اخبار داغ

نویسنده ۵ عنوان کتاب:

معضلات زنان در جامعه را به رشته تحریر درآوردم/ فضای مجازی اثری در سرانه مطالعه ندارد

معضلات زنان در جامعه را به رشته تحریر درآوردم/ فضای مجازی اثری در سرانه مطالعه ندارد
معصومه راهپیما گفت: از نظر من علت اصلی پایین بودن سرانه مطالعه در ایران، نوع تربیت اجتماعی مردم و انتخاب منابع کسب اطلاعات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛  معصومه راهپیما دانش آموخته رشته مهندسی امور مالی و علاقمند به ادبیات داستانی است. فعالیت خود را از داستان نویسی در فضای مجازی آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی در انجمن ادبی نود و هشتی ها با نام مستعار "کهربا" داستان عاشقانه می نوشت و بعد که سایت نود و هشتی ها منحل شد، در انجمن نگاه دانلود و قلم، داستان هایی را برای مخاطبان به اشتراک می گذاشت.
,
 
,
معصومه راهپیما نویسنده ۵ عنوان کتاب در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: پس از آن که نوشتن برای من یک دغدغه شد، تلاش کردم که داستان های اجتماعی بنویسم و بیشتر به معضلات زنان و مردان در آثارم پرداختم.
,
 
,
وی ادامه داد: بیان یک معضل و تبعات آن در شخصیت افراد، خانواده و جامعه و راه حل های روانشناسی و اجتماعی مناسب برای معضلات را در قالب داستان های معمایی و یا عاشقانه به رشته تحریر در می آورم. 
,
 
,
این نویسنده افزود: اولین رمان من به اسم "نامی" توسط نشر وزین و قدیمی سخن به چاپ رسید و سپس در فاصله اندکی رمان "مهر مهرویان" نیز از همین نشر به گیشه آمد.
,
 
,
راهپیما تصریح کرد: بعد از آن رمان "پریشانی ماه" توسط نشر شقایق به چاپ رسید که این رمان حماسی - اجتماعی بود و به معضل تجاوز می پرداخت.
,
 
,
وی گفت: رمان "هدرا "را از نشر صدای معاصر به چاپ رساندم و اکنون رمان "خانه آلبالو" را از همین نشر در گیشه دارم.
,
 
,
این نویسنده خاطرنشان کرد: دغدغه من مسائل و معضلات زنان در جامعه و خانواده است. نمی توانم خودم را عامه نویس بدانم، چرا که داستان های من صرفا عاشقانه یا خانوادگی نیستند و هدف من نشان دادن انسان های واقعی و مشکلات حقیقی  موجود در جامعه است.
,
 
,
راهپیما ادامه داد: علت اصلی پایین بودن سرانه مطالعه در ایران، نوع تربیت اجتماعی مردم و انتخاب منابع کسب اطلاعات است. حس بی نیازی از مطالعه و دانای کل بودن در جامعه ما عمومیت دارد که البته از نظر روانشناسی و اجتماعی توسط محققان به اثبات رسیده است.
,
 
,
 
,
وی افزود: از طرفی مردم در جامعه ما به محیط مجازی و اخبار و اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی بسنده می کنند در حالی که حتی نمی دانند اطلاعاتی که به دست می آورند، واقعی یا غیر واقعی است!
,
 
,
این نویسنده گفت: اطلاعات موجود در فضای مجازی یک سراب بزرگ است که افراد زیادی در جامعه گرفتار آن هستند. شاید بتوان گفت که قیمت کتاب ها، فراهم کردن کتابخانه ها، یارانه خرید کتاب و بقیه موارد در درجات بعدی دلایل پایین بودن سرانه مطالعه قرار دارند.
,
 
,
راهپیما در خاتمه خاطرنشان کرد: اولین گام برای بالا بردن سرانه مطالعه معقول در ایران،  ایجاد تغییر در نگرش مردم برای کسب دانش و اطلاعات است، نشان دادن راه درست مطالعه یک کار بزرگ فرهنگی می باشد که شاید سالها به طول بیانجامد و در نهایت به بالا رفتن سرانه مطالعه منجر شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه