اخبار داغ

با حضور وزیر علوم در دانشگاه امیرکبیر؛

کنکور سراسری ۱۴۰۱ آغاز شد/ ۱,۴۸۹,۲۲۰ دواطلب گروه آزمایشی هنر

کنکور سراسری ۱۴۰۱ آغاز شد/ ۱,۴۸۹,۲۲۰ دواطلب گروه آزمایشی هنر
کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب از امروز چهارشنبه هشتم تیر ماه و با رقابت گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در اولین روز کنکور سراسری ۱۴۰۱ که از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد، ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه آزمایشی هنر به رقابت می‌پردازند. ۱۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از داوطلبان این گروه، زن و بقیه مرد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور دقایقی پیش برای بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وارد این دانشگاه شدند.
,
 
,
داوطلبان گروه آزمایشی هنر به غیر از ۱۰۰ سوال آزمون عمومی باید به ۱۶۰ سوال از دروس درک عمومی هنر (۳۰ سوال)، درک عمومی ریاضی- فیزیک (۳۰ سوال)، ترسیم فنی (۲۰ سوال)، خلاقیت تصویری و تجسمی (۲۰ سوال)، خلاقیت نمایشی (۲۰ سوال)، خلاقیت موسیقی (۲۰ سوال) و خواص مواد (۲۰ سوال) در ۱۶۵ دقیقه پاسخ دهند.
,
 
,
بر اساس آخرین آمار‌ها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) است.
,
 
,
داوطلبان در آزمون امسال برخلاف آزمون سال ۱۴۰۰ که پنج دفترچه و پنج پاسخنامه داشتند، ۱۴ دفترچه و پاسخنامه دارند. برای گروه‌های آزمایشی انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دو دفترچه و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی، اما برای گروه تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه، برای متقاضیان سهمیه بهیاری و برای آزمون‌های هنر و زبان نیز هر کدام یک دفترچه و یک پاسخنامه طراحی شده است.
,
 
,
 
,
نتایج اولیه؛ مرداد و نتایج نهایی؛ شهریور
, نتایج اولیه؛ مرداد و نتایج نهایی؛ شهریور,
 
,
انتظار می‌رود نتایج اولیه آزمون سراسری سال جاری همانند سنوات گذشته اواسط مرداد ماه اعلام شود. انتخاب رشته داوطلبان، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ ممکن خواهد بود و نتایج آن نیز اوایل دهه سوم شهریور یا قبل از مهرماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد تا داوطلبان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها شوند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه