اخبار داغ

فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد/ تنوع فعالیت‌های تابستانی برای افزایش حضور و انتخاب دانش‌آموزان

فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد/ تنوع فعالیت‌های تابستانی برای افزایش حضور و انتخاب دانش‌آموزان
فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان امروز آغاز شد که استان زنجان به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی این فعالیت‌ها انتخاب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان امروز در آیین افتتاح فعالیت‌های تابستانی کشور که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در زنجان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های تابستانی و غنی‌سازی اوقات فراغت، مطالبه همه خانواده‌های دانش‌آموزان است و انتظار می‌رود با تدوین برنامه‌های متنوع و بانشاط بتوان نیازهای جسمی، معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان را رفع و زمینه حضور مجدد و بانشاط آن‌ها در دوره تحصیلی بعدی را فراهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در 2 سال گذشته، فرصت برنامه‌های تابستانی را گرفته بود و امسال شرایط متفاوت‌تر است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی جامعه‌شناسان و دغدغه‌مندان این بود که شاهد شرایط خاصی در دوران پساکرونا خواهیم بود.

,

, ,

رفیعی با بیان اینکه همین مساله می‌طلبد که برنامه‌های امسال مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: امسال باید به‌صورت ویژه در رفع نیازهای جسمی دانش‌آموزان و فاصله گرفتن از فضای مجازی تلاش کنیم و تاثیر آسیب‌های احتمالی دوران آموزش در فضای مجازی را از بین ببریم.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: تنوع در برنامه‌های اوقات فراغت، امکان حضور و انتخاب دانش‌آموزان در این عرصه را بیشتر خواهد کرد و آموزش و پرورش، ظرفیت لازم برای پوشش دادن این موضوع را دارد و افزایش جذابیت به جهت لزوم ایجاد انگیزه برای جلب تعداد بیشتری از دانش‌آموزان است.

,

وی با بیان اینکه در ایام اوقات فراغت باید سعی کنیم که برنامه‌ها شکل و محتوای دیگری داشته و منجر به جذابیت بیشتر شود، افزود: پرهیز از اقدامات آماری و توجه به کیفیت کار باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اقدامات آماری، آسیبی است که در خیلی از برنامه‌های فرهنگی داریم و موجب اُفت کیفیت کار و عدم مشاهده خروجی و محصول مورد نظر می‌شود.

,

رفیعی با تاکید بر اینکه موضوعات تربیتی، فرهنگی و پرورشی، مطالبه خیلی از خانواده‌ها است و به‌صورت ویژه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: موضوعات پرورشی و تربیتی تا حدی تحت‌الشعاع برنامه‌های آموزشی قرار دارد و مشکلات مالی و اقتصادی می‌طلبد که در این ایام به‌صورت ویژه برای رفع نیازهای معنویف پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان عنایت ویژه‌ای صورت پذیرد.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: این ایام، فرصت مغتنمی است تا زمینه‌های بروز و کشف استعدادهای دانش‌آموزان را فراهم کنیم که با استفاده از آموزش‌های مهارتی می‌توانیم این استعدادها را توسعه داده و کشف استعدادها در مسیر مناسب و مورد علاقه خود دانش‌آموزان قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه نکته‌ای که در استان زنجان پیگیر هستیم، محوریت قرار دادن آموزش و پرورش در برنامه‌های اوقات فراغت است، ابراز کرد: دستگاه‌های مختلف، بودجه فرهنگی دارند و برنامه‌هایی هم اجرا می‌کنند که در جای خود ارزشمند است اما ظرفیت‌های آموزش و پرورش هم از قدمت بیشتری برخوردار بوده و هم از مطالبات خانواده‌ها است تا بتوانیم فعالیت‌ها را به‌صورت عادلانه در تمام مناطق توسعه دهیم.

,

, ,

*‌ فعالیت‌های تابستانی در قالب 8 کارویژه متنوع اجرا می‌شود

, *‌ فعالیت‌های تابستانی در قالب 8 کارویژه متنوع اجرا می‌شود, *‌ فعالیت‌های تابستانی در قالب 8 کارویژه متنوع اجرا می‌شود,

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ابتدای این آیین گفت: بعد از ۳۰ ماه وقفه به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا شاهد افتتاح فعالیت‌های تابستانی با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت و مدرسه کانون محله» در استان زنجان هستیم.

,

وی اظهار داشت: برنامه‌های ویژه، جذاب و بانشاط در قالب ۸ کارویژه با موضوعات متنوع، طراحی و برای دانش‌آموزان سراسر کشور در پایگاه‌های تابستانی اجرا خواهد شد.

,

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مدارس با اتمام ایام امتحانات در خرداد به ظاهر تعطیل می‌شوند اما پرورش و تربیت، جریان داشته و تعطیل‌پذیر نیست و فصل تابستان، فرصتی است تا دانش‌آموزان با حضور در مدارس و پایگاه‌های تابستانی به کسب مهارت مورد علاقه خود بپردازند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان با تجربه موقعیت‌های جدید می‌توانند در جامعه موثر باشند، افزود: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان و معماران آبادانی میهن اسلامی با کسب تجارب جدید و مفید و همچنین با قدم‌های استوار و ذهنی فعال و پویا می‌توانند قدم در عرصه شروع سال تحصیلی جدید بگذارند.

,

وی گفت: امسال با توجه به وجود آمدن شرایط ویژه آموزشی و تربیتی علاوه بر برنامه‌های مفرح تابستانی و در مسیر جبران و تثبیت یادگیری در دوره ابتدایی و تعمیق تثبیت یادگیری در دوره‌های متوسطه اول و دوم، ساعات آموزشی مناسبی برای دانش‌آموزان و دروس هدف در نظر گرفته شده که بخش عمده‌ای از نارسایی‌های به وجود آمده در طول همه‌گیری ویروس کرونا را جبران می‌کند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه