اخبار داغ

معاون استاندار زنجان:

آمریکا معیارهای دوگانه برای تعریف حقوق بشر دارد/ آمریکا با معیارهای دوگانه و هژمونی رسانه‌ای در صدد توجیه اقدامات ضد بشری خود است

آمریکا معیارهای دوگانه برای تعریف حقوق بشر دارد/ آمریکا با معیارهای دوگانه و هژمونی رسانه‌ای در صدد توجیه اقدامات ضد بشری خود است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه آمریکا معیارها دوگانه برای تعریف حقوق بشر دارد، گفت: طبق نگاه، تعریف و معیارهای حقوق بشر آمریکایی ممکن است اقدامی در نقطه‌ای از دنیا در راستای حقوق بشر و همان اقدام در نقطه‌ای دیگر علیه حقوق بشر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آمریکا نسبت به بحث حقوق بشر اگر نگوییم معیارهای چندگانه، حداقل معیارهای دوگانه دارد و با نگاه و رویکرد خودش حقوق بشر را تعریف می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه طبق نگاه، تعریف و معیارهای حقوق بشر آمریکایی ممکن است اقدامی در نقطه‌ای از دنیا در راستای حقوق بشر و همان اقدام در نقطه‌ای دیگر علیه حقوق بشر باشد، خاطرنشان کرد: آمریکا از این دوگانگی در معیارها و تعریف تروریسم و مباحث مشابه در دنیا سوءاستفاده کرده و متعاقب تعاریف خودش مطرح می‌کند.

,

رفیعی با بیان اینکه آمریکا خودش سردمدار هر مساله‌ای به نام حقوق بشر در زیر سوال بردن و تضییع حقوق بشر در کل دنیا است، تصریح کرد: آمریکا کشوری است که در هر نقطه‌ای از دنیا که منافعش ایجاب کند به راحتی حقوق آن ملت‌ها را زیر سوال برده و در واقع در زیر پنجه‌های عقاب معروف آمریکایی لِه می‌کند.

,

وی افزود: آمریکا مرکتب جنایت‌های بسیاری می‌شود و حقوق ملت‌ها را از بین می‌برد اما با توجه به هژمونی رسانه‌ای و ابزارهای تبلیغاتی خود، توجیه قابل قبولی برای تمام اقدامات را در راستای مظاهر طرفداری از حقوق بشر و دموکراسی برای افکار عمومی هم در داخل کشورشان و هم به‌خصوص برای سایر کشورها می‌تراشد و هه نوعی برای جنایت‌های خود مشروعیت می‌بخشد.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به جنایت‌هایی که آمریکا علیه ملت ایران و تمام ملت‌های مسلمان و آزاده در سراسر دنیا از جمله افغانستان، عراق، لیبی، فلسطین، سوریه و کشورهای آفریقایی انجام می‌دهد، گفت: آمریکا تمام این جنایت‌ها را با ابزار رسانه‌ای توجیه می‌کند و با بهانه‌های واهی از روکش مخملی و ادبیات دموکراسی برای توجیه و پوشش جنایت‌هایش استفاده می‌کند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا به بهانه‌های مختلف از جمله پیاده کردن دموکراسی، مقابله با سلاح‌های شیمیایی و از بین بردن تروریسم به کشورهای مختلف حماه می‌کند، ابراز کرد: این در حالی است که سال‌ها بعد مشخص شده که همه این اقدامات از اساس، غلط بوده و اطلاعات نادرست توسط آمریکا داده است.

,

رفیعی با بیان اینکه ترورهایی که در سطح دنیا انجام شده، زبانزد بوده و یا خود آمریکا مستقیم انجام داده و یا از آن‌ها حمایت کرده است، اظهار داشت: یکی از مسئولان اسبق آمریکایی گفته بود به این علت در آمریکا اغتشاش، آشوب و بحران نیست که سفارت آمریکا در خود آمریکا قرار ندارد.

,

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در هر نقطه‌ای از دنیا که سفارت و رد پایی دارد و زمینه نفوذ در آن ایجاد شده آن را زمینه‌ای برای چپاول ملت‌ها و ایجاد آشوب، بلوا و اغتشاش تبدیل کرده و علی‌رغم نظر تمام آن ملت‌ها سعی دارد افراد دست‌نشانده و وابسته خود را بیاورد.

,

رفیعی با بیان اینکه معیارهایی که آمریکا برای دفاع از حقوق بشر مطرح می‌کند، خنده‌دار است، افزود: این معیارها به هیچ عنوان از دید آگاهان، پنهان نبوده و خنده‌دار است و همگان از معیارهای دوگانه آمریکا آگاه‌اند و می‌دانند که اهداف دیگری در پس پرده است.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به جنیت‌های مختلف آمریکا در کشورمان گفت: انجام 17 هزار ترور در داخل ایران، حمایت از حمله رژیم بعث عراق و صدام در جنگ تحمیلی و تلاش برای حفظ رژیم فاسد پهلوی قبل از انقلاب از جمله این جنایت‌ها است ضمن اینکه آمریکا به بسیاری از قراردادها عمل نکرده و حقوق ملت ایران را پایمال کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: حمایت از ترورها، اجازه پناهنده شدن به خائنین، سرنگونی هواپیمای مسافربری در 12 تیر 1367 به بهانه واهی که تمام سرنشینان آن به شهادت رسیدند و علی‌رغم بازتاب‌های جهانی که داشت با افتخار از ناخدای ناو وینسز تجلیل کردند که همه این‌ها بخش دیگری از جنایت‌های آمریکا علیه کشورمان است.

,

رفیعی با بیان اینکه آمریکا اقدامات بسیاری به عنوان دفاع پیش‌دستانه انجام داده و به خودش مشروعیت می‌دهد برای اینکه به کشوری حمله کند که احتمالا خطری در آنجا برایشان خواهد بود، اظهار داشت: اهداف امریکایی‌ها کاملاً برای ملت‌های مسلمان و مظلوم جهان نخ‌نما و روشن شده اما متاسفانه کماکان با توجه به هژمونی و ابزارهای رسانه‌ای، نظامی و اقتصادی اهداف خود را پیگیری می‌کند.

,

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با ادبیات رسانه‌ای، مباحث مربوط به حقوق بشر را راضی می‌کند و به ظاهر به عنوان ارزش‌هایی در بخشی از جهان، استفاده ابزاری می‌کند، تصریح کرد: تحریم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران مسجل شده که نمونه آن ممانعت و محدود کردن ورود دارو و مسائل حداقلی به عنوان کف نیازهای بشری و تمام جوامع است.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه آمریکا مدت‌ها از ورود دارو به کشورمان ممانعت کرده و اجازه ورود نداد، گفت: به زبان مطرح می‌کنند که مانعی نیست اما مکانیزم تحریم‌ها به‌گونه‌ای است که اجازه جریان آزاد و مناسب انتقال دارو و تجهیزات نه تنها به ایران بلکه به تمام کشورهای آزادی‌خواه داده نمی‌شود.

,

وی با اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا در کشور ثالث اظهار داشت: متاسفانه مقام رسمی یک کشور، ترور سردار سلیمانی را با افتخار و البته بلاهت و حماقت قبول کرد و به عنوان یکی از موفقیت‌هایشان قلمداد کردند در صورتی که اقدامی کاملا جنایتکارانه بود و تمام این خون‌ها علیه بنیان رژیم آمریکا تمام خواهد شد.

,

رفیعی با اشاره به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی علیه مردم یمن یا حمایت همیشگی‌اش از رژیم صهیونیستی در حمله به مردم مظلوم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: تمام این مسائل و حوادث و جنایت‌های مشابه آن در دنیا یک کتاب قطور از اقدامات ضد بشری و ضد حقوق بشری آمریکا است که با معیارهای دوگانه در صدد توجیه این اقدامات هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه