اخبار داغ

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه مطرح کرد؛

اولویت اول ما اشتغال زندانیان است/ معافیت مالیاتی و اعطای تسهیلات به کارآفرینی در زندان

اولویت اول ما اشتغال زندانیان است/ معافیت مالیاتی و اعطای تسهیلات به کارآفرینی در زندان
حمید رضا پوریانی گفت: اشتغال زندانیان همواره جزء اولویت ها و برنامه های اصلی بوده است که امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «تولید دانش بنیان اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اشتغال در زندان ها مورد توجه جدی تر قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حمیدرضا پوریانی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان زندان‌ها بر اساس اولویت در ابتدای سال ۱۰ برنامه را با توجه به شعار سال و این امر مهم که توسعه کمی و کیفی اشتغال می‌تواند بهترین مؤلفه برای قراردادن زندانیان در مسیر اصلاحی و تربیتی باشد ابلاغ کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مدیر کل زندانهای استان کرمانشاه افزود: اشتغال زندانیان همواره جزء اولویت ها و برنامه های اصلی بوده است که امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «تولید دانش بنیان اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اشتغال در زندان ها مورد توجه جدی تر قرار خواهد گرفت.

,

وی بیان داشت: در حال حاضر ۳ نوع اشتغال از جمله پای تخت که در همان اتاق انجام می شود، اشتغال کارگاهی و اعزام به کار  را در سطح زندان‌ها داریم.

,

پوریانی گفت: در حال حاضر ۲۸۰ نفر از زندانیان در کارگاه‌های خیاطی، فلزکاری، تولید ام دی اف، ساعت سازی، تعمیر مبل و ... مشغول کار هستند.

,

وی ادامه داد: همچنین ۴۴۴ نفر نیز به روش اعزام به کار اشتغال دارند که روزانه به حرفه ای مشغول می شوند.

,

مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه بیان داشت: سازمان زندان‌ها امسال تسهیلات خوبی را به کارآفرینان اختصاص داده است و به آندسته از کارآفرینان که بتواند در راستای اشتغالزایی زندانیان گام بردارد وام کم بهره به سهولت در اختیار آنها قرار خواهد داد.

,

وی همچنین از معافیت مالی برای کارآفرینان که در زندان اقدام به ایجاد اشتغال کنند، خبر داد.

,

پوریانی حرفه آموزی را اندازی موضوعات مهم در زندان‌ها دانست و خاطر نشان کرد: بر این اساس با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای نیز دوره های متعدد آموزشی برای زندانیان در ۱۵ رشته برگزار کردیم که ۲ هزار ۵۷۳ نفر در این دوره ها شرکت کردند و در مجموع ۲ هزار و ۱۶۲ نفر در آزمونها شرکت کردند و منجر به صدور گواهینامه برای ۲ هزار ۱۶۲ نفر شد.

,

مدیر کل زندانهای استان کرمانشاه اذعان داشت: تمام افرادی که در زندان دوره های آموزش فنی و حرفه‌ای را طی میکنند پس از آزادی می توانند به مرکز مراقبت بعد از خروج مراجعه کنند و وام کم بهره جهت ایجاد اشتغال دریافت کنند که در سال گذشته ۸۰ نفر پس از گذراندن دوران حبس به این مراکز مراجعه و برای خود اشتغال ایجاد کرده و از این تسهیلات نیز استفاده کردند.

,

پوریانی همچنین به اقداماتی همزمان با شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا پروتکل های بسیار سختگیرانه ای در زندان ها اعمال شد که با قرنطینه زندانیان جدید الورود و همچنین زندانیان مشکوک به کرونا به مدت ۱۴ روز در داخل زندان با این بیماری مقابله شد.

,

وی از دریافت صددرصدی نوبت اول و دوم واکسن کرونا توسط زندانیان خبر داد و گفت: همچنین ۹۰ درصد از واکسیناسیون نوبت سوم به زندانیان تزریق شده است و همسن امر سبب شد محیط امنی در داخل زندان داشته باشیم و اتفاق ناخوشایندی در ایام کرونا در زندان رخ ندهد.

,

مدیر کل زندانهای استان کرمانشاه گفت: سازمان زندانها از همان ساعت اول ورود زندانیان برای آنها برنامه دارد و در ۷۲ ساعت اول کنترل بحران شخصیتی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

وی افزود: ۱۴۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش حمایتی هستند و سال گذشته، ۷ سری جهیزیه، ۱۴۰۰تبلت، ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در چند مرحله، ۸۰۰ قطعه کارت هدیه و ۶۰۰۰ اقلام پروتئینی با کمک سپاه نبی اکرم(ص) و بسیج حقوقدانان در بین خانواده زندانیان تقسیم شد.

,

پوریانی بیان داشت: همچنین برای ۹۰ نفر از خانواده های تحت پوشش شغل ایجاد کردیم و در نظر داریم تا پایان سال برای ۱۰ درصد از خانواده ها شغل ایجاد کنیم.

,

, ,

وی اظهار داشت: همچنین سال گذشته توانستیم ۴۲۰ نفر را با کمک خیرین آزاد کنیم که برای اولین بار این اتفاق در استان افتاد و جای تقدیر دارد.

,

پوریانی با بیان اینکه پارسال برای ۸ نفر از زندانیانی که محکوم به اعدام شده بودند، رضایت اخذ شد، ادامه داد: در حال حاضر نیز ۲ نفر محکوم به اعدام داریم که مرتکب قتل عمد شده‌اند و به دنبال اخذ رضایت شاکیان هستیم‌.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاثیر استفاده از پابندهای الکترونیکی در کاهش جمعیت کیفری، کاهش مجازات حبس و همچنین کاهش هزینه نگهداری افراد در زندان ها اشاره کرد و گفت: این بحث از موضوعات قابل توجه در کشور و از اولویت های مهم ریاست قوه قضائیه است که  بر اساس برنامه ریزی تا نیمه سال جاری تعداد پابندها را به عدد ۳۰ هزار برسانند که این خود یک گام تحولی در استفاده از سامانه های الکترونیکی است.

,

مدیر کل زندانهای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: کسانی که مشغول پابند الکترونیکی می شوند به هیچ عنوان اسم آنها جزو ورودی های زندان ثبت نمی شود و این برای آینده آنها امر مهمی خواهد بود.

,

وی حوزه مراقبت الکترونیک را یک زندان مجازی عنوان کرد و گفت: از ابتدای این طرح در استان کرمانشاه ۲۱۱ نفر از محکومین تحت پوشش پابند الکترونیک قرار گرفتند و اکنون نیز ۱۵۳ نفر در حال گذراندن این محکومیت هستند‌ و تا پایان سال در نظر داریم این آمار را به ۵۰۰ نفر برسانیم.

,

پوریانی بیان داشت: از اسفندماه تا کنون نیز به زندانیانی که جرمشان سلاح و سرقت بوده هیچگونه مرخصی داده نشده است و همین امر سبب کاهش این جرائم در استان شده است.

,

وی افزود: در استان کرمانشاه ۹۰ درصد دادرسی‌ها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و در سال گذشته ۵ هزار و ۹۴۹ مورد دادرسی الکترونیکی در زندان‌های استان ثبت شد.

,

پوریانی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۶ هزار و ۵۴۳ بازدید به صورت الکترونیک توسط قضات و بیش ۳ هزار بازدید نیز به صورت حضوری از زندان های استان صورت گرفت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه