اخبار داغ

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز:

تاثیر کود استاندارد در افزایش تولید صیفی و سبزی ثابت شده است/ کشاورزان تغذیه مناسب محصولات را در اولویت قرار دهند

تاثیر کود استاندارد در افزایش تولید صیفی و سبزی ثابت شده است/ کشاورزان تغذیه مناسب محصولات را در اولویت قرار دهند
محمد تاج الدینی گفت: کشاورزان باید به سمت تغذیه مناسب محصولات حرکت کنند چرا که مصرف مواد کودی استاندارد برای خاک موجب حفظ خاک و میکروارگانیسم‌های آن می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، محمد تاج‌الدینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز در حاشیه همایش آموزشی، ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی استان، در جمع خبرنگاران، گفت: به دنبال معرفی تولیدکنندگان مواد کودی استاندارد برای مصرف در محصولات زراعی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
تاج الدینی افزود: تغذیه در تولید محصولات زراعی و باغی جایگاه ویژه ای دارد که باید به آن توجه بیشتری شود، تاثیر تغذیه مناسب را در افزایش تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی می توان به وضوح مشاهده کرد و اهمیت این موضوع را در محصولات اساسی بسیار ویژه می دانیم. 
,
 
,
وی اظهار داشت: به واسطه توجه دولت به قیمت محصولات کشاورزی، کشاورزان هم باید به سمت تغذیه مناسب محصولات حرکت کنند چرا که مصرف مواد کودی استاندارد برای خاک موجب حفظ خاک و میکروارگانیسم های آن می شود.
,
 
,
تاج الدینی تصریح کرد: کودهای استاندارد با تقویت خاک و جبران کمبود عناصر موجود در آن باعث افزایش عملکرد محصول و تولید سالم می شوند در نتیجه تولیدات شرکت های فعال در عرصه تولید کود مورد توجه جهاد کشاورزی بوده و از طریق مدیریت ترویج در سطح مزارع استفاده می شود.
,
 
,
وی گفت: در کشاورزی دانش بنیان، تکنولوژی کود، کیفیت و زمان مصرف آن حائز اهمیت بوده و اگر کشاورزی این شرایط را فراهم کند افزایش عملکرد قطعی است اما تاثیر آن در محصولات مختلف متفاوت است، البته کشاورزان در محصولات صیفی و سبزی به اعتقاد ۱۰۰ درصد رسیده اند.
,
 
,
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز در خاتمه خاطرنشان داشت: در صورت استفاده از کودهای مذکور در گلخانه، نوع رفتار کشاورز باید تخصصی تر باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه