اخبار داغ

دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار:

دولت درصدد افزایش قدرت خرید مردم است

دولت درصدد افزایش قدرت خرید مردم است
کریمی اصفهانی گفت: به دلیل بحران‌های جهانی قیمت اقلام و کالاهای ضروری در همه کشورها گران شده و فقط مختص ایران نیست. با این شرایط دولت با اجرای برنامه‌‌هایی به دنبال افزایش قدرت خرید مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با بیان اینکه موج عظیمی از گرانی در سراسر دنیا به راه افتاده است، اظهار داشت: به دلیل بحران اقتصادی که در جهان وجود دارد و به دلیل جنگ میان اوکراین و روسیه بخش قابل توجهی اقلام و کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم گران شده است و این یک پدیده در جهان است و فقط مختص ایران نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی بیان کرد: عده‌ای عمداً در ایران از گرانی‌های افسارگسیخته در جهان به ویژه در آمریکا و اروپا سخن نمی‌گویند، اما آنچنان بر روی گرانی در ایران مانور می‌دهند که گویا فقط موج گرانی‌ها در کشور ما اتفاق افتاده و در سایر نقاط جهان چنین چیزی وجود ندارد.
,
 
,
دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ادامه داد: به باور من این افراد به دنبال این هستند که مردم نسبت به دولت و نظام ناامید سازند. اینها به دنبال فاصله و شکاف میان دولت و ملت هستند، شکافی که در دوران آقای روحانی به شدت افزایش داشته اما آقای رئیسی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این شکاف را برطرف سازد.
,
 
,
کریمی اصفهانی تأکید کرد: مخالفان دولت که گاهاً مخالفان نظام هم به اینها اضافه می‌شوند، ارز ترجیحی را عامل و بهانه‌ای برای گرانی تلقی می‌کنند. نباید به مردم خط غلط داد! ارز ترجیحی فساد و رانت را ایجاد کرده بود، قاچاق را تشدید کرد و از سوی دیگر سوداگری را در بازار دامن زد و دولت مسیری را مسدود کرد که ادامه آن رفتن به سمت پرتگاه بود.
,
 
,
وی افزود: بخشی از گرانی‌ها هیجانی است و به مرور زمان از هیجانات بازار کاسته می‌شود و دولت نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست تا قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند. باید فرصت دارد و به این زودی مزایا و ثمرات حذف ارز ترجیحی مشخص نخواهد شد بلکه زمان‌بر خواهد بود.
,
 
,
دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار متذکر شد: در آمریکا وقتی موج گرانی ایجاد شد با کمبود شدید کالا مواجه بودند، طوری که مردم این کشور به فروشگاه‌ها حمله‌ور شدن اما در ایران چنین اتفاقی نیفتاد زیرا فراوانی کالا در کشور ما وجود دارد و هیچ کمبودی مشاهده نمی‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه