اخبار داغ

رهاسازی سگ‌های ولگرد از مناطق دیگر در اطراف قم!/ حامیان نگهداری سگ داخل شهر مقصر مرگ دلخراش کودک قمی

رهاسازی سگ‌های ولگرد از مناطق دیگر در اطراف قم!/ حامیان نگهداری سگ داخل شهر مقصر مرگ دلخراش کودک قمی
به گفته عضو شورای اسلامی شهر قم شنیده شده سگ های ولگرد از مناطق دیگر در اطراف قم رهاسازی می شود به همین علت جمعیت سگ های ولگرد در قم افزایش پیدا کرده است و حامیان نگهداری سگ ها در منازل کار را برای جمع آوری سگ ها سخت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا در روزهای گذشته گذشته خبر تلخ پاره شدن گلوی یک کودک ۴ ساله توسط چند قلاده سگ که باعث مرگ کودک شد منتشر شد خبر ناراحت کننده که قلب هر انسانی را به درد می آورد، طبق دستوری قضایی دادستان استان، مدیریت پسماند شهرداری قم مسئول مستقیم در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و دیگر حیوانات ناقل بیماری به انسان است.

قانون لازم برای جمع آوری سگ‌های ولگرد و قلاده‌دار کردن سگ‌های دارای صاحب وجود دارد، اما به نظر می‌رسد باید در زمینه اجرا بهتر عمل شود؛ مدیریت پسماند نمی‌تواند وارد محدوده‌های شخصی شود و لازم است در این خصوص نیروی انتظامی وارد عمل شود.

تعداد سگ‌های ولگرد در کشور روز به روز در حال افزایش است و این مهمانان ناخوانده حیات وحش ایران، به یکی از اصلی‌ترین معضلات برای گونه‌های ارزشمند حیات وحش و همچنین سلامت شهروندان تبدیل شده‌اند. عقیم کردن، واکسیناسیون، جمع‌آوری و نگهداری سگ‌ها توسط سازمان‌های مسئول و ممنوعیت غذارسانی به آن‌ها از جمله مواردی است که کارشناسان محیط زیست برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد همواره به آن تأکید کرده‌اند.

به گفته یکی از کارشناسان شهری حمایت های نابجا و جو سازی رسانه ای طرفداران نگهداری سگ در محیط شهری و منازل باعث شده که شهرداری در جمع آوری سگ ها محتاط تر عمل کنند

سید مجتبی سبحانی عضور شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: سازمان پسماند شهرداری قم وظیفه جمع آوری سگ ها را دارد و این مسئله به خوبی در حال انجام است بعد از جمع آوری ، سگ ها را در مراکزی که دارد نگهداری می کند و در محل هایی که سگ زیاد است تله گذاری انجام می دهد و سگ ها را بعد از گیر کردن در تله ها به مراکز مورد نظر انتقال می دهد و به هیچ عنوان کشتار و معدوم سازی سگ های ولگرد در دستور کار نیست و سگ ها زنده گیری می شوند.


سبحانی ادامه داد: بعد از اینکه سگ های ولگرد جمع آوری شد سگ هایی که ارزشمند هستند و می توانند مورد استفاده قرار گیرند به مراکز  مورد نیاز مانند دامداری ها فرستاده می شوند و سگ هایی هم که ارزش کاری ندارند در مراکز نگهداری باقی می مانند تا به طور طبیعی عمرشان به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه برخی از حامیان حیوانات در این زمینه افراطی عمل می کنند گفت: گروه های مردم نهاد مختلف وجود دارند که به شدت از حیوانات حمایت می کنند و مخالف جمع آوری حیوانات از جمله سگ ها هستند و موافق زندگی سگ ها در داخل شهرها و منازل هستند  و سازمان پسماند شهرداری توسط این گروه ها تحت فشار قرار می گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: طبق برخی از شنیده ها از مناطق دیگر سگ ها را اطراف قم رها می کنند به همین دلیل است که مدتی است با وجود جمع آوری سگ های ولگرد همچنان جمعیت این سگ ها در قم زیاد است.

سبحانی گفت: از طرفی اگر دقت در تفکیک زباله ها در مبدا وجود نداشته باشد حیواناتی مانند موش، سگ و گربه در سطح شهر افزایش پیدا می کنند زیرا بستر برای تامین غذا برایشان داخل کیسه های زباله فراهم می شوند مدیریت پسماند شهرداری قم به سمت تفکیک اصولی زباله حرکت کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه