اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناسان و چهره‌های دانشگاهی مطرح شد؛

آمریکا در میان ۵ کشور ناقض حقوق بشر/ آمریکا تاکنون به کدام کنوانسیون‌های حقوق بشری نپیوسته است؟!

آمریکا در میان ۵ کشور ناقض حقوق بشر/ آمریکا تاکنون به کدام کنوانسیون‌های حقوق بشری نپیوسته است؟!
به گفته کارشناسان، آمریکا تاکنون به عضویت بسیاری از کنوانسیون‌های حقوق بشری همچون حقوق کودک، حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پروتکل اختیاری کنوانسیون منع شکنجه، رفع تبعیض علیه زنان و بسیاری کنوانسیون‌های دیگر درنیامده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، اگر بخواهیم به بررسی حوادث و اتفاقات ناگوار در دنیا بپردازیم در کمتر اتفاقی در سطح کشورها برخواهیم خورد که امریکا در ان نقشی نداشته باشد؛ امریکا بعنوان پرچمدار ظلم و استبداد در دنیا بعنوان شیطان بزرگ نامیده شده است که با در اختیار داشتن بسیاری امکانات در حال فساد و ظلم در سطح دنیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

این شرایط تا انجا پیش رفته که فعالیت ها و اقدامات امریکا امروزه در دنیا در راستای همان رفتارهای گذشته خود است و تغییری در آنها ایجاد نکرده است؛ غارت سرمایه کشورها، فتنه ها برای براندازی حکومت ها، جنگ و خشونت تنها بخشی از موضوعاتی است که امریکا همیشه به دنبال آنها است و از آنها هیچگاه چشم پوشی نمی کند.

,

نمونه این نوع حقوق بشر امریکایی به راحتی در مرور تاریخ ایران اسلامی به خوبی هویدا است و جنگ هشت ساله و ایجاد فتنه 88 و نیز سرنگونی هواپیمای مسافربری تنها بخش از این نوع اقدامات ان هم تنها در یک کشور محسوب می شود.

,

در میزگردی با کارشناسان موضوع حقوق بشر آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت و موضوعاتی چون "سند خونین حقوق بشرآمریکایی " جنایات آمریکا فراموش نمی شود و ... مورد بررسی قرار گرفت.

,
, ,

حقوق بشر دستاویزی برای رویای آمریکایی است

, حقوق بشر دستاویزی برای رویای آمریکایی است, حقوق بشر دستاویزی برای رویای آمریکایی است,

علی اسماعیلی مدرس دانشگاه در ادامه گفت: در کشوری که خودش مبنای وقوع هرنوع اقدام وحشیانه و حمایت گروههای افراطی مانند داعش است حقوق بشر معنای خود را از دست داده و به دستاویزی برای اهداف استکباری تبدیل شده است.

,

وی افزود: حضور آمریکا در هرکشوری قطعا ناامنی را در آن کشور به دنبال خواهد داشت وباعث می شود تا زیرساخت های آن کشور ویران و به جایی برسد که توان دفاع از خود را نداشته باشد.

,

اسماعیلی در ادامه گفت: سیاست های استکباری آمریکایی ها در کشورهای مختلف متفاوت است ولی یک هدف را دنبال می کند آن هم دست یابی به رویایی آمریکایی است رویایی که ترسیم شده تا ویرانی را در کشورهای مختلف به دنبال داشته باشد.

,

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: آمریکا وهمدستانش می خواهند با استفاده از فضای ترس دنیا درا کنترل کنند ولی امروز هرروز بیشتر به افول خود نزدیک تر می شوند و رویاهای خود را برباد رفته می بینند.

,

سند خونین حقوق بشر آمریکایی 

, سند خونین حقوق بشر آمریکایی , سند خونین حقوق بشر آمریکایی ,

"قدرت الله نیاصادق" مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل بین الملل در خصوص سندخونین حقوق بشر آمریکایی گفت: آمریکا در حالی خود را پرچمدار حقوق بشر قلمداد می‌کند که در تمامی موارد خود ناقض آن است و مشکل اصلی در دنیا تنها به خود این کشور و حامیانش از جمله اسرائیل برمی گردد؛ حتی بر اساس گزارش جدید سازمان عفو بین الملل، آمریکا در میان 5 کشور ناقض حقوق بشر است چه برسد به قبل که امریکا با انهدام هواپیمای مسافربری ایران و نه جنگی چهره واقعی خود را در دنیا به نمایش گذاشت.

,

وی افزود: این شرایط از آن زمان تاکنون از سوی آمریکا ادامه داشته و کشوری که مدعی پیشبرد اهداف سازمان ملل متحد و رعایت حقوق انسانی است، هنوز به مهم‌ترین کنوانسیون‌های مرتبط با حقوق بشر نپیوسته و به بهانه‌های متعدد از الحاق به معاهدات حقوق بشری خودداری کرده است. 

,

نیاصادق در ادامه گفت: آمریکا در برهه کنونی نیز تاکنون به عضویت کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پروتکل اختیاری کنوانسیون منع شکنجه، کنوانسیون بین‌المللی حمایت از افراد در برابر ناپدید شدن اجباری، کنوانسیون رم در خصوص اساسنامه دیوان کیفر بین‌المللی، کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان و کنوانسیون حقوق بشر بین‌المللی درنیامده است.

,

وی عنوان کرد: در گزارش مانفرد نواکManfred Nowak گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه شکنجه، مساله نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا، "روندی نظام مند" توصیف شده است. نواک در گزارش خود از نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا از جمله شکنجه زندانیان، خشونت پلیس، تبعیض نژادی و تضییع حقوق اقلیتها به ویژه مسلمانان، ابراز نگرانی کرده است.

,

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس آمار زندانیان ثبت شده، در آمریکا 2 میلیون و 200 هزار نفر در زندان به سر می برند و 750 هزار نفر زندانبان برای نگهبانی از آنان در این کشور وجود دارد؛ در سال 2010 میلادی دادگاه های ایالات متحده آمریکا 110 حکم اعدام صادر کرده اند؛ در آمریکا به دلیل وجود زندانهای مخفی و ثبت نشده، این شک وجود دارد که آمار دولتی بسیار کمتر از تعداد واقعی اعدام ها باشد.

,

نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا

, نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا, نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا,

نیاصادق در ادامه گفت: دولت آمریکا ابلاغیه‌ای را به صورت محرمانه به تمامی مراکز بهداشتی و درمانی داخل کشور ابلاغ کرد که هر زن سرخپوستی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کند بلافاصله باید تحت عمل جراحی برای عقیم سازی آن قرار گیرد تا مانع از ازدیاد نسل سرخپوستان شود.

,

وی یادآور شد: این در حالی است که نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا در حال رخ دادن است، ولی به دلیل اعمال فشار دولت بر نهادهای مستقل حقوق بشری اجازه تحقیق و انتشار گزارشات در این زمینه به دلیل روحیه متکبرانه ایالات متحده داده نمی‌شود.

,

کارشناس ارشد مسائل بین الملل یادآور شد: حمایت از تروریسم در منطقه ما سال‌هاست که در دستورکار ایالات متحده قرار گرفته و بیش از 10 سال است که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، در افغانستان حضور پیدا کرده ولی به دلیل عدم کارایی خود، هم اکنون در حال مذاکره با تروریست‌هاست.

,

وی بیان داشت: دولت آمریکا به اندازه بودجه دولت ایران،‌ در حال بروز کردن زرادخانه‌های هسته‌ای خود است و این در حالی است که فشار زیادی را به ایران برای عدم فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای، وارد می‌کند.

,

نیاصادق تصریح کرد: حتی این حقوق بشر به بعد از برجام نیز سرایت کرده است و در پسابرجام شاهد غارت های دوهزار میلیارد دلاری از پول های بوکه شده ایران از سوی امریکا هستیم و این نشان می دهد که حقوق بشر امریکایی دیگر حنای خود را از دست داده است.

,
, ,

 

,

جنایات آمریکا فراموش نمی شود

, جنایات آمریکا فراموش نمی شود, جنایات آمریکا فراموش نمی شود,

حجت الاسلام "مجید بامشاد " مدرس حوزه ودانشگاه در ادامه گفت: آمریکا در تمام دنیا منشا هرگونه ظلم و نا امنی است که جنایات متعددی را انجام داده است.

,

وی  در ادامه با بیان اینکه برخی می خواهند چهره آمریکا را موجه نشان دهند، افزود: کسانی که می خواهند چهره دولت امریکا را موجه نشان دهند و آنها را مهربان و حامی حقوق بشر جلوه دهند خائنین به ملت ایران هستند.

,

بامشاد با اشاره به سالگرد حمله موشکی ناو امریکایی به هواپیمای ایرباس گفت: در جریان این حمله 290 سرنشین کودک و پیر و جوان بیگناه ایرانی به شهادت رسیدند اما دولت این کشور هیچگاه از کرده خود ابراز پشیمانی نکرد و حاضر به عذر خواهی نیز نشد.

,

مدرس دانشگاه  تصریح کرد: انها حتی به فرمانده این ناو جنگی بخاطر این کشتار مدال شجاعت می دهند آن وقت برخی افراد خائن توقع دارند ما از خون شهدا بگذریم و انها را جنایتکار ندانیم.

,

وی خاطر نشان کرد: در جریان بمباران اتمی ناکازاکی نیز خلبان جنایتکار این بمباران کشته شدن صدها هزار انسان بی گناه را افتخار دولت امریکا می دانند.

,

بامشاد افزود: هشت سال جنگ تحمیلی، ترور17 هزار نفر از هموطنان، تحریمهای  یک جانبه از اول انقلاب تا کنون و هزاران جنایت و کارشکنی در حق ملت ایران با چراغ سبز و دخالت امریکا رخ داده است.

,

وی تصریح کرد: کسانی که در داخل و خارج از کشور حامی آمریکا هستند بدانند ملت ایران جنایات امریکا را فراموش نخواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه