اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

جنایات خونین و غارت جهان؛ سند نقض حقوق بشر آمریکایی/ نام ننگین شیطان بزرگ در رأس ناقضان درجه یک

جنایات خونین و غارت جهان؛ سند نقض حقوق بشر آمریکایی/ نام ننگین شیطان بزرگ در رأس ناقضان درجه یک
احمدرضا طاهری گفت: نام ننگین آمریکا و اسرائیل در رأس ناقضان درجه یک حقوق بشر است و استفاده از سلاح‌های شیمیایی به قدری آزاردهنده و شنیع است که هیچ انسانی نمی‌تواند در برابر آن آرام بگیرد و استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا طاهری؛ کارشناس سیاسی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: سرتاسر دفاع مقدس پراست از دست درازی و حملات ناجوانمردانه‌ رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی، اما واقعه‌ی هشتم تیر سال ۱۳۶۶ و به خاک و خون کشیدن مردان و زنان و بچه‌های بی گناه در بمباران‌های شیمیایی روزی فراموش ناشدنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بااشاره به خسارت های آزمایش های بیولوژیک آمریکا در دنیا و مجازات های غیرانسانی، افزود: استفاده از سلاح های بیولوژیک قدمت طولانی دارد و مختص به یک کشور خاص نیست ولی طبق گزارش‌ها، بعد از جنگ جهانی دوم بیشترین حملات شیمیایی متوجه آمریکا بود، تاریخ موارد زیادی از بکارگیری سلاح های بیولوژیک آمریکا علیه کشورهای مختلف ثبت کرده که اگر چه هدف آنها امنیتی و سیاسی بوده ولی در بیشتر این موارد مردم کشورهای دیگر مورد هدف قرار گرفته اند در هر صورت، تمام این موارد را می توان غیر انسانی توصیف کرد.

طاهری تصریح کرد: تحریم های یک جانبه یا چندجانبه آمریکا که مردم را مورد هدف قرار گرفته و بر زندگی آنها تاثیر منفی داشته، یکی دیگر از حرکت های غیرانسانی آمریکا علیه بشریت به شمار می رود که یکی از نمونه های آن ایرانیان هستند، درباره طراحی کودتاها و انقلاب هایی که در کشورهای مختلف به رهبری آمریکا شکل گرفته نیازی به تحلیل نیست، چرا که نمونه های زیادی را می توان عنوان کرد که خود مقامات آمریکایی نیز آنها را تایید کرده و دیگر از حالت فرضیه خارج شده اند.

کارشناس سیاسی بیان کرد: کشور ایران در طول تاریخ از جانب قدرت های وقت مورد تعرض قرار گرفته که از روسیه و بریتانیا به عنوان دو کشور اصلی می توان نام برد، پس از این دو، آمریکا نیز در امور داخلی ایران دخالت داشته و دخالت‌های آمریکا به قبل از انقلاب اسلامی برمی گردد و پس از انقلاب از جنگ تحمیلی با عراق می توان به عنوان یک نمونه آشکار ذکر کرد.

وی ادامه داد: ترور دانشمندان هسته ای و نخبگان نظامی چون دکتر فخری زاده و قاسم سلیمانی از نمونه های بارز جنایت های آمریکا در ایران محسوب می شوند و حمایت از گروه های مخالف جمهوری اسلامی برای براندازی نظام یکی دیگر از مواردی است که نقش آمریکا را در امور ایران برجسته می سازد.

طاهری بااشاره به جنایت های آمریکا در نقاط مختلف جهان اعم از قاره آمریکا، آمریکای جنوبی، آفریقا اذعان کرد: دخالت‌ها و جنایت های آمریکا محدود به یک کشور یا منطقه خاص نبوده و آمریکای‌ امروز با کمتر از 300 سال قدمت جهت رسیدن به منافع نظام سرمایه داری خود و به بهانه حقوق بشر و دموکراسی، بنظر می‌رسد که بیشترین دخالت‌ها را در امور کشورهای دیگر دارد.

وی افزود: بودجه وهزینه‌ نظامی آمریکا، بیش از یک سوم کل بودجهٔ نظامی دنیاست و همچنین قدرتمندترین و با نفوذترین رسانه های دنیا در آمریکا فعالیت می کنند رسانه ها تاثیر زیادی بر فکر و روان انسان می گذارند و شاید یکی از دلایلی که‌ بسیاری از مردم دنیا تحت تاثیر چهره مثبت آمریکا قرار گرفته اند ریشه درهمین تبلیغات و رسانه های این کشور دارد.

طاهری ادامه داد: وضعیت نظام جهانی همیشه یکسان نمی‌ماند؛ یک فرضیه معتقد است که اختلافات و تنش های سیاسی بین نخبگان و قدرتمندان آمریکایی ممکن است روزی شرایط تجزیه آمریکا را فراهم کند.

کارشناس سیاسی با اشاره به مواضع دوگانه آمریکا در قبال جنگ اوکراین و جنگ های سوریه و یمن و فلسطین و پرداختن به جنایت های خاص و بزرگ آمریکا مانند حمله اتمی بمباران شیمیایی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی اوکراین و کشورهایی که در خاورمیانه قرار دارند مربوط به جنگ یا بازی قدرت بین کشورهای قدرتمند می شود، در این نوع جنگ ها همیشه کشورهای ضعیف تر قربانی می شوند، تا زمانی که کنترل سیستم نظام بین الملل، کم و بیش، توسط این کشورها اداره می شد و رویکرد حاضر بر دنیا حاکم باشد این نوع موارد پیش می آید.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه