اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد؛

تخصیص ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته/ ساخت ۳۰ هزار مترمکعب مخزن در دست اجرا است

تخصیص ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته/ ساخت ۳۰ هزار مترمکعب مخزن در دست اجرا است
امامی گفت: طی سال گذشته ۵۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که سه برابر افزایش داشته و جهشی در اجرای پروژه ها را شاهد بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: خراسان جنوبی با محدودیت ذاتی آب مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی با بیان اینکه باید با مدیریت مصرف آب اقدامات این مجموعه را تکمیل کنیم تا دغدغه تامین آب پایدار مرتفع شود به اقدامات این مجموعه در حوزه فاضلاب اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب بیرجند از ۶ ماه گذشته در مدار بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد و با اعتبار ۲۳ میلیون یورو معادل ۷۰۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب بیرجند ۴۶۰ کیلومتر اجرای شبکه انجام شده و ۴۰ کیلومتر تا اتمام این پروژه باقی مانده است که امیدواریم با همکاری شهرداری در سال جاری به اتمام برسد.

,

امامی به فاضلاب شهر فردوس اشاره و عنوان کرد: در بخش فاضلاب شهر فردوس اجرای حجم کاری برابر ۱۰ سال گذشته انجام شده است.

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵ پیمانکار در ۱۰ جبهه کاری مشغول فعالیت هستند که به صورت ماهانه ۲ کیلومتر اجرای شبکه انجام می شود.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: برای سال جاری در شهر فردوس پیش بینی می‌شود ۳۰ کیلومتر اجرای شبکه انجام شود.

,

 امامی در مورد فاضلاب سربیشه، بیان کرد: پیشرفت فاضلاب در شهر سربیشه به ۸۳ درصد رسیده و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر آغاز شده که پیش بینی می شود طی ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

,

وی با بیان اینکه در شهر قاین برای اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب با مجتمع فولاد به نتایج مثبتی رسیده ایم، عنوان کرد: تصفیه خانه قاین نیز به زودی با سرمایه گذاری فولاد اجرایی می شود.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: همچنین در بحث فاضلاب برای شهر خوسف نیز موفق به اخذ ماده ۲۳ شدیم که امیدواریم در سال جاری شاهد آغاز این پروژه باشیم.

,

امامی به اقدامات انجام شده در بحث آبرسانی سیار اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته۷ تانکر به شبکه آبرسانی سیار ملحق شده و در سال جاری نیز ۴ تانکر جدید به شبکه آبرسانی سیار ملحق خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۸ تانکر کار آبرسانی سیار  را انجام داده و سرانه آبرسانی سیار با ۱۰۰ لیتر بر ثانیه در استان به دو برابر افزایش یافته است.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در بخش تجهیز و خرید ماشین آلات و مدیریت بحران ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و در سال جاری ماشین آلاتی از جمله جرثقیل، لجن کش، واترجت و بیل مکانیکی خریداری شده است.

,

امامی به اقدامات این مجموعه در بحث تامین آب پایدار شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و افزود: در مناطق شهری تنها دغدغه ما شهر طبس است که طرح اضطراری تامین آب شهر طبس با تخصیص اعتبار مناسب وارد مدار بهره‌برداری می شود.

,

وی از افزایش سرانه ساخت مخزن در استان خبر داد و بیان کرد: ساخت ۳۰ هزار مترمکعب مخزن در دست اجرا می باشد و همچنین عملیات جابه‌جایی ۱۰ حلقه چاه در دست اجرا است.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین برای تامین آب پایدار به روستاها با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام عملیات تامین آب پایدار ۲۳ مجتمع آبرسانی برای ۸۰ روستایی که در مسیر قرار دارد در حال اجرا می باشد.

,

امامی گفت: اعتبار مورد نیاز برای پروژه های اصلاح و نوسازی ۵۵۰ میلیارد تومان است که سال گذشته در این خصوص ۵۰ میلیارد تومان تامین و ۱۲۰ کیلومتر اصلاح و نوسازی انجام شد.

,

وی افزود: برای امسال در این زمینه اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی را پیش بینی کردیم تا بتوانیم هدررفت واقعی ۲۵.۶  درصدی را کاهش دهیم.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی به سرانه مصرف استاندارد اشاره و اظهار کرد: سرانه مصرف استاندارد در روستاها ۱۵۰ لیتر در شبانه روز، در شهرها ۲۰۸ لیتر و سرانه مصرف مصوب ۲۵۸ لیتر در هر شبانه روز است.

,

امامی تصریح کرد: طی سال گذشته ۵۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که سه برابر افزایش داشته و جهشی در اجرای پروژه ها را شاهد بودیم.

,

وی با بیان اینکه اساسنامه آب و فاضلاب تامین آب شرب و بهداشت است، تاکید کرد: به هیچ وجه حق واگذاری انشعاب برای صنعت نداریم.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی در پاسخ به سوالات خبرنگار خاورستان در مورد مطالبات پیمانکاران،گفت: در حال حاضر مطالبات پیمانکاران دو میلیارد تومان است که این مبلغ مربوط به سالهای گذشته بود و از یکسال و نیم قبل تا کنون مطالباتی نداریم چراکه تمامی تانکر ها از آب و فاضلاب و راننده ها حقوق خود را دریافت میکنند.

, خاورستان,

امامی در مورد کم آبی مجتمع فخرود در شهرستان درمیان، گفت: این مجتمع دچار کم آبی شده که برای تامین منابع آب یک چاه طی هفته ها گذشته حفر شده به محض تجهیز و تامین برق این چاه مشکل کم آبی و قطعی آب مجتمع فخرود و روستاهای منطقه مرتفع خواهد شد.

,

وی از اجرای طرح هوشمند سازی شبکه خبر داد و گفت: پیش بینی میشود طی یک ماه آینده این طرح به طور کامل اجرا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه