اخبار داغ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی:

عملیات ۱۵۵ پروژه راهسازی کلید خورد/ ایمن‌سازی ۵۹ نقطه حادثه خیز جاده‌ای

عملیات ۱۵۵ پروژه راهسازی کلید خورد/ ایمن‌سازی ۵۹ نقطه حادثه خیز جاده‌ای
جعفر شهامت گفت: در سفر اخیر هیات دولت به استان عملیات اجرایی ۱۵۵ پروژه راهسازی جدید در سر فصل‌های راه روستایی، روکش جاده‌های روستایی و فرعی، ایمن سازی جاده‌ای و پل سازی که قرارداد آنها منعقد شده بودند، آغاز شدند که بخشی از این پروژه‌ها تا شهریورماه امسال بهره برداری خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به خراسان شمالی اظهارکرد: در این سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی در منطقه راهدار خانه اسدلی به ارزش 115 میلیارد تومان طرح راهسازی استان افتتاح شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

شهامت گفت: این طرح های راهسازی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شامل 40 کیلومتر زیرسازی و آسفالت راه روستایی، 30 کیلومتر روکش راه فرعی روستایی همچنین هفت کیلومتر روکش راه اصلی و شریانی در استان بودند که این طرح ها در بهار امسال اجرایی شده بودند.

,

وی همچنین افزود: در این سفر سه نقطه حادثه خیز جاده ای که ایمن سازی شده بودند و سه دستگاه پل واقع در مناطق کلاته یاور، شوق آباد و شوقان شهرستان جاجرم که احداث شده بودند نیز در این سفر به بهره برداری رسیدند.

,


تصویب 1610 میلیارد تومان اعتبار از سفر هیات دولت به استان برای عملیات های راهسازی

,
, تصویب 1610 میلیارد تومان اعتبار از سفر هیات دولت به استان برای عملیات های راهسازی, تصویب 1610 میلیارد تومان اعتبار از سفر هیات دولت به استان برای عملیات های راهسازی,

علاوه بر این، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد: در این سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به استان، مصوب شد که یک هزار و 610 میلیارد تومان اعتبار به سرفصل های آسفالت راه های روستایی، ایمن سازی نقاط حادثه خیز، روکش راه های فرعی استان همچنین عملیات راهسازی محور اسفراین- شیروان- باجگیران اختصاص داده شوند.

,

وی افزود: اختصاص این اعتبار مصوب به صورت صد در صد و نقدی ( و نه به صورت اسناد خزانه) خواهد بود.

,

شهامت با اشاره به زیرسازی و آسفالت راه های روستایی اظهار کرد: در این سفر ریاست جمهور به استان که اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای سر فصل زیرسازی و آسفالت راه های روستایی استان مصوب شده است، این اعتبار برای زیرسازی و آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار صرف خواهد شد.

,

وی افزود: اختصاص این اعتبار مصوب سه ساله است که سالی باید به طول 120 کیلومتر راه های روستایی استان زیرسازی و آسفالت شوند.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در همین راستا، در استان تا پایان شهریورماه امسال 32 کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهند شد.

,

وی همچنین بیان کرد: اولویت اصلی در زمینه زیرسازی و آسفالت راه های روستایی برای محورهایی خواهد بود که در یک محور چندین روستا از این عملیات راهسازی بهره مند خواهند شد.

,

در عین حال، شهامت درباره برخورداری استان از راه های روستایی آسفالته نیز عنوان کرد: میانگین برخورداری استان از راه های روستایی آسفالته 71 درصد است درحالیکه میانگین برخورداری کشور 81 درصد است.

,

وی افزود: در حال حاضر میانگین برخورداری استان از وجود راه های آسفالته روستایی در مقایسه با میانگین برخورداری کشور از این راه ها تا 10 درصد عقب است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: درصورتیکه 200 کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شوند این 10 درصد عقب ماندگی جبران خواهد شد.

,


اختصاص 210 میلیارد تومان اعتبار بابت ایمن سازی راه های استان مصوب شد

,
, اختصاص 210 میلیارد تومان اعتبار بابت ایمن سازی راه های استان مصوب شد, اختصاص 210 میلیارد تومان اعتبار بابت ایمن سازی راه های استان مصوب شد,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی به ایمن سازی نقاط حادثه خیز استان نیز اشاره و اظهار کرد: تا به کنون در خراسان شمالی 59 نقطه حادثه خیز ایمن سازی شده اند، با این وجود هنوز 40 نقطه حادثه خیز دیگر استان باید ایمن سازی شوند.

,

وی با اعلام اینکه در سفر اخیر رییس جمهور به استان بابت ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده ای استان اختصاص 210 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، افزود: تا پایان شهریور ماه امسال پنج نقطه حادثه خیز جاده ای دیگر نیز ایمن سازی خواهند شد.

,

شهامت افزود: تا یک ماه آینده ایمن سازی محور جاده ای دربند-راز و جرگلان به پایان می رسد که با انجام این اقدام 9 قوص پرخطر از بین می رود.

,

وی همچنین عنوان کرد: در سفر اخیر رییس جمهور به استان بابت روکش راه های فرعی استان اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار نیز مصوب شد که تا پایان شهریورماه امسال 31.5 کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان روکش می شوند.

,


 احداث 14 دستگاه پل در دست اجرا

,
,  احداث 14 دستگاه پل در دست اجرا,  احداث 14 دستگاه پل در دست اجرا,

علاوه بر این، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی به احداث پل در محورهای جاده ای استان نیز اشاره و عنوان کرد: طی دو سال اخیر 18 دستگاه پل در استان بهره برداری شدند و در بهار امسال نیز سه دستگاه جدید دیگر بهره برداری شده اند.

,

وی گفت: در حال حاضر 14 پل دیگر نیز در حال ساخت هستند که هفت دستگاه از آنها تا پایان شهریور ماه امسال بهره برداری می شوند.

,

شهامت تصریح کرد: به طور کلی، در این سفر عملیات اجرایی 155 پروژه راهسازی جدید در سر فصل های اشاره شده که قرارداد آنها منعقد شده بودند، آغاز شدند که بخشی از این پروژه ها تا شهریورماه امسال بهره برداری خواهند شد.

,


تحویل 8200 تن قیر به پیمانکاران برای انجام عملیات راهسازی

,
, تحویل 8200 تن قیر به پیمانکاران برای انجام عملیات راهسازی, تحویل 8200 تن قیر به پیمانکاران برای انجام عملیات راهسازی,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود از تحویل هشت هزار و 200 تن به پیمانکاران بخش حوزه راهداری و راهسازی روستایی در استان در سال مالی 1401 خبر داد و گفت: با تحویل این حجم قیر به پیمانکاران رکورد مصرف قیر طی چهار سال اخیر در این حوزه در استان شکسته شد.

,

وی درباره دریافت طلب قیر امانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از شهرداری های استان نیز بیان کرد: این اداره کل از سال 92 تا به کنون از شماری از شهرداری های استان قیر به مانت داده شده، طلب دارد.

,

شهامت گفت: با توجه به تاکید دستگاه های نظارتی و پیگیری این اداره کل سرانجام توانستیم با شهرداری شیروان موافقت نامه ای امضا کنیم تا این شهرداری معادل قیر امانی مورد طلب در آسفالت راه های روستایی و فرعی مورد نظر همکاری کند.

,

وی افزود: انجام این توافقنامه با شهرداری اسفراین نیز در دست پیگیری است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: در توافق با شهرداری جاجرم نیز مقرر شد تا این شهرداری معادل قیر امانی مورد طلب در انجام آسفالت بخشی از محور جاجرم-امیرآباد مشارکت کند.

,


احداث دیوار حایل در منطقه جاده ای خندقلو در صورت اضطرار

,
, احداث دیوار حایل در منطقه جاده ای خندقلو در صورت اضطرار, احداث دیوار حایل در منطقه جاده ای خندقلو در صورت اضطرار,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره وضعیت اقدامات اصلاحی و علاج بخشی در محور جاده ای بجنورد-آشخانه در نقطه خندقلو که نشست کرده بود نیز اظهار کرد: اتفاق نشست در این نقطه جاده ای در سال 98 رخ داد که بخشی از این نشست جاده ای به صورت رانش اتفاق افتاد.

,

وی گفت: با وقوع این نشست، ترددها به محور جاده قدیم انتقال یافت و عملیات علاج بخشی اولیه و اضطراری آغاز شد.

,

شهامت افزود: با ارزیابی های انجام شده، عملیات ترانشه باز در دستور کار قرار گرفت و تصمیم بر این شد که این محور جاده ای به مدت یکماه مسدود شود تا عملیات علاج بخشی به پایان برسد.

,

وی با بیان اینکه علت اصلی این اتفاق وجود خاک سست منطقه و بارندگی های بهار سال 98 بود، افزود: عملیات فنی در این محور تا حدودی طولانی شد، با این وجود، وضعیت آن با اقدامات انجام شده تثبیت شده است و تردد در این محور به وضعیت گذشته بازگشته است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد دیوار حایل در این نقطه جاده ای خندقلو تا زمانیکه وضعیت استحکام بخشی خاک که تثبیت شده است، ماندگار بماند، اجرایی نخواهد شد و درصورتیکه با رصدهای مستمر، تشخیص داده شد این دیوار حایل احداث خواهد شد.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیمانکار احداث قطعه جاده ای محور بجنورد-آشخانه در فرآیند عملیات ساخت آن کوتاهی کرده بود؟ اعلام کرد: هنوز کوتاهی و یا سهل انگاری در فرآیند اجرای این پروژه محرز نشده و موضوع در دست پیگیری است.

,

افزون بر این، شهامت، به اتفاق فررفتگی در محور بجنورد-شیروان در باند قدیم در نزدیکی شهر شیروان نیز اشاره و بیان کرد: این محور در حدود 20 سال زیربار ترافیکی بوده است که در سال 98 به علت وقوع سیلاب و افزایش رطوبت خاک، بر روی جاده این باند فرورفتگی اتفاق افتاد که این اداره کل نسبت به اصلاح آن که بسیار پر هزینه است، اقدام کند.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مجریان عملیات راهسازی بجنورد-آشخانه و محور بجنورد- شیروان شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی بوده است، با این وجود، طی هماهنگی های انجام شده در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، عملیات اصلاح و علاج بخشی در این دو محور یاد شده به این اداره کل واگذار شد.

,


راهسازی محور آیرقایه ـ قازان قایه در دستور کار نیست

,
, راهسازی محور آیرقایه ـ قازان قایه در دستور کار نیست, راهسازی محور آیرقایه ـ قازان قایه در دستور کار نیست,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در خاتمه درباره مطالبه اهالی شهرستان راز و جرگلان در زمینه زیرسازی و آسفالت جاده آیرقایه-قازان قایه که دو استان خراسان شمالی و گلستان را به یکدیگر متصل خواهد کرد نیز اعلام کرد: با توجه به میزان منابع و اعتبارات موجود، اولویت اصلی برای اجرای عملیات راهسازی با روستاهای بالای 50 خانوار است و درصورتیکه محورهایی خارج از این اولویت گذاری باشند در شورای برنامه ریزی شهرستان و استان مصوب شود تا در دستور کار اجرایی قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه