اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد:

آمریکا؛ ناقض بزرگ حقوق بشر در دنیا

آمریکا؛ ناقض بزرگ حقوق بشر در دنیا
کارشناس مسائل بین‌الملل تبعیض نژادی و تبعیض میان حقوق زن و مرد را مصادیق بارز نقض حقوق بشر در آمریکا دانست و گفت: حقوق بشر آمریکایی بهانه‌ای برای سلطه بر کشورهای ضعیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد آرین‌منش، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: به اعتقاد من واژه‌هایی مانند حقوق بشر، آزادی، عدالت، دموکراسی، تبعیض نژادی و امثال اینها واژه‌هایی است که برای قدرت‌ها و ابرقدرت‌هایی نظیر آمریکا تعاریف متعددی دارد و واژه‌هایی است که در واقع در خدمت قدرت‌های بزرگ قرار می‌گیرد و هر زمان که لازم باشد به صورت وارونه معنی و ترجمه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: آمریکا با استفاده از واژه حقوق بشر بر کشورهای ضعیف‌تر سلطه پیدا کرده و از این ابزار علیه حکومت‌ها و کشورهای مستقل بهره برده است.
,
 
,
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مقایسه با بسیاری از کشورها، حقوق بشر در آمریکا از شرایط بسیار اسفباری برخوردار است، طوری‌که امروز سیاهپوستان را به قتل می‌رسانند، علیه سیاهپوستان تظاهرات می‌کنند یا دست به غارت اموال آنها می‌زنند و از همه مهمتر اینکه قتل‌های زنجیره‌ای به راه می‌اندازند و همچنین در برخی از فروشگاه‌های آمریکایی به سیاهپوستان کالا نمی‌فروشند.
,
 
,
آرین‌منش گفت: در آمریکا حدود ۱۳۶ درصد مرگ مادران باردار افزایش پیدا کرده، آمار زندانیان زن در آمریکا نسبت به ۳۰ سال گذشته ۷۰۰ برابر افزایش پیدا کرده و در هر زمینه‌ای اگر بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که وضعیت حقوق بشر در داخل آمریکا اصلاً مناسب نیست و همین کشور که خود با مشکل حقوق بشر مواجه است، در مورد حقوق بشر در سایر کشورها سخن می‌گوید.
,
 
,
وی بیان داشت: جنایت‌هایی که آمریکا در عراق و افغانستان انجام داده است را در غالب مبارزه با تروریسم توجیه می‌کند اما در مورد خشونت در آمریکا هیچ کلامی به زبان نمی‌آورد. به طور کلی حقوق بشر در آمریکا دچار عقب‌گرد شده است و سازمان‌هایی مانند دیدبان حقوق بشر چشمان خود را به روی موارد نقض حقوق بشر در آمریکا بسته است.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به وضعیت حقوق و دستمزد زنان در آمریکا گفت: در آمریکا در ازای هر دلاری که به مردان پرداخت می‌شود به زنان حدود ۷۸ سنت پرداخت می‌شود و این تبعیض میان زن و مرد هم در آمریکا وجود دارد. یا حتی بسیاری از زنان آمریکایی به محض اینکه باردار می‌شوند از محل کار اخراج می‌شوند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه