در این منطقه است.

,

آیت اله خاتمی گفت: در دنیا دو نوع حکومت لیبرال دموکراسی غرب و دموکراسی شرق که شوری سابق و روسیه فعلی تابع این هستند، وجود داشت اما امام راحل یک مدل سوم را عرضه کرد و آن مردم سالاری دینی بود و این اختصاص جمهوری اسلامی ایران است، اینکه انقلابی به نام اسلام شکل بگیرد و ۴۳ سال به عمرش ادامه دهد پدیده ابتکاری بی سابقه است.

,

وی بیان کرد: در شرایطی که طاغوت در پی حذف اسلام بود و آخرین نقشه شاه با تحریک هویدا این بود که اسلام را از رسمیت در کشور بیندازد و تغییر تاریخ هجری شمسی به شاهنشاهی در این راستا بود، آنها به نام اسلام سر کار بودند و با اسلام مخالف بودند و همان طاغوتی که روزی زن اول کشور می دانستند در خاطراتش بیش از ۱۰ بار می گوید اسلام عامل عقب ماندگی است و جوجه کمونیستها هم می گفتند دین افیون توده هاست و در چنین شرایطی بود که امام(ره) وارد صحنه شد و فرمودند همه مقصد ما مکتب ماست و با نام اسلام وارد شد و یک انقلاب را در قرن اخیر سامان داد و چهار دهه این انقلاب زنده است و باید اسلام را حفظ کنیم.

,

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از اول انقلاب درگیری با اسلام، کار دنیای استکبار است و تا زمانی هویت ما اسلامی است آنها دست برنمی دارند، شهادت شهید مظلوم آیت اله بهشتی و ۷۲ تن همراهش در این راستا است و می خواستند نظام را ساقط کنند که پیش بینی کردند با شهادت این افراد نظام ساقط می شود ولی مجروحین حزب جمهوری اسلامی با همان جراحت آمدند تا مجلس از اکثریت نیفتند و تمام این شیطنتها برای آن است که نظام اسلامی نباشد.

,

آیت اله خاتمی اظهار داشت: ششم تیر سالروز ترور مقام معظم رهبری در این راستا بود، شهادت شهدای محراب و هشت سال جنگ تحمیلی در این راستا بود و برنامه ای که دنیای استکبار به صدام دادند این بود که در مدت کوتاهی کار ایران را تمام کنند و صدام یک هفته قبل از جنگ گفت هفت روز بعد در تهران مصاحبه می کنم.

,

وی بیان کرد: قصه فتنه ۸۸ براندازی نظام بود و نمی خواستند نظام ولایی بر کشور حاکم باشد و تمام شرارتها را کردند ولی راه به جایی نبردند و آفرین بر مردمی که به صحنه آمدند و هیچ قدرتی جز مردم نتوانست سفره فتنه را جمع کنند و مردم از دورن جان شعار «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» را سر دادند البته اینها همه توطئه علیه نظام بود و رهبری در سخنرانی ۱۴ خرداد از پنج خطر صحبت فرمودند، انقلاب بیش از ۴۳ سال مانده است و همچنان استمرار دارد و ما امانتدار هستیم و امانت شهدا را باید مراقبت کنیم.

,

وی گفت: برخی بر آن هستند که از انقلاب، هویت زدایی کنند و هویت این انقلاب، هویت اسلامی است، برخی از روز اول قبول نداشتند اسلام حاکم شود و جریان نهضت آزادی جریانی بود که حاکمیت دین را برنمی تابید و بعد از ۹ ماه کنار رفتند چرا که تفکر آنها تفکری نبود که حاکمیت دین را بپذیرند و تربیت شده های فرهنگ غرب بودند.

,

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: برخی حرفهای آنها را نشخوار و دم از جدایی دین از حکومت را می زنند و رهبری فرمودند مراقب باشید از اسلام هویت زدایی نکنند و هویت انقلاب ما هویت مبارزه با استکبار است.

,

آیت اله خاتمی افزود: کسانی قبل از اینکه کنار بروند می گفتند با آمریکا صلح کنیم تا مشکلات حل شود در حالی که خط امام(ره) این نبود و همچنان این تفکر ضد ولایی را برخی در سر دارند در حالی که اگر یک ذره عقب نشینی در برابر استکبار صورت گیرد، فشار دشمن بیشتر می شود.

,

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آنهایی که دم از سازش با آمریکا می زنند ضد امام(ره) و رهبری هستند و دومین خطر، خطر تحریف امام(ره) است و فرمودند نگذارید تحریف شود چرا که مطالب امام(ره) بسیار روشن است و امام(ره) تا آخر عمر جانبدار ولایت فقیه بود و برخی ها از روز اول ولایت فقیه را قبول نداشتند.

,

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) از ولایت فقیه جدایی ناپذیر است و پشتیبانی از ولایت فقیه از آرمانهایی قطعی امام(ره) است و برخی تمایل ندارند واژه جهاد تبیین را بشنوند، کسانی که روزی دم از امام(ره) می زدند در فتنه ۸۸ ضد ولایت فقیه شدند، مگر می شود دم از امام(ره) زد و ولایت فقیه را قبول نداشت امام عده ای هنوز هم در مقابل ولایت هستند و هنوز هم از فتنه گران حمایت می کنند.

,

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خطر سوم، خطر ارتجاع است خطری که قرآن پیش بینی کرده است و برخی شُل حجابی را روشن فکری می دانند و کسانی که فضای معطر عفاف را پاس نمی دارند خودشان مشکل هستند، خطر بعدی خطر دروغ و جنگ روانی دشمن است و باید مراقب بود و تلاش می کنند که دروغ پراکنی کنند.

,

آیت اله خاتمی گفت: کاری که آیت اله رئیسی امروز انجام داد باید سه سال قبل انجام می داد، جمهوریت کمرنگ نشده و روحانیت از چشم نیفتاده بلکه کسی که بد عمل کرده است از چشم افتاده و عالمان دینی همچنان در قلب مردم هستند.

,

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خطر بعدی این بود که نگذارید کسانی وانمود کنند که انقلاب به بن بست رسیده است، نظام اسلامی به بن بست نمی رسد چون این انقلاب از جنس انقلاب امام حسین(ع) است و با توجه به مشکلات اقتصادی باید گفت که از این وضعیت خارج می شویم و اقتصاد بیمار را نجات می دهیم.

,

وی اظهار داشت: دشمن تلاش کرده تا از هر فرصتی برای کشاندن مردم به خیابان استفاده کند ولی دولت جدید در راستای تلاش به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه