اخبار داغ

در گفت‌وگو با جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا مطرح شد؛

لزوم اصلاح قوانین مرتبط با قاچاق سلاح و مهمات در مجلس/ برخی از باندهای قاچاق سلاح، بارها دستگیر شده‌اند

لزوم اصلاح قوانین مرتبط با قاچاق سلاح و مهمات در مجلس/ برخی از باندهای قاچاق سلاح، بارها دستگیر شده‌اند
جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با انتقاد از عدم بازدارندگی مجازات های مرتبط با قاچاق سلاح و مهمات گفت: به نظر می‌رسد باید تجدید نظری هم در مجلس شورای اسلامی و هم در قوه قضاییه در خصوص مجازات‌های این افراد داشته باشند تا قانون بازدارنده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تلاش‌های شبانه روزی پلیس برای برخورد با قاچاق سلاح و مهمات آیا قوانین بازدارندگی لازم در این خصوص را داشته و آیا نیاز به اصلاح قوانین و همکاری بیشتر دستگاه‌ها با نیروی انتظامی در این زمینه هست، به «ایلنا» گفت: یکی از اقدامات مهم پلیس در رابطه با برخورد با قاچاق سلاح و مهمات است و روزانه و سالیانه تعداد زیادی قبضه سلاح و مهمات قاچاق را چه در مرزها به هنگام ورود و چه در داخل کشور کشفیات داریم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: امروز دشمنان و معاندین ما از این طریق برعلیه ملت ما جنگی را شروع کرده‌اند و با ورود انواع سلاح به داخل کشور قصد دارند تا در کشور ایجاد ناامنی کنند. طبیعی است ما هم مصمم هستیم و برای مقابله با دشمن با تمام توان طرح‌های خوب و موثر داریم. 
,
 
,
جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا خاطرنشان کرد: برخی از این باندهای قاچاق سلاح و مهمات را به صورت مکرر شناسایی و دستگیر کرده ایم، گفت: به نظر می‌رسد باید تجدید نظری هم در مجلس شورای اسلامی و هم در قوه قضاییه در خصوص مجازات‌های این افراد داشته باشند تا قانون بازدارنده باشد. 
,
 
,
سردار شرفی تصریح کرد: آن چیزی که ما در حال حاضر داریم و جریمه‌ای که برای این افراد در نظر گرفته می‌شود خیلی سنگین نیست و وقتی یک فرد یا باند به صورت مکرر در رابطه با یک جرم دستگیر می‌شود و با اینکه محکوم و زندانی شده اما دوباره این جرم را تکرار می‌کند که به این مفهوم است که منافع ارتکاب این جرم برای این فرد یا افراد زیاد است که این  این راه را ادامه می‌دهند. 
,
 
,
وی با تاکید براینکه به نظر می‌رسد باید در قوانین مرتبط با این موضوع باید تجدیدنظر کنیم، گفت: همچنین شعبات ویژه‌ای را در حوزه دستگاه قضایی پیش بینی کنیم تا برای این موضوع به صورت حرفه‌ای عمل کنند. 
,
 
,
جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا تاکید کرد: همچنین با عقبه اقتصادی قاچاقچیان سلاح و مهمات باید برخورد کنیم. در این جهت حتما پولشویی‌هایی اتفاق می‌افتد و باید با این نوع جرائم هم به صورت جدی برخورد کنیم. به نظرم وحدت و اتحادی بیشتری لازم است تا برعلیه قاچاق سلاح و مهمات قیام کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه