اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

نژادپرستی یکی از ستون‌های اصلی فرهنگ آمریکا است

نژادپرستی یکی از ستون‌های اصلی فرهنگ آمریکا است
ایزدی گفت: اگر قرار باشد برای آمریکا تمدنی قائل باشیم، نژادپرستی یکی از شاخص‌ها و ستون‌های اصلی تمدن آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، فؤاد ایزدی استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: از همان ابتدایی که آمریکا شکل گرفت نگاه نژادپرستانه در این کشور وجود داشته و در واقع نژادپرستی مسئله‌ای ریشه‌ای در جامعه امریکا است و به همین جهت به راحتی قرار نیست از بین برود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: این یکی از نگاه‌های ریشه‌ای مسئولین آمریکایی بوده است که اگر کسی ضعیف است، نه لزوماً وظیفه دولت است به او کمک کند نه وظیفه کس دیگری است و اتفاقاً از بین رفتن قشرهای ضعیف لزوماً بد نیست.

,

تحلیلگر مسائل بین‌الملل اظهار داشت: اگر قرار باشد برای آمریکا تمدنی قائل باشیم، نژادپرستی یکی از شاخص‌ها و ستون‌های اصلی تمدن آمریکا است.

,

ایزدی یکی از مصادیق نژادپرستی آمریکایی‌ها را وضعیت سیاه‌پوستان در این کشور دانست و عنوان کرد: هر میزان محدودیتی که متصور باشد سیاه‌پوستان در آمریکا دارند این در حالی است که حدود 45 میلیون نفر از جمعیت آمریکا را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند.

,

وی تأکید کرد: البته همانطور که بیان شد مشکلات مربوط به نژادپرستی مسأله‌ جدیدی در آمریکا نیست و بارها شاهد برخورد نژادپرستانه دولت و ساختار آمریکا با شهروندان سیاه‌پوست این کشور بوده‌ایم.

,

کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: نژادپرستی در ایالات متحده به قدری عمیق است که به عنوان مثال در سیستم قصایی آمریکا اگر شما یک فرد سیاه پوست باشید احتمال زندان‌ رفتن‌تان به خاطر یک موضوع از  یک فرد سفیدپوست بیشتر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه