اخبار داغ

مدیرکل کانون پرورشی فکری استان خراسان جنوبی مطرح کرد؛

پیش‌بینی بیش از ۵۲۰ کارگاه تخصصی و آموزش زبان‌های خارجی از سوی کانون پرورشی فکری/ فعالیت ۲۵۰ کتابخانه سیار در خراسان جنوبی

پیش‌بینی بیش از ۵۲۰ کارگاه تخصصی و آموزش زبان‌های خارجی از سوی کانون پرورشی فکری/ فعالیت ۲۵۰ کتابخانه سیار در خراسان جنوبی
حمیدی گفت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان پیش‌بینی بیش از ۵۲۰ کارگاه تخصصی و آموزش زبان‌های خارجی از سوی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورشی فکری استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان پیش‌بینی بیش از ۵۲۰ کارگاه تخصصی و آموزش زبان‌های خارجی از سوی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: در راستای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان ۲۵۶ کارگاه تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی، علمی و مذهبی ویژه و اوقات فراغت کودکان ونوجوانان در ۱۲ مرکز فرهنگی و هنری کانون استان پیش‌بینی شده است که با پایان مراحل ثبت نام از مخاطبان، از شنبه ۴ تیرماه فعالیت آموزشی این کارگاه‌ها آغاز شده است.

,

مدیرکل کانون پرورشی فکری استان خراسان جنوبی بیان کرد: آموزش نقاشی، سفال، نوشتن خلاق، صنایع دستی، کاردستی، روباتیک، خوشنویسی، پویانمایی، ساخت عروسک‌های نمایشی، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، پرورش خلاقیت، ظریف‌بری با چوب، آموزش مهارت‌های زندگی و سواد رسانه‌ای بخشی از کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده علاوه بر برنامه‌های عمومی مراکز است.

,

حمیدی از برگزاری بیش از ۲۷۰ کلاس آموزشی زبان‌های خارجی در چهار مراکز آموزشی کانون زبان در استان نیز خبر داد و گفت: در این مراکز آموزشی، هشت زبان زنده دنیا از قبیل انگلیسی، عربی، اسپانیایی، چینی، روسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی پیش‌بینی شده است که به صورت حضوری و مجازی به مخاطبان آموزش داده می‌شود.

,

وی ادامه داد: از ابتدای تیرماه ثبت نام کلاس‌های آموزشی کانون زبان آغاز شده و از ۱۸ تیر ماه فرآیند آموزشی کلاس‌های کانون زبان، با حضور بیش از ۳۵۰۰ زبان آموز انجام خواهد شد.

,

مسجد محوری رویکرد برنامه‌های کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری در فصل تابستان

, مسجد محوری رویکرد برنامه‌های کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری در فصل تابستان, مسجد محوری رویکرد برنامه‌های کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری در فصل تابستان,

مدیرکل کانون پرورشی فکری استان خراسان جنوبی به مسجد محوری به عنوان رویکرد برنامه‌های کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری در فصل تابستان اشاره و اظهار کرد: کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در فصل تابستان با رویکرد مسجد محوری و حضور در مساجد روستاهای تحت پوشش پذیرای کودکان ونوجوانان هستند.

,

حمیدی گفت: کتابخانه‌های سیار کانون در طول سال تحصیلی با حضور در مدارس روستاهای تحت پوشش خود به کودکان ونوجوانان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می کنند و با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت با حضور در مساجد میزبان مخاطبان خود هستند.

,

وی با بیان اینکه مسجد محوری از مهمترین رویکردهای فرهنگی و هنری کانون در استان است ادامه داد: با برنامه‌ریزی های انجام شده بخش مهمی از فعالیت‌های مراکز سیار کانون بر اساس نوآوری، خلاقیت و توجه به تربیت دینی و در زمینه‌هایی نظیر نماز و انس با قرآن، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد نگاه به ارزش‌های دینی و ملی و شعائر مذهبی در حال انجام است.

,

مدیرکل کانون پرورشی فکری استان خراسان جنوبی بیان کرد: این مراکز کانون در فصل تابستان با حضور در مساجد روستاها، فعالیت‌های فرهنگی، هنری وادبی برنامه‌هایی نظیر امانت کتاب، پخش فیلم، اجرای بازی‌های بومی و محلی، قصه گویی با تاکید بر قصه‌های ملی و مذهبی، کتاب خوانی و… را برای کودکان ونوجوانان این مناطق که دسترسی به مراکز ثابت کانون را ندارند اجرا می‌کنند.

,

حمیدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ روستا و نقاط حاشیه شهر استان تحت پوشش کتاب‌خانه های سیار کانون قرار دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه