اخبار داغ

گزارشی از یک تهدید؛

البرز عاری از تب کریمه کنگو، صرفا از کشتارگاه‌های مجاز گوشت بخرید/ تماس با خون آلوده و گزش کنه؛ ۲ عامل انتقال بیماری

البرز عاری از تب کریمه کنگو، صرفا از کشتارگاه‌های مجاز گوشت بخرید/ تماس با خون آلوده و گزش کنه؛ ۲ عامل انتقال بیماری
اگر چه تا کنون بیماری تب کریمه کنگو در البرز مشاهده نشده اما ابتلا و مرگ چند نفر از هموطنانمان ضرورت پیشگیری را دو چندان می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها زنگ خطر بیماری تب کریمه کنگو در کشور به صدا درآمده است، موضوعی که نباید از آن غافل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
توکلی مدیرکل دامپزشکی استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ۲ راه انتقال بیماری تب کریمه از حیوانات به انسان ها ثابت شده است.
,
 
,
وی ادامه می دهد؛ گزش کنه از جنس هیالوما، تماس با خون آلوده یا ترشحات آلوده حیوان مبتلا یا انسان مبتلا می تواند بیماری را منتقل کند.
,
 
,
, ,
 
,
علت اصلی ابتلای انسان تماس مستقیم با دام یا مصرف گوشت های آلوده حاصل از ذبح غیربهداشتی است و باید مردم به آن توجه داشته باشند.
,
 
,
توکلی همچنین می گوید؛ زمانی که دام در کشتارگاه کشتار می شود لاشه در دمای ۰ الی ۴ درجه نگهداری می شود تا با جمود نعش ویروس از بین برود.
,
 
,
علائم بیماری تب کریمه کنگو در افراد متفاوت بوده و باید بلافاصله پس از تشخیص درمان آن آغاز شود تا فرد مبتلا با خطر مرگ مواجه نشود.
,
 
,
مهدوی رئیس مرکز فوریت های اورژانس البرز هم در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ مهم ترین و اصلی ترین علامت تب کریمه کنگو تب است.
,
 
,
, ,
 
,
وی ادامه می دهد؛ بدن درد، استخوان درد و علائم گوارشی در فرد مبتلا ایجاد می شود و با استقرار بیماری تب به مرور شدید تر هم خواهد شد.
,
 
,
مهدی اظهار داشت: علائم گوارشی به صورت خونریزی دهنده خود را نشان می دهد و این بیماری سن و سال نمی شناسد و هر فردی را مبتلا می کند.
,
 
,
وی تصریح کرد: اگر فردی با علائم مذکور به اورژانس مراجعه کند پزشکان می توانند با ویزیت و آزمایش های مختلف درمان شخص را آغاز کنند.
,
 
,
مدیرکل دامپزشکی البرز به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ مردم باید از هر جایی گوشت تهیه نکنند و به خرید از مراکز دارای مهر دامپزشکی اقدام کنند.
,
 
,
و اما توصیه شده هنگام تماس با دام از لباس پوشیده و مخصوص با رنگ روشن استفاده شود تا در صورت مشاهده کنه، عامل از بین برود.
,
 
,
اگر چه تا کنون بیماری تب کریمه کنگو در البرز مشاهده نشده اما ابتلا و مرگ چند نفر از هموطنانمان ضرورت پیشگیری را دو چندان می کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه