اخبار داغ

امیرعبداللهیان درباره سوریه به اردوغان چه گفت

امیرعبداللهیان درباره سوریه به اردوغان چه گفت
وزیر امور خارجه درباره دیدارش با اردوغان گفت: درباره موضوع سوریه به اردوغان گفتم راه حل سیاسی را تنها راه حل برای کاهش نگرانی‌های امنیتی ترکیه می‌دانیم و با تکرار مجدد ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام نظامی حاضریم برای تسهیل در زمینه گفت‌وگوی منجر به نتیجه پیشقدم باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته در سفرش به آنکارا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد، امروز (سه شنبه) هفتم تیرماه در صفحه اینستاگرامش درباره این دیدار نوشت: سفرم به ترکیه دیشب با دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به اتمام رسید و امروز برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر راهی ترکنمستان شدم.

وی افزود: شب گذشته در دیدار با آقای اردوغان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان از ایشان برای سفر به تهران به منظور برگزاری نشست شورای عالی همکاری‌های دو کشور دعوت به عمل آوردم. در این دیدار در خصوص موضوع سوریه به آقای اردوغان گفتم راه حل سیاسی را تنها راه حل برای کاهش نگرانی‌های امنیتی ترکیه می‌دانیم و با تکرار مجدد ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام نظامی حاضریم برای تسهیل در زمینه گفت‌وگوی منجر به نتیجه پیشقدم باشیم.

وزیر خارجه همچنین نوشت: ضمن گفت‌وگو در خصوص اشتراکات و موارد مورد علاقه طرفین در خصوص تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور ترکیه یادآوری کردم حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هیچ ارمغانی به جز فتنه انگیزی و ایجاد ناامنی نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: آقای اردوغان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام به مقامات عالی کشورمان سیاست نگاه به همسایگان را در دولت جمهوری اسلامی مورد تمجید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که بزودی به تهران سفر خواهد کرد. ایشان همچنین ضمن با اهمیت خواندن موضوعات مرتبط با فلسطین، قدس و مسجدالاقصی از دیدگاه ترکیه، فلسطین را موضوع مهم دنیای اسلام دانست و وحدت جهان اسلام در این خصوص را مهم خواند.

به گزارش فارس، این نخستین سفر امیرعبداللهیان به ترکیه بعد از تصدی وزارت خارجه بود و قبل از دیدار با اردوغان با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود دیدار و در نشستی خبری به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه