اخبار داغ

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

آغاز کشت ذرت علوفه‌ای در اراضی کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری/ پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن علوفه دامی در استان

آغاز کشت ذرت علوفه‌ای در اراضی کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری/ پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن علوفه دامی در استان
روح‌الله سعیدی گفت: کاشت ذرت علوفه‌ای در استان از اواخر فروردین‌ماه امسال آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ روح‌الله سعیدی سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان، اظهار کرد: کاشت ذرت علوفه‌ای در استان از اواخر فروردین ماه امسال آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

 
وی افزود: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در چهارمحال و بختیاری تاکنون 4 هزار و 900 هکتار بوده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 5 هزار و 500 هکتار نیز برسد.
 
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیشترین سطح کشت به ترتیب در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و کیار است.
 
سعیدی عنوان کرد: ارقام کشت شده شامل BC، سیمون، 704 و 703، ماکسیما و گازدا است، این ارقام میان‌رس و زودرس هستند و از ویژگی‌های آن بالا بودن کیفیت محصول، برداشت زودهنگام و کاهش 10 درصدی مصرف آب اشاره کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: روش آبیاری در کشت ذرت علوفه‌ای در چهارمحال و بختیاری به صورت تیپ و بارانی است و میانگین برداشت به 65 تن در هکتار خواهد رسید.
 
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود به صورت متوسط در استان 350 هزار تن علوفه دامی تولید شود و همه ذرت علوفه‌ای به مصرف دام‌های چهارمحال و بختیاری می‌رسد.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه